LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] constant gebeld door 'iets' op mobiel
constant gebeld door 'iets' op mobiel
hallo,ik word sinds 2 weken herhaaldelijk gebeld door een nummer (01200) en wil er nu vanaf. ik heb geen idee wat het is, en als ik opneem hoor ik een echo als ik zelf praat,en als ik niets zeg dan is de lijn dood.
ik word dagelijks een 5 keer gebeld en neem niet meer op. ik heb zelf ook geprobeerd om te achterhalen wat dit voor nummer is,maar ik kom er niet achter
heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kom? of wat ik kan doen om er vanaf te komen......
ik word dagelijks een 5 keer gebeld en neem niet meer op. ik heb zelf ook geprobeerd om te achterhalen wat dit voor nummer is,maar ik kom er niet achter
heeft iemand tips hoe ik hier vanaf kom? of wat ik kan doen om er vanaf te komen......
Re: constant gebeld door 'iets' op mobiel
heeft niemand tips voor mij? ik heb zelf al gezocht op internet wat dat voor nummer is,maar ik kom er niet achter. ik kan natuurlijk ook vodafone bellen en zeggen wat er mis is. het is wel een 'bedrijf' wat me belt,want het gebeurd niet s'avonds en ook niet in het weekend.
ik hoor heel graag wat ik hier aan kan doen,ik word er gek van ...
ik hoor heel graag wat ik hier aan kan doen,ik word er gek van ...
-
Google geeft wel een reactie als je 01200 ingeeft als zoek-criterium, en dan zou je denken dat het een kengetal uit Groot-Brittannië is. Maar dat laatste lijkt me sterk, dan had er 00441200 moeten staan. En nog een paar cijfers.
Ik had iets soortgelijks: ik werd gebeld door 067344444400.
Er bestaan geen telefoonnummers in Nederland, langer dan tien cijfers, dus dit lijkt me ook een belrobot, of een fax, die verkeerd staat ingesteld.
Ik had iets soortgelijks: ik werd gebeld door 067344444400.
Er bestaan geen telefoonnummers in Nederland, langer dan tien cijfers, dus dit lijkt me ook een belrobot, of een fax, die verkeerd staat ingesteld.
bedankt voor je reactie! ik krijg via google resultaten te zien die 01200 in hun nummer verwerkt hebben,maar daar heb ik niets aan. het is sinds 3 weken in 1 keer begonnen en er word dagelijks 5 keer gebeld (soms nog vaker). niet achter elkaar,gewoon verspreidt over de dag.
ik wil er echt vanaf,maar heb geen idee hoe??? vodafone bellen?
ik wil er echt vanaf,maar heb geen idee hoe??? vodafone bellen?
-
Nee, niet vodafone bellen, ik heb net ontdekt dat het een verkort nummer van KPN is.
0612001200
DIT is het volledige nummer. Ik zoek nog even extra informatie erbij.
Ik denk dat er bij kpn een instelling verkeerd staat.
Dit haal ik van de informatiserings-site van de Universiteit van Amsterdam af.
Het is geen nummer van de UvA, maar van KPN zelf. Ik denk dat je hiermee aan de slag kunt.
0612001200
DIT is het volledige nummer. Ik zoek nog even extra informatie erbij.
Ik denk dat er bij kpn een instelling verkeerd staat.
Verlies of diefstal
Verlies of diefstal dient per direct gemeld te worden bij KPN Telecom, telefoon 0612001200 (of verkort via GSM 01200), zodat het toestel direct geblokkeerd kan worden. Tevens dient het Call Center per mail op de hoogte te worden gesteld.
Dit haal ik van de informatiserings-site van de Universiteit van Amsterdam af.
Het is geen nummer van de UvA, maar van KPN zelf. Ik denk dat je hiermee aan de slag kunt.
jippie
maar moet ik dan kpn zelf bellen?
maar moet ik dan kpn zelf bellen?
-
Dat zou ik zeker doen, en hen verwijzen naar dit topic, wanneer ze je met een kluitje in het riet willen sturen.
KPN bellen, dus, maar zorg dat je geen duur 0900-nummer hebt
Vreemd dat dat nummer bij jou zo raar reageert, het zou een meldpunt voor verloren/gestolen toestellen moeten zijn, en dan zou je op zijn minst toch een menselijke reactie verwachten.
