ONLINE , meer fouten dan oplossingen.
Geplaatst: 19 nov 2008 18:02
hallo,
ik ben op zoek naar advies over het volgende:
Ik ben [was] 4 jaar klant bij online [voormalig wannadoo/orange]
op 27 okt jl kreeg ik een aanmaning voor een x bedrag wat neer zou komen op een achterstand van 2 maand.
ik [als langdurige klant] bel ze even op om met zekerheid te kunnen zeggen om wat voor bedrag het nu echt zou gaan[iedereen weet dat die administratieve systemen achterstand hebben, dus vandaar]
ne enige tijd te hebben overlegd kwam de telefonist tot de conclusie dat het om minder dan de helft [van het totaal] zou gaan.
dat x bedrag stemde ik mee in om zo spoedig mogelijk te gaan overmaken.
zo gezegd zo gedaan in dievolgende week heb ik geregeld dat op zondag 2 november het bedrag dmv internetbankieren werd overgemaakt, daarmee is de afschrijving en betaling dus ruim op tijd voor de gestelde 7 november ''deadline''.[niet te vergeten , ongeldig vanwege het feit dat het bedrag van maar 1 termijn was en niet 2]
vandaag[19 nov] krijg ik een doos met een brief modem retourneren [met mvg eronder he
, een nummer met een bedrag ben je en meer niet]
niks geen brief ,niks geen bedrag, niks geen uitleg wat ik dan wel zou moeten betalen.
helemaal niets alleen een envelop met een lege doos erin.
kan dit allemaal zomaar ?? wat kan ik ertegen doen ??moet ik straks al die fouten van online betalen ??
zij gaan de fout in en ik ben straks meer dan 200 euro kwijt ??
ten eerste :er was mij een onjuist bedrag doorgegeven.
ten tweede:een onjuiste eindatum
ten slotte komt de aanvankelijke aanmaning te vervallen toch ???omdat het in dit geval om maar 1 aanmaning[1e bedrag van de laatste termijn] zou gaan.
de callcenter medewerker heeft notabene toegegeven dat er administratie fouten zijn gemaakt , het bedrag en de datums.
[waaruit weer eens te meer blijkt hoe callcenters fout na fout na fout afschuiven op de klant]
1 ding is zeker, online heeft ernstige fouten gemaakt op hun administratie en daar laten ze mij voor opdraaien.
en zoals het nu lijkt moet ik gewoon alles betalen en heb ik geen poot om op te staan.[en kan ik geen nieuw abonnement ergens anders afsluiten terwijl dit speelt met online
]
als ik alles[ter goede wil] betaal, welke stappen kan en moet ik zeker ondernemen ?
vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, en hoe dat is afgehandeld.
enigerlei juridisch advies word zeer op prijs gesteld
[word vervolgd]
alvast bedankt,
mvg,
ik ben op zoek naar advies over het volgende:
Ik ben [was] 4 jaar klant bij online [voormalig wannadoo/orange]
op 27 okt jl kreeg ik een aanmaning voor een x bedrag wat neer zou komen op een achterstand van 2 maand.
ik [als langdurige klant] bel ze even op om met zekerheid te kunnen zeggen om wat voor bedrag het nu echt zou gaan[iedereen weet dat die administratieve systemen achterstand hebben, dus vandaar]
ne enige tijd te hebben overlegd kwam de telefonist tot de conclusie dat het om minder dan de helft [van het totaal] zou gaan.
dat x bedrag stemde ik mee in om zo spoedig mogelijk te gaan overmaken.
zo gezegd zo gedaan in dievolgende week heb ik geregeld dat op zondag 2 november het bedrag dmv internetbankieren werd overgemaakt, daarmee is de afschrijving en betaling dus ruim op tijd voor de gestelde 7 november ''deadline''.[niet te vergeten , ongeldig vanwege het feit dat het bedrag van maar 1 termijn was en niet 2]
vandaag[19 nov] krijg ik een doos met een brief modem retourneren [met mvg eronder he
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
niks geen brief ,niks geen bedrag, niks geen uitleg wat ik dan wel zou moeten betalen.
helemaal niets alleen een envelop met een lege doos erin.
kan dit allemaal zomaar ?? wat kan ik ertegen doen ??moet ik straks al die fouten van online betalen ??
zij gaan de fout in en ik ben straks meer dan 200 euro kwijt ??
ten eerste :er was mij een onjuist bedrag doorgegeven.
ten tweede:een onjuiste eindatum
ten slotte komt de aanvankelijke aanmaning te vervallen toch ???omdat het in dit geval om maar 1 aanmaning[1e bedrag van de laatste termijn] zou gaan.
de callcenter medewerker heeft notabene toegegeven dat er administratie fouten zijn gemaakt , het bedrag en de datums.
[waaruit weer eens te meer blijkt hoe callcenters fout na fout na fout afschuiven op de klant]
1 ding is zeker, online heeft ernstige fouten gemaakt op hun administratie en daar laten ze mij voor opdraaien.
en zoals het nu lijkt moet ik gewoon alles betalen en heb ik geen poot om op te staan.[en kan ik geen nieuw abonnement ergens anders afsluiten terwijl dit speelt met online
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
als ik alles[ter goede wil] betaal, welke stappen kan en moet ik zeker ondernemen ?
vandaar dat ik op zoek ben naar mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt, en hoe dat is afgehandeld.
enigerlei juridisch advies word zeer op prijs gesteld
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
[word vervolgd]
alvast bedankt,
mvg,