GSMWEB = onbetrouwbaar
Geplaatst: 17 nov 2008 15:34
Begin 2008 heb ik een mobiel aangeschaft via de website www.gsmweb.nl.
Door telefonische verkopers alsmede de voordelige aanbieding op de site werd ik verleid een HTC toestel aan te schaffen via internet. Op het eerste oog een prima deal. Echter ik ben terug gekomen op dit oordeel.
Bij schade aan het toestel, binnen 3 maanden, heb ik de procedure gevolgd welke gsmweg.nl op haar site communiceerd. Hierin staat onder andere (net als in de garantievoorwaarden) dat de verwerkingstijd normaal 4 weken is en incidenteel kan oplopen tot 6 weken. (zie ook http://www.gsmweb.nl/gsmweb/help/faq.htm#HOOFDSTUK%204: art. 4.11)
Dit heeft uiteindelijk meer dan 10 weken en bijkomende irritatie gekost!
Ik heb dagelijks contact gezocht met de aanbieder, heb correspondentie op dagbasis beantwoord en uiteindelijk (binnen de garantieperiode)betaald om de telefoon retour te krijgen.
Gelukkig hebben we in Nederland een goede bescherming tegen dit soort praktijken. Een consument mag namelijk er vanuit gaan dat een product zeker 6 maanden aan een redelijk verwachtingspatroon moet voldoen. Betalen voor een reparatie binnen de garantieperiode is dan ook niet op zijn plaats. Ik raad iedereen zich te beroepen op dit recht(art.7:18 lid 2 “non-conforming”) mocht u ook een dergelijk behandeling ondergaan van gsmweb.
Ik heb inmiddels gsmweb voor de rechter gedaagd om uitleg te komen geven, daar ze op meerdere verzoeken niet gereageerd hebben.
Nimmer zal ik meer zaken doen met deze partij. Ik raad het ook iedereen af, zeker bij producten die "garantiegevoelig" zijn. Jammer genoeg voor gsmweb heb ik geduld en een rechtsbijstandverzekering!
Hoe onbetrouwbaar ben je als leverancier als je bewust niet je eigen garantievoorwaarden opvolgt en de wet overtreed?
Door telefonische verkopers alsmede de voordelige aanbieding op de site werd ik verleid een HTC toestel aan te schaffen via internet. Op het eerste oog een prima deal. Echter ik ben terug gekomen op dit oordeel.
Bij schade aan het toestel, binnen 3 maanden, heb ik de procedure gevolgd welke gsmweg.nl op haar site communiceerd. Hierin staat onder andere (net als in de garantievoorwaarden) dat de verwerkingstijd normaal 4 weken is en incidenteel kan oplopen tot 6 weken. (zie ook http://www.gsmweb.nl/gsmweb/help/faq.htm#HOOFDSTUK%204: art. 4.11)
Dit heeft uiteindelijk meer dan 10 weken en bijkomende irritatie gekost!
Ik heb dagelijks contact gezocht met de aanbieder, heb correspondentie op dagbasis beantwoord en uiteindelijk (binnen de garantieperiode)betaald om de telefoon retour te krijgen.
Gelukkig hebben we in Nederland een goede bescherming tegen dit soort praktijken. Een consument mag namelijk er vanuit gaan dat een product zeker 6 maanden aan een redelijk verwachtingspatroon moet voldoen. Betalen voor een reparatie binnen de garantieperiode is dan ook niet op zijn plaats. Ik raad iedereen zich te beroepen op dit recht(art.7:18 lid 2 “non-conforming”) mocht u ook een dergelijk behandeling ondergaan van gsmweb.
Ik heb inmiddels gsmweb voor de rechter gedaagd om uitleg te komen geven, daar ze op meerdere verzoeken niet gereageerd hebben.
Nimmer zal ik meer zaken doen met deze partij. Ik raad het ook iedereen af, zeker bij producten die "garantiegevoelig" zijn. Jammer genoeg voor gsmweb heb ik geduld en een rechtsbijstandverzekering!
Hoe onbetrouwbaar ben je als leverancier als je bewust niet je eigen garantievoorwaarden opvolgt en de wet overtreed?