Beter nog, bel dat nummer zelf eens, lijkt me geen duur nummer te zijn.
KPN bellen, dus, maar zorg dat je geen duur 0900-nummer hebt
Vreemd dat dat nummer bij jou zo raar reageert, het zou een meldpunt voor verloren/gestolen toestellen moeten zijn, en dan zou je op zijn minst toch een menselijke reactie verwachten.
Beter nog, bel dat nummer zelf eens, lijkt me geen duur nummer te zijn.
bedankt.
ik heb dat nummer al vaker terug gebeld. maar dat kan niet. ik hoor 2 korte piepjes achter elkaar en dan word de verbinding vanzelf verbroken.
ik heb dus een vodafone abonnement en geen kpn. ik heb dus niets met kpn. ook niet gebeld of zo. het is spontaan ontstaan op een dag....
ik heb dat nummer al vaker terug gebeld. maar dat kan niet. ik hoor 2 korte piepjes achter elkaar en dan word de verbinding vanzelf verbroken.
ik heb dus een vodafone abonnement en geen kpn. ik heb dus niets met kpn. ook niet gebeld of zo. het is spontaan ontstaan op een dag....
-
Natuurlijk kan dat. Maar iedereen kan jou bellen, je kan daarom dus ook benaderd worden door KPN.
Vodafone zou iets voor jou moeten kunnen bereiken, wanneer KPN het niet doet, het is immers een nummer van de klantenservice van KPN. Bij hen ligt de fout, niet bij jou of Vodafone.
Bij het eerder genoemde nummer (067344444400) heb ik KPN benaderd, en zij stuurden me een klachtenformulier op, en deden me daarbij een paar mogelijkheden aan de hand, waaronder dus de mogelijkheid dat er ergens een fax of een voorkiesnummer verkeerd geprogrammeerd staat. En ik denk dus dat dat nu bij KPN zelf aan de hand is.
Ik neem aan dat je er wel iets mee kunt. Het probleem is dat geen enkele provider een klant kan verbieden om een ander te bellen, maar ze kunnen op zijn minst KPN hiervan op de hoogte brengen.
De informatieriseringsafdeling van de Universiteit van Amsterdam, waar ik deze info op vond, kan hier denk ik helemaal niets mee. Wellicht hebben zich daar studenten gemeld, die verlies/diefstal van hun telefoontoestel niet hebben kunnen melden op dit nummer, simpelweg omdat het fout staat geprogrammeerd.
Vodafone zou iets voor jou moeten kunnen bereiken, wanneer KPN het niet doet, het is immers een nummer van de klantenservice van KPN. Bij hen ligt de fout, niet bij jou of Vodafone.
Bij het eerder genoemde nummer (067344444400) heb ik KPN benaderd, en zij stuurden me een klachtenformulier op, en deden me daarbij een paar mogelijkheden aan de hand, waaronder dus de mogelijkheid dat er ergens een fax of een voorkiesnummer verkeerd geprogrammeerd staat. En ik denk dus dat dat nu bij KPN zelf aan de hand is.
Ik neem aan dat je er wel iets mee kunt. Het probleem is dat geen enkele provider een klant kan verbieden om een ander te bellen, maar ze kunnen op zijn minst KPN hiervan op de hoogte brengen.
De informatieriseringsafdeling van de Universiteit van Amsterdam, waar ik deze info op vond, kan hier denk ik helemaal niets mee. Wellicht hebben zich daar studenten gemeld, die verlies/diefstal van hun telefoontoestel niet hebben kunnen melden op dit nummer, simpelweg omdat het fout staat geprogrammeerd.
nou,hartstikke bedankt voor je info. morgen maar eens met de kpn bellen en dan zal ik hier melden hoe en wat.
dit nummer belt mij al 3 weken lang,iedere werkdag zo'n 5 keer minimaal. soms een dagje dat ik 'maar' 3 keer gebeld word...
dit nummer belt mij al 3 weken lang,iedere werkdag zo'n 5 keer minimaal. soms een dagje dat ik 'maar' 3 keer gebeld word...
-
Graag gedaan trouwens, deze service is trouwens geheel gratis.
Niets is vervelender dan gestalkt te worden door een spook.
