Pagina 1 van 1

BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 13 nov 2008 13:27
door malonso
Beste lezers,

Wij hebben 3 jaar geleden voor al onze huishoudelijke spullen (koelkast, wasmachine, condensdroger, fornuis, stofzuiger) gekozen voor het merk BOSCH.

Deze spullen hebben wij destijds ( juni 2005) aangeschaft bij Modern Electronics in Almere-Buiten, maar helaas bestaat deze winkelketen niet meer en kunnen wij hier niet meer bij terecht.

Vandaag heb ik BOSCH gebeld en de situatie uitgelegd, dat ik gekozen heb voor hun product en ervan uitging dat deze minimaal 8 jaar mee zouden gaan (economische levensduur). BOSCH geeft echter aan dat de garantietermijn van 2 jaar is verstreken en dat zij hier niets mee te maken hebben en dat alle kosten (voorrijden, diagnose, reparatie en onderdelen) geheel voor mijn rekening komen.

De condensdroger staat nadat deze is aangezet na een paar omwentelingen meteen stil en het ledje bij "kastdroog" begint te knipperen...dit blijft zo totdat ik het apparaat uitzet.

Weet iemand wat ik in dit geval het beste kan doen?

Alvast bedankt!

Groeten,


Martin

Re: BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 13 nov 2008 15:50
door Toolboy
Het lijkt er op dat er een sensor niet meer werkt.Als eerste zou ik de aardstrip die over de trommel loopt eens controleren.
Anders mag u mij ten alle tijden een pm sturen om u verder te helpen.
T

Re: BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 13 nov 2008 22:01
door plumber
In het kanaal tussen de deur en de condensor
zit een sensor.Dit kanaal wordt meestal vergeten
met schoonmaken.Met een lange slanke borstel
schoonmaken en 85% kans dat hij weer goed is.

Re: BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 13 nov 2008 23:27
door VanTels
Modern bestaat nog wel! Is nog gewoon hetzelfde bedrijf echter is verder gegaan als internetwinkel.
Dus als u hier op wilt terug vallen belt u naar: 0800-2356633

Re: BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 15 nov 2008 05:22
door BBCS
De winkels van Modern zijn toen overgegaan naar It's.

Re: BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 15 apr 2009 19:51
door hemaworst
ja fijne service bij Bosch!!
wij hebben om dezelfde reden onze was/droogcombi van Bosch gekocht! Toevallig vanmorgen onze oude vertrouwde monteur weer over de vloer gehad.. (voor de 5e keer in 4 jaar!)
gelukkig deze keer geen reparatiekosten hoeven betalen omdat we al aan onze 'limiet' zaten (meer dan 350 euro kosten in de afgelopen jaren)..
Monteur kwam ook weer bijster snel.. nu 2 weken na bellen.. (tegen bijbetaling kan het met 'spoed' - dwz binnen een week-)
Wij hebben onze was/droog combi via de keukenleverancier (inbouw) en ook daar kregen we nul op rekest.. dus we zijn op Bosch aangewezen.. helaas is de service bar slecht.. (2 weken wachten op een monteur als je een groot gezin hebt?!!!) en als je pech hebt krijg je een monteur die net van school is en nog niet alle apparaten kent.. zodat je nog een week kunt wachten tot de echte monteur eindelijk je machine komt repareren!!
Helaas zit ik met een 'inbouw' probleem.. en helaas leveren alleen Bosch en Siemens (zelfde monteurs, zelfde service) inbouw was/droog combi's.. dus totdat ik ga verhuizen zit ik vast aan onze o zo aardige (dat dan weer wel) monteur!!

Re: BOSCH condensdroger WTL6101NL al na 3 jaar defect

Geplaatst: 18 apr 2009 01:29
door jlthkoch
Waarom zou je al je apparatuur van een B-merk willen kopen?