Pagina 1 van 1

Schandalige behandeling Electrolux

Geplaatst: 05 nov 2008 22:30
door Mariel_S
Ik heb half juni 2008 een koelkast gekocht van het merk Nordland
bij It's voor 490 euro.
Na 2 weken kreeg ik al klachten met de koelkast,
de koelkast was totaal niet koud en koelde amper maar er zat wel een dikke ijslaag van 1,5 cm dat in stukken in de koelkast viel en ook zat er een bruine drapperige substantie rondom de koelkastdeur tot aan de vriezer.
Ik ben toen naar It's gegaan en alles uitgelegd en die vonden dat er een monteur bij moest komen.
De monteur van Electrolux kwam 1 week later.
De monteur keek alleen maar naar de bruine substantie (alleen kijken,niet de koelkast goed onderzoeken ofzo) en beschuldigde mij ervan zelf wat op de koelkast te hebben gesmeerd.
Toen ik zei dat ik dat een belediging vond, pakte de monteur zijn koffertje en ging weg, zonder naar de andere klachten te kijken.
Na 1 week kreeg ik van Electrolux een rekening van 104,70 euro aan reparatiekosten.
Dit vond ik raar want ten eerste de monteur had niets gedaan en ten tweede ik had 2 jaar garantie.
Ik heb daarna meerdere malen Electrolux gebeld en gevraagd over de reparatiekosten , ik werd totaal niet fatsoenlijk te woord gestaan en ze zeiden alleen maar dat ik moest betalen.
Ik ben toen teruggegaan naar It's en weer heel het verhaal uitgelegd .
It's heeft toen hun consumentenbelangen ingeschakeld.
Na ongeveer 2 weken kreeg ik een telefoontje van Electrolux om te vragen hoe het met mijn koelkast ging.
Natuurlijk was er totaal niets verbeterd aan mijn koelkast.
De medewerkster van Electrolux kwam met een schikking dat ik het aankoop bedrag teruggestort kreeg op mijn rekening en hun zouden de koelkast dan op komen halen.
De koelkast is inmiddels opgehaald en ik heb het geld teruggekregen maar ik moet nog steeds de rekening van de reparatiekosten betalen van 104,70 Euro
Ik heb ook al een paar keer een aanmaning gehad en er is zelfs al een incasso bureau bij betrokken waardoor er 70 euro bij is gekomen en dit wordt elke keer verhoogd.
Ik heb Electrolux daarna nog een aangetekende brief gestuurd , ik heb ook nog een paar keer gebeld maar hun vinden dat ik moet betalen en voor de rest valt er geen goed woord met hun te bepraten.

Ik ben daarna na het Juridisch loket geweest en daar met een jurist gepraat en die zei dat ik het best het voor de kantonrechter kan laten voorkomen maar als ik het verlies kan daar nog 400 euro bijkomen.

Ik zit nu echt met me handen in het haar want in principe wil ik die rekening van Electrolux niet betalen , maar als ik het verlies kan ik ook moeilijk 400 euro permitteren.

Graag zou ik advies en tips willen
Alvast bedankt

Re: Schandalige behandeling Electrolux

Geplaatst: 05 nov 2008 23:04
door VanTels
Beste,

Wat u het beste kunt doen is uw beklag bij it's doen:
http://www.itsonline.nl/contact/

of eventueel bellen naar: 013-594 5555

Re: Schandalige behandeling Electrolux

Geplaatst: 08 nov 2008 17:41
door D1RK
1 U had binnen garantie periode recht op gratis herstel.

2 Na het terug halen koelkast mag U elders iets anders kopen.

3 Zij moeten bewijs leveren bij rechtszaak en incasso bureau gewoon negeren na 1x duidelijk om bewijs te hebben gevraagd.

4 Its had monteur moeten regelen en nooit zelf.
Omdat Nordland producten bij grote merken koopt mogen ze een Electrolux monteur sturen.

5 Betaal niets aan Electrolux of Incasso en laat het voor de rechter komen!
Ze hebben geen bewijs van reparatie en als de monteur niets heeft gedaan en het bewijs is weg.

Ze zullen zeker verliezen en maak je niet druk om de regels in Algemeen Burgelijk Wetboek waar de meeste Incasso Bureaus mee dreigen!