Na een verhuizing en een drukke periode wil ik graag alle administratie in/op orde maken.
Ik heb Nuon budget stroom/gas 2 jaar. Ik hou netjes bij wat ik verbruik, en wil uitrkenen wat ik per maand zou moeten betalen. Dat naast wat ik nu betaal, en ik zie of ik bij de eindrekening moet bijbetalen/geld retour krijg etc.
Nu komt het leuke, ik heb bij Nuon(op 1 dag) 3 keer gebeld om te vragen wat ik betaal per m3 inc alle belestingen en regiotoeslag. Hetzelfde voor elke KwH.
3 keer!!! een ander tarief! Ik heb het daarna via email gevraagd, zodat ik het netjes op paper(mail dan) heb. geen reactie na 2 weken! (max 5 werkdagen)
Nu maar per post....Meer mensen deze slechte ervaringen? Zo moeilijk moet het toch niet zijn om te kijken hoeveel een bepaald adres betaald per m3/KwH...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nuon bedrag per m3 en KwH niet bekend
Re: Nuon bedrag per m3 en KwH niet bekend
Ik snap het probleem niet zo goed eerlijk gezegd. U kunt die informatie gewoon op de NUON website vinden!
http://www.nuon.nl/producten-en-dienste ... rieven.jsp
Verder kan men u niet een bedrag incl. ALLE belastingen en toeslagen geven omdat bepaalde kostenberekeningen afhankelijk zijn en dus berekend worden aan de hand van uw daadwerkelijke verbruik. En dat is pas bekend als u de standen doorgeeft.
Men kan een indicatie geven, maar meer ook niet.
De prijs van het product per KwH of m3 kunt u vinden op bovenstaande link. Houdt er rekening mee dat de korting op budget gerelateerd is aan de variabele rijsstelling van beide producten.
Link met de geldende tarieven:Tarieven BudgetEnergie
Met Nuon BudgetEnergie ontvangt u een aantrekkelijke korting. De prijs is variabel. Dat betekent dat Nuon de prijs automatisch aanpast als de marktprijs verandert.
BudgetStroom
Hieronder ziet u de prijzen voor Nuon BudgetStroom per tariefsoort. De prijzen zijn in euro per kWh, inclusief btw en exclusief netbeheer. Over de eerste 3.500 kWh betaalt u een lagere prijs.
http://www.nuon.nl/producten-en-dienste ... rieven.jsp
Verder kan men u niet een bedrag incl. ALLE belastingen en toeslagen geven omdat bepaalde kostenberekeningen afhankelijk zijn en dus berekend worden aan de hand van uw daadwerkelijke verbruik. En dat is pas bekend als u de standen doorgeeft.
Men kan een indicatie geven, maar meer ook niet.
De prijs van het product per KwH of m3 kunt u vinden op bovenstaande link. Houdt er rekening mee dat de korting op budget gerelateerd is aan de variabele rijsstelling van beide producten.
Uw korting fluctueert en is anders voor 1 juli 2008, ten opzichte van na 1 juli. Dit komt door de toen doorgevoerde prijsstijgingen voor E&G.Wat houden variabele tarieven in?
Bij energie met een variabele prijs wordt uw tarief periodiek aangepast aan de marktprijs.
Hoe ziet u dit terug op uw jaarafrekening?
Op de jaarafrekening staat het bedrag dat u over het hele jaar heeft betaald. Onder het kopje Voordelen en diensten vindt u uw BudgetEnergiekorting.
Waar krijgt u korting over?
U krijgt korting over het leveringsdeel van gas en stroom. De totale korting geldt alleen over de eerste 3.500 kilowattuur (kWh) elektriciteit en de eerste 2.000 kubieke meter (m³) gas. Over het meerverbruik geldt het actieprijstarief van Nuon. De kosten voor netbeheer en belastingen vallen hier buiten. Die kosten maken ongeveer 35% van uw stroomrekening en 50% van uw gasrekening uit.
Dat is niet helemaal juist. Ik gebruik nu de tarieven vd website. Echter ik belde om te vragen of dat ook het bedrag is dat ik betaal. Mij werd verteld nee, u viel in de actie periode en betaald XX cent
En alle belastingen bedoel ik het tarief zoals ook als op de Nuon website (energiebelasting+btw) weergegeven. Dat daar later een verekening op plaats vind 'okee'.
En alle belastingen bedoel ik het tarief zoals ook als op de Nuon website (energiebelasting+btw) weergegeven. Dat daar later een verekening op plaats vind 'okee'.
-
Andere vraag,wat is het nu eigenlijk,krijg eerst Jaar afrekenig vanaf 24-10-07 t/m 22-09-08,lees goed JAARAFREKENING,krijg ik 13,86 euro terug!Joepie!!Krijg ik vandaag EINDAFREKENING ,ZELFDE DINGEN OP PAPIER,moet ik ineens 786 euro betalen??Schrikt je rot,ga morgen maar eens bellen,0900 nummer natuurlijk,of een mens dit ineens nog kan betalen?Woon al sinds 2006 alleen,dus zou niet weten hoe ze aan dit bedrag kunnen komen?Heeft iemand ervaring met deze eind/jaarafrekeningen?