Telfort te duur
Geplaatst: 12 nov 2008 22:41
Maart 2007 heb ik een abonnement afgesloten bij Speedlinq voor internet en telefonie. Dit is een 20 Mb verbinding, ZONDER vaste lijn toeslag. Sinds die tijd heb ik weinig tot geen problemen gehad. Juni 2008 is Speedlinq overgenomen door Telfort. In de welkomstbrief van 16 juni staat letterlijk:
Uw abonnement en abonnementsprijs blijft hetzelfde.
Ja ja, Wat blijkt nu? Telfort brengt, ondanks de mooie woorden in de welkomstbrief WEL netwerkkosten van € 7,98 excl. btw (dat is € 9,95 incl. btw) in rekening. Toen ik daar achter kwam heb ik uiteraard een mailtje gestuurd met de vraag hoe het kan dat het abonnement ongeveer €10,- per maand duurder is dan bij Speedlinq. Het antwoord:
Het ADSL signaal kan alleen worden doorgegeven via de KPN "koperdraden". Het is dus noodzakelijk dat de voorzieningen hiervoor aanwezig zijn, anders is Telfort niet in staat de ADSL-dienst bij u thuis te leveren, en kunt u ook geen gebruik maken van Telfort Telefonie. In het geval van nummerportering wordt uw huidige KPN telefoonaansluiting opgezegd. Hierbij is echter behoud van de "koperdraden" noodzakelijk ten behoeve van uw ADSL-aansluiting.
Voor de instandhouding van de koperdraden wordt € 9,95 in rekening gebracht. Deze kosten zullen via uw maandelijkse ADSL factuur in rekening worden gebracht.
Ik vind dat dit niet kan en heb nu verzocht om het teveel betaalde bedrag terug te storten.
Uw abonnement en abonnementsprijs blijft hetzelfde.
Ja ja, Wat blijkt nu? Telfort brengt, ondanks de mooie woorden in de welkomstbrief WEL netwerkkosten van € 7,98 excl. btw (dat is € 9,95 incl. btw) in rekening. Toen ik daar achter kwam heb ik uiteraard een mailtje gestuurd met de vraag hoe het kan dat het abonnement ongeveer €10,- per maand duurder is dan bij Speedlinq. Het antwoord:
Het ADSL signaal kan alleen worden doorgegeven via de KPN "koperdraden". Het is dus noodzakelijk dat de voorzieningen hiervoor aanwezig zijn, anders is Telfort niet in staat de ADSL-dienst bij u thuis te leveren, en kunt u ook geen gebruik maken van Telfort Telefonie. In het geval van nummerportering wordt uw huidige KPN telefoonaansluiting opgezegd. Hierbij is echter behoud van de "koperdraden" noodzakelijk ten behoeve van uw ADSL-aansluiting.
Voor de instandhouding van de koperdraden wordt € 9,95 in rekening gebracht. Deze kosten zullen via uw maandelijkse ADSL factuur in rekening worden gebracht.
Ik vind dat dit niet kan en heb nu verzocht om het teveel betaalde bedrag terug te storten.