Mag een bedrijf 4 jaar na opzegging blijven afschrijven
Geplaatst: 05 nov 2008 12:50
In 2003 Heb ik ooit eens via een deur aan deur verkoper een scarlet telefoon/internet abonnement genomen.
Na maanden van wachten/getouwtrek en bellen bleek scarlet mijn internet nog steeds niet te kunnen leveren en heb ik d.m.v. de door Trosradar opgestelde brief mijn abonnement opgezegd. (Heel veel mensen hadden in die tijd problemen met scarlet)
Wanneer dit precies was weet ik niet maar de laatste normale (telefoon) afschrijving was 24-4-2004
Vervolgens heb ik een andere provider genomen en was het scarlet probleem over dacht ik...
Afgelopen mei (2008) zocht ik een bedrag van €5 via mijn postbank.nl en tot mijn grote schik zag ik dat vanaf 24-6-2005 er om de maand nog steeds €5 euro van mijn rekening word afgescheven door Scarlet !!
Let op dit is dus 14 maanden na de laatste normale rekening die ik van Scarlet heb gekregen
17-5-2008 Heb ik met Scarlet gebeld, deze mevrouw hielp mij netjes en begreep er ook niks van.
Ze zei dat ik inderdaad mijn abonnement netjes had opgezegd en dat de €5 voor een mobiele telefoon chip is ( € 2,50 per maand) maar ook deze had ik opgezegd en dat stond daar dan ook geregistreerd.
Ze zei nog dat het geen probleem moest zijn en dat ik mijn geld wel terug kon verwachten.
5-11-2008 Na lange tijd van niks te horen te hebben gekregen ben ik mijn Scarlet gegevens maar eens gaan bekijken in hun systeem. Gelukkig wist ik mijn inlogcode nog en het inlognummer is gewoon mijn klanten nummer die op mijn giro afschiften staan.
Er was volgens het systeem een credit nota van €15.
In de periode dat er onterecht is afgeschreven is er een bedrag van €97.50 afgeschreven, €15 euro was dus lang niet genoeg.
5-11-2008 Ik heb met Scarlet gebeld.
De mevrouw ging het allemaal even navragen, na enige tijd kreeg ik haar weer aan de lijn met de mededeling dat de €15 voor het afgelopen half jaar was en dat ze er niet aan konden beginnen om langer terug te gaan.
Volgens hun had ik mijn rekeningen en mijn giroafschriften beter moeten controleren.
Ze kunnen er niet aan beginnen om na zo’n lange tijd nog geld terug te geven.
Ik MAG nog wel een brief schrijven en dan zouden ze het nog wel een keer nakijken.
--------
De rekeningen werden digitaal naar mijn e-mail gestuurd, maar dit was natuurlijk mijn oude e-mail adres nadat ik ben overgestapt op een andere provider die wel internet kon leveren.
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik met zo'n probleem moet, natuurlijk is het stom geweest om mijn giroafschriften niet beter in de gaten te houden, maar ik vind wel dat dit soort dingen echt niet moeten kunnen.
Als consument sta je in zo'n situatie machteloos tegen de grote bedrijven...
Na maanden van wachten/getouwtrek en bellen bleek scarlet mijn internet nog steeds niet te kunnen leveren en heb ik d.m.v. de door Trosradar opgestelde brief mijn abonnement opgezegd. (Heel veel mensen hadden in die tijd problemen met scarlet)
Wanneer dit precies was weet ik niet maar de laatste normale (telefoon) afschrijving was 24-4-2004
Vervolgens heb ik een andere provider genomen en was het scarlet probleem over dacht ik...
Afgelopen mei (2008) zocht ik een bedrag van €5 via mijn postbank.nl en tot mijn grote schik zag ik dat vanaf 24-6-2005 er om de maand nog steeds €5 euro van mijn rekening word afgescheven door Scarlet !!
Let op dit is dus 14 maanden na de laatste normale rekening die ik van Scarlet heb gekregen
17-5-2008 Heb ik met Scarlet gebeld, deze mevrouw hielp mij netjes en begreep er ook niks van.
Ze zei dat ik inderdaad mijn abonnement netjes had opgezegd en dat de €5 voor een mobiele telefoon chip is ( € 2,50 per maand) maar ook deze had ik opgezegd en dat stond daar dan ook geregistreerd.
Ze zei nog dat het geen probleem moest zijn en dat ik mijn geld wel terug kon verwachten.
5-11-2008 Na lange tijd van niks te horen te hebben gekregen ben ik mijn Scarlet gegevens maar eens gaan bekijken in hun systeem. Gelukkig wist ik mijn inlogcode nog en het inlognummer is gewoon mijn klanten nummer die op mijn giro afschiften staan.
Er was volgens het systeem een credit nota van €15.
In de periode dat er onterecht is afgeschreven is er een bedrag van €97.50 afgeschreven, €15 euro was dus lang niet genoeg.
5-11-2008 Ik heb met Scarlet gebeld.
De mevrouw ging het allemaal even navragen, na enige tijd kreeg ik haar weer aan de lijn met de mededeling dat de €15 voor het afgelopen half jaar was en dat ze er niet aan konden beginnen om langer terug te gaan.
Volgens hun had ik mijn rekeningen en mijn giroafschriften beter moeten controleren.
Ze kunnen er niet aan beginnen om na zo’n lange tijd nog geld terug te geven.
Ik MAG nog wel een brief schrijven en dan zouden ze het nog wel een keer nakijken.
--------
De rekeningen werden digitaal naar mijn e-mail gestuurd, maar dit was natuurlijk mijn oude e-mail adres nadat ik ben overgestapt op een andere provider die wel internet kon leveren.
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat ik met zo'n probleem moet, natuurlijk is het stom geweest om mijn giroafschriften niet beter in de gaten te houden, maar ik vind wel dat dit soort dingen echt niet moeten kunnen.
Als consument sta je in zo'n situatie machteloos tegen de grote bedrijven...