LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onduidelijke factuur reparatie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
pompie

onduidelijke factuur reparatie

Ongelezen bericht door pompie »

Onlangs heeft een loodgietersbedrijf werkzaamheden uitgevoerd i.v.m. een noodreparatie aan een lekke cv-leiding in mijn woning. Nu een week na de werkzaamheden is de factuur binnen gekomen. Het is erger dan ik had verwacht. Op de factuur staat een post materiaal en een post arbeidsloon. Achter het arbeidsloon staat alleen een totaalbedrag vermeld.

De werknemers hebben in totaal 1,5 uur gewerkt in mijn huis. Ze zijn 1x weggeweest om gereedschap op te halen dat ze niet mee hadden voor de reparatie. Ze zijn echter veel langer weggebleven dan normaal te verwachten. Ze zijn ook nog 1x weggeweest om een cvleiding te halen bij een groothandel (de oorspronkelijke bleek niet te passen). Hiervoor bleven ze ook erg lang weg.

Mijn vraag is voor welke uren ik moet betalen en of ik in mijn recht sta om eerst een meer gespecificeerde factuur te vragen?

Hartelijk dank alvast

Remster

Re: onduidelijke factuur reparatie

Ongelezen bericht door Remster »

Je staat sowieso in je recht om een gespecificeerde factuur te vragen.

Je moet kunnen controleren waarvoor je betaalt.

pompie

Ik heb tot nu toe twee keer gebeld met de vraag of het gespecificeerder kan de factuur. Ik zou teruggebeld worden, wat niet gebeurd. Ik kom dus niet verder, wat nu? Want de periode waarin ik moet betalen loopt gewoon door. Aangetekende brief versturen?

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Hou sowieso een logboek bij met wanneer (datum + tijdstip) je hebt gebeld, met wie je hebt gesproken, en wat je toe is gezegd.

Probeer het ook via de mail (vraag ontvangstbevestiging).

Toon desnoods je goede wil, en betaal alvast de materiaalkosten binnen de betalingstermijn.

Met een aangetekende brief zou ik (persoonlijk) even wachten tot na een herinnering of aanmaning. Je kunt dan aangeven dat het je bevreemdt dat je een herinnering hebt gekregen, omdat het bij hun immers bekend is dat je nog wacht op een specificatie, en dat de factuur sowieso niet betaalt wordt zolang zij in gebreke blijven.

pompie

OK, inmiddels een flinke tijd verder. Ik heb nog een email gestuurd medio november met vriendelijk verzoek de rekening te specificeren. Geen reactie uiteraard. Wat een stelletje amateurs zeg.

Nu krijg ik pas geleden een herinnering binnen dat de termijn verlopen is en ik het geld moet overmaken. Wat moet ik nu doen? Weer bellen/mailen met kans op geen succes of aangetekende brief? Ik ben bang dat de volgende stap een aanmaning wordt namelijk.

Gesloten