Maar nu je weet waar het nummer van is, is de oplossing ook nabij, en ik weet zeker dat het nu opgelost kan worden.
Lijkt me inderdaad handig om hier de reactie van Vodafone, en van KPN neer te zetten, dan hebben anderen er ook nog iets aan, want waarom zouden ze uitgerekend JOU alleen ermee lastigvallen?
Niets is vervelender dan gestalkt te worden door een spook.
Maar nu je weet waar het nummer van is, is de oplossing ook nabij, en ik weet zeker dat het nu opgelost kan worden.
Lijkt me inderdaad handig om hier de reactie van Vodafone, en van KPN neer te zetten, dan hebben anderen er ook nog iets aan, want waarom zouden ze uitgerekend JOU alleen ermee lastigvallen?
Gratis Kpn klantenservice Telefoonnummer: 0800-0234969.KPN bellen, dus, maar zorg dat je geen duur 0900-nummer hebt
Voor meer gratis nummers zie www.antwoordnummer.nl
-
hallo, wij worden sinds augustus steeds gebeld soms wel 40 keer per dag,er wordt dan gezegd u heeft een collect call, druk op de nul. dit doen we niet omdat je wel een hoort van buitelandse lijnen waarvoor je dan veel betaalt.
dit gaat dag en nacht door ,volgens kpn is hier niets aan te doen maar is dat wel zo. help help.......
dit gaat dag en nacht door ,volgens kpn is hier niets aan te doen maar is dat wel zo. help help.......
-
Wanneer je een collect call binnen krijgt, wordt door de centrale altijd gevraagd of je het gesprek wil aannemen. Het is de bedoeling dat ook de naam van de beller aan je wordt doorgegeven.
Ja, collect call: dan betaalt de ontvanger. Dat is de bedoeling van het systeem.
Om welk nummer of welke nummers gaat het dan, kun je dat zien?
''Je hoort weleens van die dure buitenlandse nummers'', zeg je. Dat kan best zo zijn, maar je hoort ook zo ontzettend veel onzin, bangmakerij, zoals: druk of draai een nul, of een negen, en als je dat dan doet, belt iemand voortaan op jouw kosten. Dit laatste is pure nonsens, maar het wordt om de zoveel tijd via email rondgestuurd. Helaas trappen er nog hele volksstammen in, en sturen die waarschuwing door aan iedereen in hun contactenlijst.
Neemt verder niet weg dat het oervervelend kan zijn, wanneer iemand op de meest gekke tijden gebeld wordt, door onbekende nummers.
Ja, collect call: dan betaalt de ontvanger. Dat is de bedoeling van het systeem.
Om welk nummer of welke nummers gaat het dan, kun je dat zien?
''Je hoort weleens van die dure buitenlandse nummers'', zeg je. Dat kan best zo zijn, maar je hoort ook zo ontzettend veel onzin, bangmakerij, zoals: druk of draai een nul, of een negen, en als je dat dan doet, belt iemand voortaan op jouw kosten. Dit laatste is pure nonsens, maar het wordt om de zoveel tijd via email rondgestuurd. Helaas trappen er nog hele volksstammen in, en sturen die waarschuwing door aan iedereen in hun contactenlijst.
Neemt verder niet weg dat het oervervelend kan zijn, wanneer iemand op de meest gekke tijden gebeld wordt, door onbekende nummers.
-
bedankt voor je snelle reactie,
nee er wordt niet verteld om welke persoon het gaat,en je ziet ook geen nummer.
het vervelende is dat ik in de kraamzorg werk,en iederekeer denk s`nachts dat het om te werken is.
als ik geen dienst heb zetten we het geluid helemaal uit.
nee er wordt niet verteld om welke persoon het gaat,en je ziet ook geen nummer.
het vervelende is dat ik in de kraamzorg werk,en iederekeer denk s`nachts dat het om te werken is.
als ik geen dienst heb zetten we het geluid helemaal uit.
gemaild met de klantenservice van kpn en hieronder het antwoord. vandaag weer 4x gebeld door dat nummer 01200....
Bedankt voor uw e-mail.
Het nummer van de Kpn is 0612001200 indien u met een vaste lijn naar ons toe belt.
Via uw kpn mobiel is het niet 01200 maar 1200. Bij elke service provider is dit het verkorte service nummer dus ook bij vodaphone.
