Telfort internet + vastbellen
Geplaatst: 28 okt 2008 07:25
hierbij mijn ervaringen met de manier waarop Telfort mijn verhuizing heeft afgehandeld. Niet alleen de technische implementatie (het niet verhuizen) was slecht maar ook de manier waarop de firma Telfort zijn klanten behandeld is ver beneden de maat, Telfort maakt gebruik van een machtspositie waar de consument niets tegen kan beginnen.
Op 20 juni jongsteleden heb ik mijn verhuizing middels een schrijven ,van de adres 1 naar adres 2 bekend gemaakt bij Telfort. Telfort heeft mijn aanvraag bevestigd en de datum die in mijn verzoek stond gehonoreerd. De datum voor overgang voor de verbinding is vastgesteld op 29 augustus.
Op 29 augustus kon ik in de ochtend nog internetten op het adres 1 wat mij al enige zorgen baarde, op 30 augustus ben ik in het nieuwe huis getrokken en heb mijn verbinding gereed gemaakt en mijn modem gekoppeld. Tot mijn spijt kreeg ik geen signaal.
Ik heb op 1 september de telfort helpdesk gebeld, zij gaven aan dat de verhuizing :
•Niet bekend was, na lang zoeken wel....
•En dat een verhuizing niet mogelijk meer was omdat een
andere provider reeds de lijn in gebruik had genomen op het oude adres
Ik reclameer hier op dat ik het niet met de gang van zaken eens ben en vraag om de supervisor te spreken dit is niet mogelijk volgens de medewerkster. Ik vraag wat kan ik doen waarop de medewerkster aangeeft te bellen met de administratie. Het is namelijk niet mogelijk door te verbinden binnen de telfort organisatie. (30 cent per minuutmobiele kosten en weer in de wacht)
De administratie (na wachttijd) geeft aan dat er niets anders opzit dan mijn huidige abbonement op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Ik ben het hier niet mee eens en geef dit aan. Telfort is niet in staat om een duidelijk antwoord te geven op de vraag waarom. Navraag bij de nieuwe provider op het oude huis leert dat zij pas op 9 september het ADSL signaal activeren op de lijn (nog een leuke bijkomstigheid is dat het moederbedrijf KPN is , dus nog in het eigen bedrijf niet op te lossen).
Na een week nogmaals gebeld en wederom mijn grieven aangegeven waarna ik mijn abbonement heb op gezegd bij een redelijk vriendelijke dame en zij heeft gelijk een aanvraag voor een nieuw abbonement gedaan. Ik happy voor enkele tellen want wat blijkt mijn abbonementsvorm die ik had a 24,90 euro per maand niet meer bestaat en ik nu geheel verplicht dien over te stappen naar 29,90 euro per maand. Tevens is het niet mogelijk om mijn telefoonnummers te behouden. Ik ben het niet eens met de prijs en zeg ik stop er maar mee maar dat kan niet want ik heb een zogenaamd jaarcontract, dus ik moet verder met telfort.
Mijn mailadressen kunnen wel mee naar het nieuwe abbonement, mijn wens wordt genoteerd en de aanvraag zou in werking treden. Ik ontvang geen bevestigings nummer.
Op 17 september bel ik met de vraag naar de status en kan niemand bij telfort mij vertellen of er een nieuwe abbonement is aangevraag. Het eidnigt met een nee en men verzoekt mij te bellen met de verkoop afdeling om een abbonement af te sluiten. Ik moest dan wel even terugbellen want ze konden mij niet doorverbinden (wachten voor 30 ct per minuut)
Ik bel gelijk sales en krijg een persoon, helaas is zijn computer kapot en kan hij me niet helpen. Of ik morgen even wil terugbellen,, doorverbinden naar collega is er niet bij dat kan niet (had ik moeten weten inmiddels). Ik bel later terug en krijg deze persoon weer aan de lijn, en ook later op de dag weer nog steeds met een defecte computer. Dit riekt naar geld verdienen.... de persoon kan zichzelf ook uit de telefoon groep zetten hij is toch niet van nut hij kan niks uitvoeren dan opnemen en de klant verwijzen naar terugbellen (gemiddeld na 5 minuten a 30 ct per minuut). Nu koste mij dit meerdere telefoontjes van 30 cent per minuut.
Niet getreurd naar het internet de adslwinkel en een aavraag doen via het web, en ja gelijk bevestiging etc. Schrik telfort bevestigd mijn aanvraag van de week ervoor dat deze is besteld en zal worden geleverd na circa 3 weken. Ik heb twee aanvragen lopen omdat telfort mijn aanvraag niet kon vonden. Wat een situatie...
Eindelijk de lever datum 9 oktober ik kan starten , niet dus er is geen signaal. Nog erger onze mailboxen zijn verdwenen die zijn opgezegd met het oude account van adres 1. De tijd dat wij geen ADSL hadden hebben wij gewerkt via webmail dus alle mail stond centraal op de servers.
