Pagina 1 van 2

Primeline

Geplaatst: 11 nov 2008 16:25
door Mirandab
Ook ik heb een probleem met Primeline, ik heb een Tv gekocht bij Its
en ook via een creditcard betaalt naar primeline, maar nu hebben wij 2 jaar geleden alles overgesloten en ook de lening van primeline, die is dus betaalt 2 jaar geleden, nu gaat er nog iedere maand een bedrag af voor deze lening, heb al zovele malen gebelt en gemaild en het blijft maar in behandeling.alle kopieen opgestuurd van de betalingen etc, nu verwacht ik van hun een bedrag van ruim 1400 euro terug maar geloof maar dat ik niks zie, ik ga nu ook mijn rechtstandverzekering erop zetten ,ben het helemaal beu !!!!! :evil:

Re: Primeline

Geplaatst: 13 nov 2008 17:15
door Jack747
@Mirandab,

Misschien ten overvloede, wat je in ieder geval kunt doen is binnen de 30 dagen termijn de afschrijvingen zelf terugboeken. Als je internetbankiert is dat heel eenvoudig.

Verder kun je voor de onterechte afschrijvingen tot een jaar terug bezwaar maken deze wordt dan alsnog teruggeboekt door je bank. In de brochure Automatische Incasso zie: http://www.veiligbankieren.nl/scrivo/asset.php?id=33853 staat:
Wat te doen bij een onterechte Incasso?
Als een Incasso volgens u onterecht is, kunt u verhaal halen als u geen recht van terugboeking (meer) heeft (zie overzicht Algemene incassovarianten, terugboekingstermijn, pagina 7). U moet dan wel binnen een jaar na afschrijving van het geld naar uw bank gaan. Uw bank start vervolgens een procedure met de bank van de incassant. Zij controleren vervolgens samen of u een geldige machtiging heeft afgegeven. Gaat het écht om een onterechte Incasso, dan krijgt u het geld teruggeboekt op uw rekening. De banken handelen deze procedure over het algemeen binnen een maand af.
Dus zorg dat je al je stukken bij elkaar hebt waaruit blijkt dat je de lening hebt overgesloten en dat die is ingelost en ga naar je bank. Als het klopt heb je na ongeveer een maand al het geld tot van een jaar geleden terug. Laat je niet afschepen met een l*lverhaal, want banken hebben er over het algemeen een hekel aan, het is namelijk veel werk voor ze en het levert ze niets op, maar jou wel.

Ben wel benieuwd hoe dat verloopt, meld je dat even?

Succes,

Jack

Re: Primeline

Geplaatst: 17 nov 2008 08:47
door Cesar
Volgens Primeline, LaSer, ben ik zowat de enige met problemen.
Wanneer ik dit forum zo volg dan is dit duidelijk niet zo.

Ik ben voornemens een vuist te maken richting LaSer om eens wat zaken aan de kaak te stellen.
Gezien mijn ervaringen met dit bedrijf, lees diverse forumberichten, zou ik van alle forumgebruikers even in het kort de forumnaam, een heel korte beschrijving van de klacht en het bedrag waar het om gaat.

Vervolgens ben ik benieuwd wie ook ongevraagd creditkaarten heeft ontvangen, deze vervolgens nooit heeft geactiveerd (lees gebruikt) en waar toch (onterecht) kosten in rekening zijn gebracht. U heeft ook niet getekend voor deze kaarten...

Uw informatie zal meegenomen worden zodra het KiFiD uitspraak doet in mijn zaak.
U begrijpt dat anonimiteit gewaarborcht is doordat u alleen een forumnaam opgeeft.

Re: Primeline

Geplaatst: 22 nov 2008 00:34
door brian3155
Ik wilde even een e-mail plaatsen om een reactie te krijgen over een vraag ivm toetsing bij het BKR. Die toetsing wil ik zelf doen ivm met een lening (uitgestelde betaling) bij Primeline.

Ik zag gelijk op de eerste pagina al primeline genoemd en ben daar even door heen gelopen. Wat ik toch moet constateren is dat veel mensen niet de voorwaarden hebben gelezen of te laks zijn (mijzelf meegerekent).

Als je bijvoorbeeld wwn tv koopt met uitgestelde betaling krijg je een krediet ter hoogte van dat bedrag. Natuurlijk wil de geldschieter meer uitlenen dus aan die uitgestelde betaling zit een creditcard gekoppeld.

Wil je geen gebruik maken van de kaart staat er in de voorwaarde dat je even een briefje moet schrijven en opsturen. OOK IK WAS TE LAKS en moest het volgende jaar gewooon voor de kaart betalen. Eigenschuld!