Wanneer u belt naar het nummer 1200 wordt u automatisch doorgeschakeld naar uw eigen service provider.
Helaas kunnen wij hier niet aan veranderen. Mijn excuses voor het ongemak.
Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op klantenservice Mobiel op kpn.com.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Luana Bollen
Klantenservice KPN
Bedankt voor uw e-mail.
Het nummer van de Kpn is 0612001200 indien u met een vaste lijn naar ons toe belt.
Via uw kpn mobiel is het niet 01200 maar 1200. Bij elke service provider is dit het verkorte service nummer dus ook bij vodaphone.
Wanneer u belt naar het nummer 1200 wordt u automatisch doorgeschakeld naar uw eigen service provider.
Helaas kunnen wij hier niet aan veranderen. Mijn excuses voor het ongemak.
Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op klantenservice Mobiel op kpn.com.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Luana Bollen
Klantenservice KPN
-
@Kathy, jammer dat je er nog niet vanaf bent, maar dan staat er foute informatie op de site van de Universiteit van Amsterdam.
Die heb ik daar ongewijzigd vanaf gekopieerd.
Ik zal nog eens verder zoeken of ik wat kan vinden, want hier ben je niet echt mee geholpen, en al helemaal niet blij mee.
Die heb ik daar ongewijzigd vanaf gekopieerd.
Ik zal nog eens verder zoeken of ik wat kan vinden, want hier ben je niet echt mee geholpen, en al helemaal niet blij mee.
-
Ik vind het erg slap van de providers, of dat nou Vodafone of KPN is, maakt in wezen niets uit, om hier niets tegen te ondernemen.
Simpel gezegd, omdat het een gegronde klacht is, en omdat het erg hinderlijk is in jullie situatie.
Overigens is er nog een andere mogelijkheid. Ik zag op een andere site dat het iets met de voicemail kan zijn. Ik weet het dus niet zeker, maar als dat zo is, dan geeft het toestel misschien een melding dat er iemand heeft ingesproken op je voicemail, en als dat klopt, schakel die optie dan uit, of laat je erbij helpen door je klantenservice.
Meer mogelijkheden zie ik even niet. Bedenk, ik heb slechts willen helpen, en die foute info staat op die site (anders had ik daar nooit bij uit kunnen komen).
Simpel gezegd, omdat het een gegronde klacht is, en omdat het erg hinderlijk is in jullie situatie.
Overigens is er nog een andere mogelijkheid. Ik zag op een andere site dat het iets met de voicemail kan zijn. Ik weet het dus niet zeker, maar als dat zo is, dan geeft het toestel misschien een melding dat er iemand heeft ingesproken op je voicemail, en als dat klopt, schakel die optie dan uit, of laat je erbij helpen door je klantenservice.
Meer mogelijkheden zie ik even niet. Bedenk, ik heb slechts willen helpen, en die foute info staat op die site (anders had ik daar nooit bij uit kunnen komen).
ik heb geen voice mail op mijn telefoon,als ruim een jaar niet meer. dit omdat mijn telefoon dan maar 4 x overgaat en ik hem niet op kan pakken en dan springt ie al op de voice mail.
kpn begrijpt niet dan ik een vodafone abonnement hebt en geen kpn.
ale met al word ik nog steeds 5x daags gebeld door 01200
kpn begrijpt niet dan ik een vodafone abonnement hebt en geen kpn.
ale met al word ik nog steeds 5x daags gebeld door 01200
01200 is een nummer waarmee zakelijke klanten van KPN die met verkort kiezen werken (GRIPnummers) de KPN klantenservice kunnen bereiken.
In uw geval is het toch uw eigen provider Vodafone waar u moet aankloppen, u wordt immers telefonisch lastig gevallen en Vodafone is de enige die kan nagaan waar die belletjes vandaan komen.
Begin alvast nauwkeurig te noteren op welke tijdstippen/data de gesprekken binnenkomen.
Succes!
In uw geval is het toch uw eigen provider Vodafone waar u moet aankloppen, u wordt immers telefonisch lastig gevallen en Vodafone is de enige die kan nagaan waar die belletjes vandaan komen.
Begin alvast nauwkeurig te noteren op welke tijdstippen/data de gesprekken binnenkomen.
Succes!