Op 9 oktober gebeld naar telfort met het verzoek dit te herstellen, helaas het is niet mogelijk om de oude mailboxen [email protected] en [email protected] te koppelen aan het nieuwe account. Alle mail is dus verloren gegaan. Inclusief alle communicatie over mijn verbouwing thuis plus relevant zakelijke mail. Deze mail kon ik niet naar mijn PC halen omdat ik geen ADSL had. Alles verloren !!!!!
De verbinding was nog niet kompleet dus ik moest op 9 oktober nog even afwachten totdat deze compleet was. Op 10 oktober was de verbinding compleet en werkt deze niet, ik moet de draden omwisselen vanwege een mogelijk kruising helaas geen resultaat. Telfort gaat nu een “controle“ doen dit zal circa 15 dagen in beslag nemen. Er was geen versnelling mogelijk en de supervisor moet de controle goedkeuren ???????
Voor de mailproblematiek moest ik van de technische support door naar de administratie maar die kon me niet helpen. Totaal beledigd was ik weer slachtoffer van een fout van telfort.
Tijdens een van de gesprekken vergat een dame haar telefoon in de wachtstand te zetten en kon ik het gesprek volgen tussen haar en haar supervisor. Zeer interesant het blijkt dat telfort geen logging van telefoongesprekken met de helpdesk bij houd. De supervisor geeft aan nl mij weer met hetzelfde verhaal het bos in te sturen. Een leuke opname heeft dit opgeleverd op mijn mob telefoon.
Ik heb door het bovenstaande verhaal een aanzienlijke schadepost opgelopen omdat ik niet kon internetten(mailen en internet) en bellen en deze verhalen.
Kan ik de volgende kosten verhalen op telfort ?
•Het niet kunnen bellen vanuit vast nummer dus alles via mobiel (ook naar uw servicedesk a 0,30 eurocent per minuut)
•Het niet kunnen werken vanuit huis waardoor ik 5 dagen per week moets reizen moest a 67 km enkele reis wat mij additionele dieselkosten heeft opgeleverd
•Een verhoging van de abbonementskosten met 5 euro acht ik niet acceptabel omdat geen van de problemen bovenstaand door mij veroorzaakt is.
Is het mogelijk voor telfort om onderstaand te herstellen, binnen heoveel tijd mag men een e mail adres weer vrijgeven ? Is er een termijn net als bij een telefoonnummer?
•Het terugzetten van de oude mailboxen en koppelen aan mijn huidige account, cq het mogelijk maken dat ik deze mailadressen weer kan gebruiken.
Op 20 juni jongsteleden heb ik mijn verhuizing middels een schrijven ,van de adres 1 naar adres 2 bekend gemaakt bij Telfort. Telfort heeft mijn aanvraag bevestigd en de datum die in mijn verzoek stond gehonoreerd. De datum voor overgang voor de verbinding is vastgesteld op 29 augustus.
Op 29 augustus kon ik in de ochtend nog internetten op het adres 1 wat mij al enige zorgen baarde, op 30 augustus ben ik in het nieuwe huis getrokken en heb mijn verbinding gereed gemaakt en mijn modem gekoppeld. Tot mijn spijt kreeg ik geen signaal.
Ik heb op 1 september de telfort helpdesk gebeld, zij gaven aan dat de verhuizing :
•Niet bekend was, na lang zoeken wel....
•En dat een verhuizing niet mogelijk meer was omdat een
andere provider reeds de lijn in gebruik had genomen op het oude adres
Ik reclameer hier op dat ik het niet met de gang van zaken eens ben en vraag om de supervisor te spreken dit is niet mogelijk volgens de medewerkster. Ik vraag wat kan ik doen waarop de medewerkster aangeeft te bellen met de administratie. Het is namelijk niet mogelijk door te verbinden binnen de telfort organisatie. (30 cent per minuutmobiele kosten en weer in de wacht)
De administratie (na wachttijd) geeft aan dat er niets anders opzit dan mijn huidige abbonement op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Ik ben het hier niet mee eens en geef dit aan. Telfort is niet in staat om een duidelijk antwoord te geven op de vraag waarom. Navraag bij de nieuwe provider op het oude huis leert dat zij pas op 9 september het ADSL signaal activeren op de lijn (nog een leuke bijkomstigheid is dat het moederbedrijf KPN is , dus nog in het eigen bedrijf niet op te lossen).
Na een week nogmaals gebeld en wederom mijn grieven aangegeven waarna ik mijn abbonement heb op gezegd bij een redelijk vriendelijke dame en zij heeft gelijk een aanvraag voor een nieuw abbonement gedaan. Ik happy voor enkele tellen want wat blijkt mijn abbonementsvorm die ik had a 24,90 euro per maand niet meer bestaat en ik nu geheel verplicht dien over te stappen naar 29,90 euro per maand. Tevens is het niet mogelijk om mijn telefoonnummers te behouden. Ik ben het niet eens met de prijs en zeg ik stop er maar mee maar dat kan niet want ik heb een zogenaamd jaarcontract, dus ik moet verder met telfort.