Als iedereen dit nu gewoon doet is er niets aan de hand en zijn meer dan de helft van deze problemen verholpen. De winkelier biedt u een service aan waarvan u graag gebruikt maakt maar deze kan niets aan de voorwaarden veranderen ook niet als u zelf zegt geen kaart te willen ontvangen.

Re: Primeline

Geplaatst: 22 nov 2008 06:37
door Cesar
Wel,Brian,

Dan heb je niet goed gelezen in de voorwaarden.

Hierin staat duidelijk dat je de kaart moet activeren en zolang ik mijn kaart niet heb geactiveert is er dus niets aan de hand. Dat was bij mij ook het geval.
Het bevreemde me des te meer dat je wel kosten voor je kiezen krijgt zonder gebruik te maken van die kaart.
Ook de koppeling van de kaart en een aankoop is mij geheel onduidelijk daar ik helemaal geen krediet heb/had.
Er werd mij een kaart in de maag gesplitst, kosten in rekening gebracht, bij- en afschrijvingen gedaan en vervolgens nog gesuggereerd dat het mijn kaart was.

De zaak ligt momenteel zo dat er door e.o.a. onbekende een bedrag is gestort en dat nu alles betaald is en de rekening is stopgezet.
Dit is de laatste informatie van gisteren.
Let wel, het gaat hier maar om €100,00 maar daar gaat het niet om.

Primeline is op zijn zachtst gezegd ontzettend slordig.

Wat ook mooi is, weet je iemand zijn NAW-gegevens dan kun je ze gewoon aanmelden en zitten ze met een creditkaart waar men niet van weet.
Zelfs via internet kun je dit gewoon regelen.
Vul alles in en schrijf af van andermans rekening.

Re: Primeline

Geplaatst: 08 dec 2008 22:01
door rocade
Cesar,

Wij hebben ook een tv gekocht bij Prijstopper met een lening bij Laser lafayette services. deze is geheel afbetaalt voor het einde van de 10 maanden, dus rentevrij.( dachten we)
Nu wordt er nog elke maand een bedrag van ongeveer 30 euro afgeschreven, zonder dat wij nog een schuld hebben staan.
Wij hebben geen creditkaart ontvangen.

Als je meer info nodig hebt laat het even weten dan kun je dat krijgen

Re: Primeline

Geplaatst: 09 dec 2008 08:35
door Cesar
Je zou je kunnen aanmelden bij Primeline.nl en maak een account aan. Vervolgens kun je met je kaartnummer en wachtwoord kijken wat er met je rekenining gebeurt.

Ik zou wel de bank opdracht geven om alle afschrijvingen te storneren. Dit kan tot maximaal 1 jaar..

Vervolgens de bankrekening laten blokkeren voor afschrijvingen naar Primeline.

Heb ik ook gedaan en als ik (mijn) rekening bekijk wordt er maandelijks getracht geld af te schrijven ten gunste van Primeline.

De andere dag staat er dan op (mijn) rekening dat dit is mislukt.

Soms wel lachen.

Re: Primeline

Geplaatst: 28 jan 2009 12:26
door wallywal
Ik zal het niet hebben over mn ervaring met dat stelletje (legale) boeven. daar staan er al genoeg van. ik kan me het maar niet voorstellen dat dit zomaar kan. als ik een winkel binnen loop, doe een greep in de kassa en loop weg. diefstal!!!!! politie, gevangenis.
En wat gebeurd er hier "niets". Overheid, politie, waar blijven jullie. Dit is criminalitiet waar jullie erbij staan. Zo een bedrijf moet toch niet kunnen bestaan als het overduidelijk (zie reacties)is dat duizenden mensen zwaar benadeeld worden door een stelletje cut kakkerlakken . :evil:


--------------------------------------------------------------------------------

Voor de mensen die ook in de clinch liggen met Primeline / LaSer Cards heb ik twee nummers gevonden die je rechtstreeks bij dit zootje ongeregeld brengen!

Niks geen uren wachten op consumentenservice!

073-6459967

073-6459950

Re: Primeline

Geplaatst: 29 jan 2009 10:55
door ron1
Je kunt via telebankieren die automatische incasso stopzetten.Wedden dat ze je snel weten te vinden ?

Re: Primeline

Geplaatst: 04 feb 2009 13:32
door maja25
is dit het nummer van prime line? ik kan nergens hun telnr vinden, niet in de getekende contract... nergens!! ik wil een hartig woordje met ze spreken maar kan ze niet bereiken. heeft iemand de goede telefoonnmr?

