LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC Fiber Power ??!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rtelder

UPC Fiber Power ??!

Ongelezen bericht door rtelder »

Het snelste internet van Nederland, kopt de advertentie. Inderdaad een nieuwe dienst van UPC, kosten 60 of 80 euro per maand. Al 9 jaar ben ik trouwe klant bij UPC en tijden zijn veranderd, althans dat dacht ik.

Maar niets is minder waar, op 16 oktober j.l. kwam er een monteur de nieuwe dienst Fiber Power installeren. Het werkte allemaal naar behoren tot woensdagochtend 28 oktober. Het Fiber Power modem leek wel een equalizer. De lampjes knipperden alom.

Tussendoor had ik op aanraden van de monteur via, de website van UPC, een nieuwe N-Router besteld met een Gigapoort. Helaas werd de andere versie geleverd die ik al in bezit had. Het terugsturen van de router was een drama op zich, want de beloofde retourbox moet nog komen....De router heb ik zelf teruggestuurd.

Omdat wij veel zaken tegenwoording online regelen en ik daarnaast ook sterk afhankelijk ben van internet voor mijn werk (VPN verbinding). Nam ik woensdagochtend direct contact op met de klantenservice van UPC. Na een test (het resetten van het modem, de kabels etc.) is er besloten een monteur te sturen. Aangezien de beperkte capaciteit kwam deze op dinsdag 4 november. Wat mij niet verbaasde gaf de monteur aan dat de problemen buiten mijn woonhuis zich voordeden. Na veel heen en weer gebel kwam uiteindelijk donderdag 6 november de aap uit de mouw. Een storing in de centrale was de oorzaak van dit alles. Ik bel elke dag met de helpdesk van UPC, maar tot op de dag van vandaag zijn de problemen nog niet opgelost.

Als klap op de vuurpijl ontving ik een factuur ten bedrage van 368,67 euro. De abonnementskosten zijn dubbel in rekening gebracht. Daarnaast heeft men de geretourneerde router van 89,99 ook nog eens in rekening gebracht. Ik heb natuurlijk wederom gebeld met de klantenservice van UPC, de reactie: "Eerst wordt het afgeschreven en daarna verrrekend met de volgende facturen" en "Stuur even een brief voor een creditverzoek naar ons kantoor in Lelystad"

Ook zijn de kosten voor de niet werkende Fiber Power aansluiting in rekening gebracht. Ik ben momenteel aan het kijken naar een andere provider. Helaas realiseert UPC zich niet dat achter deze aansluiting zich een klant bevind.

Voor diegene die overwegen over te stappen op UPC Fiber Power, DOE HET NIET.

Wacht eerst een aantal maanden, want keer op keer laat UPC zich diskwalificeren zeker als het gaat over het aanbieden van alternatieven.
Die zijn er namelijk niet....momenteel al 14 dagen zonder een werkende internet aansluiting, kosten? 80 euro per maand!

UPC, gewoon niet voor iedereen weggelegd....

Wassily-UPC

Re: UPC Fiber Power ??!

Ongelezen bericht door Wassily-UPC »

Het spijt ons dat er problemen zijn ontstaan met UPC Fiber Power en de facturatie.

Inmiddels hebben wij hierover contact met u opgenomen en zijn zowel de technische als de administratieve problemen opgelost.

Wij hopen dat u weer naar tevredenheid gebruik maakt van UPC Fiber Power. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan kunt u contact met ons opnemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare Team

rtelder

Re: UPC Fiber Power ??!

Ongelezen bericht door rtelder »

:D Beste Webcare Team,

Er is inderdaad contact met mij opgenomen. De kachten en op het gebied van Fiber Power zijn na 16 dagen weer opgelost. Een andere collega heeft mij gisteren meerdere malen gesproken en heeft ervoor zorgegedragen dat de betalingen volgende week teruggestort worden.

Fijn dat er een doorbraak is gekomen. Uiteraard ga ik weer als vanouds van de UPC diensten genieten.

Gesloten