Ticketmaster/ABN AMRO
Geplaatst: 06 nov 2008 11:14
Afgelopen zaterdag wilde ik via de website van Ticketmaster twee kaartjes bestellen voor Oasis. Ik koos voor de optie betalen via iDeal, logde in, alles ging goed, er waren zowaar nog kaartjes. Maar aan het eind van het betaalproces kreeg ik een foutmelding bij iDeal. De transactie kon door een fout niet worden afgerond en ik werd teruggestuurd naar de website van Ticketmaster, waar ook de melding kwam te staan dat de bestelling door een fout niet was geplaatst. Nou, lekker dan. Ik probeerde het opnieuw en kreeg wederom bij iDeal via de ABN-AMRO een foutmelding, Vervolgens werd ik weer teruggestuurd naar de website van Ticketmaster, maar toen ik het nog een keer wilde proberen, kreeg ik de melding dat ik aan het maximaal aantal kaartjes zat dat ik voor dit concert kon bestellen. Ik zag de bui al hangen, hoewel het geld volgens ABN online niet was afgeschreven.
Maandag logde ik in bij ABN online en wat zag ik? Er waren vier concertkaartjes afgeschreven met een totaalwaarde van zo'n €160. Ik schrok me wezenloos. Ik logde in bij Ticketmaster, maar volgens hen had ik helemaal geen kaartjes besteld.
Vervolgens belde ik Ticketmaster, maar dan krijg je alleen een computer aan de lijn die uitlegt dat je voor vragen of opmerkingen het formulier op hun website moet invullen. Hier staat echter dat het twee weken kan duren voor je überhaupt antwoord krijgt. Maar ik wil die €160 graag zo snel mogelijk terug natuurlijk. Ik heb uiteindelijk de ticketline gebeld omdat ik toch gewoon een mens wilde spreken en geen computer. Zij konden me echter niet helpen en verwezen me ook naar het online mailformulier. Ook werd me verteld dat het wel minstens een maand kon duren voor ik m'n geld terugkreeg.
Ik heb ook de ABN gebeld, aangezien het de ABN was die de foutmelding aanvankelijk gaf maar toch het geld hebben overgeboekt. Maar omdat ik met iDeal heb betaald, konden ze het niet terugdraaien en moest ik het uitzoeken met Ticketmaster.
Ik kan dus niets doen, krijg bij Ticketmaster geen persoon aan de lijn die me kan helpen en wacht dus af tot iemand ooit op m'n e-mail reageert, die waarschijnlijk op de grote hoop tussen alle andere vragen en klachten is beland. Ik heb die €160 hard nodig op dit moment en heb er een hard hoofd in dat ik dat geld binnen een maand terugkrijg.
En de telefoonnummers van Ticketmaster en de ABN zijn natuurlijk niet gratis, dus ik heb zo ook nog een leuke telefoonrekening.
Het kan natuurlijk gebeuren dat er een fout optreedt, het zijn immers computersystemen . Maar waarom moet het allemaal zo lang duren en moet ik overal achteraan rennen terwijl de ABN een foutmelding gaf en lekker makkelijk zegt er niets aan te kunnen doen?
Ik ben al niet te spreken over Ticketmaster en hun nieuwe idee om voortaan alleen nog maar kaartjes via de website te kunnen kopen, dat gaat negen van de tien keer fout.
Oasis is ondertussen uitverkocht, dus dat concert kan ik op m'n buik schrijven. En die €160 voorlopig ook.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe is dat destijds opgelost?
Maandag logde ik in bij ABN online en wat zag ik? Er waren vier concertkaartjes afgeschreven met een totaalwaarde van zo'n €160. Ik schrok me wezenloos. Ik logde in bij Ticketmaster, maar volgens hen had ik helemaal geen kaartjes besteld.
Vervolgens belde ik Ticketmaster, maar dan krijg je alleen een computer aan de lijn die uitlegt dat je voor vragen of opmerkingen het formulier op hun website moet invullen. Hier staat echter dat het twee weken kan duren voor je überhaupt antwoord krijgt. Maar ik wil die €160 graag zo snel mogelijk terug natuurlijk. Ik heb uiteindelijk de ticketline gebeld omdat ik toch gewoon een mens wilde spreken en geen computer. Zij konden me echter niet helpen en verwezen me ook naar het online mailformulier. Ook werd me verteld dat het wel minstens een maand kon duren voor ik m'n geld terugkreeg.
Ik heb ook de ABN gebeld, aangezien het de ABN was die de foutmelding aanvankelijk gaf maar toch het geld hebben overgeboekt. Maar omdat ik met iDeal heb betaald, konden ze het niet terugdraaien en moest ik het uitzoeken met Ticketmaster.
Ik kan dus niets doen, krijg bij Ticketmaster geen persoon aan de lijn die me kan helpen en wacht dus af tot iemand ooit op m'n e-mail reageert, die waarschijnlijk op de grote hoop tussen alle andere vragen en klachten is beland. Ik heb die €160 hard nodig op dit moment en heb er een hard hoofd in dat ik dat geld binnen een maand terugkrijg.
En de telefoonnummers van Ticketmaster en de ABN zijn natuurlijk niet gratis, dus ik heb zo ook nog een leuke telefoonrekening.
Het kan natuurlijk gebeuren dat er een fout optreedt, het zijn immers computersystemen . Maar waarom moet het allemaal zo lang duren en moet ik overal achteraan rennen terwijl de ABN een foutmelding gaf en lekker makkelijk zegt er niets aan te kunnen doen?
Ik ben al niet te spreken over Ticketmaster en hun nieuwe idee om voortaan alleen nog maar kaartjes via de website te kunnen kopen, dat gaat negen van de tien keer fout.
Oasis is ondertussen uitverkocht, dus dat concert kan ik op m'n buik schrijven. En die €160 voorlopig ook.
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoe is dat destijds opgelost?