Re: Primeline

Geplaatst: 04 feb 2009 18:53
door feigje
Ik heb het probleem dat ik in okt 07 een bankstel hebt gekocht met uitgestelde betaling van een half jaar. Dat verliep in april 08 en in februari 08 heb ik het bedrag naar hun over gemaakt. Na twee weken kreeg ik het bedrag teruggeboekt op mijn rekening met beschrijving : missen van 10 cijferige code:. Had mijn postcode, huisnummer, overeenkomst nummer ingevuld. Dit waren de enige gegevens die ik kon vinden op de overeenkomst.

Heb meteen de overeenkomst bekeken en viel mij op dat het maar 1 pagina was. Heb meteen de winkel gebeld met de vraag of zij meer gegevens voor mij hadden. Dit hadden ze niet maar wel een tel num van Primeline. Heb meteen geprobeerd te bellen maar nooit iemand te pakken gekregen. Ben na 2 weken van proberen hiermee opgehouden.

Heb daarna een brief gestuurd maar ook daar niks op te horen gekregen. Vervolgens een aangetekende brief gestuurd maar nog steeds niks van hun gehoord.

Tot op vandaag heb ik nog nooit iets van hun gehoord.
Het geld staat op een rekening voor het geval ze nog een keer komen.

Heeft iemand een idee of er ook verjaringstermijnen voor zo iets bestaan?

Re: Primeline

Geplaatst: 03 mar 2009 13:55
door Mirandab
Nou ik ben nog steed in conclaaf met Primeline, heb nu na weer een 10 tal telefoontjes (te goed van vertrouwen denk ik) ben ik het nu echt beu, net met de bank gebelt en reknr laten blokkeren, maar die beweren dat ik maar 30 kalenderdagen kan storneren, ik zal straks nog even langs de bank zelf gaan met de bataling van 1400 euro.

Het wordt steeds doorgeschoven, formulieren niet binnen collega's ziek etc. ik kan ze wel steeds bereiken op telefoonnummer 0900-6008060 kost wel 0.75 cent per gesprek, weer een rekening erbij van 7.50 euro pfff. waarom moet het toch allemaal zo moeilijk wil gewoon mijn geld terug.

Re: Primeline

Geplaatst: 05 mar 2009 10:17
door sabrinasabskie
hier een aantal alternatieve nrs van primeline.
073 6459900
073 6459899, 073 6459920 en 0736459950

Als ze je proberen af te schepen dat je het 0900 nr moet bellen dan zeg je dat dat niet kan. 0900 is geblokkerd. Succes

Re: Primeline

Geplaatst: 14 mar 2009 10:42
door astridscholtens
Ook wij hadden een TV gekocht met afbetalings regeling via prime line.

Iedere maand maakten wij een extra bedrag over, om de lening zo snel mogelijk af te betalen. bij het opruimen van de administratie merkte ik dat ik al sinds juni vorig jaar geen enkel overzicht meer had gekregen, en dus eigenlijk ook niet precies wist wat er open stond.

Brief gestuurd (aangetekend) met een sommatie tot terugbetaling en vermelding van onze rechtsbijstands verzekering.
3 weken, geen reactie, toen plotseling eenbrief dat het een systeemfout was, (tuurlijk) maar we kregen dus nog € 395 terug, is overigens ook dezelde dag gestort.

Re: Primeline

Geplaatst: 31 mar 2009 16:05
door WELLENBROEK
Ook wij hebben het helemaal gehad met deze geldverstrekker. Waarom?

In april 2008 caravan gekocht. Dealer maakte ons attent op mogelijkheid uitgestelde betaling van een jaar. Was gunstig, hebben we gedaan.
Bij aflevering aan Sygma Finance via de dealer de adminstratiekosten van 29,95 voldaan en het andere verschuldigde bedrag overgemaakt aan Sygma Finance. Bij ontvangst van het contract stond dat ik een creditcard had aangevraagd, wat niet zo was. Met heel veel moeite (telefonisch is Sygma/Primeline/Laser nauwelijks te bereiken) is dat ongedaan gemaakt.
Vervolgens werd er in mei door een zekere firma Laser, die ik toen nog niet kende, een bedrag van mijn giro ad 29,95 administratiekosten afgeboekt. Heb dit bedrag laten terugboeken omdat ik niet wist wat voor firma dat was (ik had immers zaken met Sygma Finance gedaan). Dit herhaalde zich nog een keer en nadat ik van mijn begrijpende caravandealer 29,95 had teruggekregen, heb ik dat bedrag dan ten lange leste maar aan Laser betaald (Toen ik erachter gekomen was, dat die firma ook voor Sygma Finance werkte.)