Mijn mailadressen kunnen wel mee naar het nieuwe abbonement, mijn wens wordt genoteerd en de aanvraag zou in werking treden. Ik ontvang geen bevestigings nummer.
Op 17 september bel ik met de vraag naar de status en kan niemand bij telfort mij vertellen of er een nieuwe abbonement is aangevraag. Het eidnigt met een nee en men verzoekt mij te bellen met de verkoop afdeling om een abbonement af te sluiten. Ik moest dan wel even terugbellen want ze konden mij niet doorverbinden (wachten voor 30 ct per minuut)
Ik bel gelijk sales en krijg een persoon, helaas is zijn computer kapot en kan hij me niet helpen. Of ik morgen even wil terugbellen,, doorverbinden naar collega is er niet bij dat kan niet (had ik moeten weten inmiddels). Ik bel later terug en krijg deze persoon weer aan de lijn, en ook later op de dag weer nog steeds met een defecte computer. Dit riekt naar geld verdienen.... de persoon kan zichzelf ook uit de telefoon groep zetten hij is toch niet van nut hij kan niks uitvoeren dan opnemen en de klant verwijzen naar terugbellen (gemiddeld na 5 minuten a 30 ct per minuut). Nu koste mij dit meerdere telefoontjes van 30 cent per minuut.
Niet getreurd naar het internet de adslwinkel en een aavraag doen via het web, en ja gelijk bevestiging etc. Schrik telfort bevestigd mijn aanvraag van de week ervoor dat deze is besteld en zal worden geleverd na circa 3 weken. Ik heb twee aanvragen lopen omdat telfort mijn aanvraag niet kon vonden. Wat een situatie...
Eindelijk de lever datum 9 oktober ik kan starten , niet dus er is geen signaal. Nog erger onze mailboxen zijn verdwenen die zijn opgezegd met het oude account van adres 1. De tijd dat wij geen ADSL hadden hebben wij gewerkt via webmail dus alle mail stond centraal op de servers.
Op 9 oktober gebeld naar telfort met het verzoek dit te herstellen, helaas het is niet mogelijk om de oude mailboxen [email protected] en [email protected] te koppelen aan het nieuwe account. Alle mail is dus verloren gegaan. Inclusief alle communicatie over mijn verbouwing thuis plus relevant zakelijke mail. Deze mail kon ik niet naar mijn PC halen omdat ik geen ADSL had. Alles verloren !!!!!
De verbinding was nog niet kompleet dus ik moest op 9 oktober nog even afwachten totdat deze compleet was. Op 10 oktober was de verbinding compleet en werkt deze niet, ik moet de draden omwisselen vanwege een mogelijk kruising helaas geen resultaat. Telfort gaat nu een “controle“ doen dit zal circa 15 dagen in beslag nemen. Er was geen versnelling mogelijk en de supervisor moet de controle goedkeuren ???????
Voor de mailproblematiek moest ik van de technische support door naar de administratie maar die kon me niet helpen. Totaal beledigd was ik weer slachtoffer van een fout van telfort.
Tijdens een van de gesprekken vergat een dame haar telefoon in de wachtstand te zetten en kon ik het gesprek volgen tussen haar en haar supervisor. Zeer interesant het blijkt dat telfort geen logging van telefoongesprekken met de helpdesk bij houd. De supervisor geeft aan nl mij weer met hetzelfde verhaal het bos in te sturen. Een leuke opname heeft dit opgeleverd op mijn mob telefoon.
Ik heb door het bovenstaande verhaal een aanzienlijke schadepost opgelopen omdat ik niet kon internetten(mailen en internet) en bellen en deze verhalen.
Kan ik de volgende kosten verhalen op telfort ?
•Het niet kunnen bellen vanuit vast nummer dus alles via mobiel (ook naar uw servicedesk a 0,30 eurocent per minuut)
•Het niet kunnen werken vanuit huis waardoor ik 5 dagen per week moets reizen moest a 67 km enkele reis wat mij additionele dieselkosten heeft opgeleverd
•Een verhoging van de abbonementskosten met 5 euro acht ik niet acceptabel omdat geen van de problemen bovenstaand door mij veroorzaakt is.
Is het mogelijk voor telfort om onderstaand te herstellen, binnen heoveel tijd mag men een e mail adres weer vrijgeven ? Is er een termijn net als bij een telefoonnummer?
•Het terugzetten van de oude mailboxen en koppelen aan mijn huidige account, cq het mogelijk maken dat ik deze mailadressen weer kan gebruiken.