Daarmee was het verhaal nog niet uit. Toen ik eind januari de papieren voor de belasting verzamelde, kwam ik er ineens achter, dat ik nooit een kopie van mijn contract teruggekregen had. Omdat ik die nodig had belde ik PrimeLine/Laser. Na veel pogingen kreeg ik de toezegging, dat ik die zou ontvangen. Het kon wel even duren, want ze moesten daarvoor in het archief. Een wachttijd van drie weken werd mij in het vooruitzicht gesteld, maar het duurde tot begin maart (minaal 6 weken), voor ik de kopie van het contract ontving. Bij dat laatste telefoongesprek heb ik nog gevraagd of ik van de firma een betalingsherinnering voor het te betalen resterende totaalbedrag zou krijgen.
Ja hoor, geen probleem, zei de medewerkster. die sturen wij altijd een maand voor afloop van de betalingstermijn op.

Mooi niet dus! Eind maart heb ik maar op eigen initiatief het te betalen bedrag overgemaakt, dat voor 4 april binnen moest zijn.
Wie schetst mijn verbazing, toen ik vandaag een mail in mijn mailbox vond met de veelbelovende titel: Bevestiging van ontvangst van betaling. Ik dacht zouden die hun leven gebeterd hebben? Ik opende de mail en de enige tekst die er stond was: Geachte heer/mevrouw....
Verder stond er NIETS in. Het zou ook te mooi geweest zijn om waar te zijn. Maar weer gebeld (ook dat duurde weer heel lang) en de medewerkster beloofde mij, de betalingsbevestiging dan per post op te sturen. (Blijkbaar vertrouwen ze hun eigen emailverzending ook al niet meer!). Ben benieuwd, of ze nu wel woord houden!!!!

Mijn advies aan mijn welwillende caravandealer: Stop de samenwerking met deze firma('s). En aan alle consumenten: Bezin eer je met deze firma zaken gaat doen! Volgens mij zijn ze nog (één van) de duurste geldverstrekkers ook!

Re: Primeline

Geplaatst: 07 apr 2009 20:32
door frlinama
Ik heb een bank bij seat en sofa gekocht via primelime met betaling in termijn.
In begin kan ik inloggen via primeline site voor rekening overzicht, na een paar maanden kan ik niet meer inloggen.
Ik heb gebeld naar prime line, we hebben afgesproken dat rekening overzicht via post. in begin goed verlopen.
We willen de uitstaande bedrag in een keer te betalen, dat is goed goed geregeld en we hebben alle uitstaande bedrag betaald. De probleem is krijgt ik bevestiging dat de betaling goed ontvangen en de verwerking via internet kan nakijken via e-mail. Ik heb al lang niet op internet inloggen, nu moet ik via internet inloggen maar de rekening online was lang geblokkerd.
De rekening staat op mijn echtgenoot, maar mij echtgenoot is j.l. overleden. Ik heb gebeld dat ik de bevestiging en rekening overzicht vi a post ontvangen zoals afgesproken is, ze zeggen zullen in orde. Dat is de 1e telefoontjes met kort en onvriendelijk stem. Die week heb ik post gehad. 10 dagen later de 2e telefoontjes die deed mijn schoenzus die zeggen dat binnen 2 dagen via post sou sturen.Nu is alweer een gelden en nog steeds geen post. WAT RAAR IS DE PRIMELINE HEEFT GEZEGD "WE DOEN NIET VIA EMAIL/INTERNET" Wie heeft dat gedaan ËEN SPOOK MISSCHIEN" . Ik wil alleen maar bevestiging dat ik betaald heeft en rekening overzicht via post, zo moeilijk toch niet of wel.
[/b]

Re: Primeline

Geplaatst: 27 nov 2009 12:35
door ron1
Primeline en Comford Card....in hoeverre worden deze gecontroleerd door een almighty AFM eigenlijk...................

Re: Primeline

Geplaatst: 28 nov 2009 01:53
door primelineslachtoffer
Is er niet een nieuwe 'Lakeman' die laser service / primeline eens stevig aan kan pakken?

Ja natuurlijk zijn wij allemaal 'dom' geweest om er in te trappen maar dat wil nog niet zeggen dat oplichters niet aangepakt hoeven worden..

Re: Primeline

Geplaatst: 28 nov 2009 13:03
door ron1
Goed plan.

Re: Primeline

Geplaatst: 30 nov 2009 16:18
door vinnie123
ik had een letop gekogt van zo 800 euro met een tien stapen plan
4 jaar geleden ik lopen nog te betaal door die hoog rentes van Primeline
ik moet nog zo € 1400 euro betaal als je dan 60 betaal kom er weer 35 euro per maand bij aan rentes zo woord het bedrijf rijk het is net als DSB BANK
primeline oplichters zijn het je krijg ook nooit post van zu bel heb geen zin
afz vs