Reisburo's Thomas Cook/Neckermann failliet
Geplaatst: 20 nov 2008 12:02
Afgelopen zomer een reis geboekt bij Neckermann via een reisburo van Thomas Cook. Ondanks duidelijke omschrijving in de gids van datgene wat werd geboden in het betreffende hotel, bleek een en ander in verregaande staat van ontbinding. Herhaalde malen klagen bij het management van het hotel, als mede de hostess ter plekke, gaf geen enkel resultaat. Uiteindelijk werd een schamele vergoeding geboden, welke het probleem zeker niet kon oplossen. Klachtenrapport op laten maken door hostes en zowel door haar als ons ondertekent. Ingediend bij Reisburo, dat nu failliet is (volgens personeel van Thomas Cook).
Gisteren een officiele brief van Thomas Cook in de bus dat men vanwege "financieel onvermogen" per direct geen werkzaamheden meer mag uitvoeren.
Voor lopende klachten wordt verwezen naar 023.5135139. Als men dat nummer belt, dan wordt men via een aantal keuze menu's weer teruggeleid naar het begin van alles. Ofwel, je krijgt niemand aan de lijn, de manier om de klachten buiten de deur te houden.
Via een ander nummer toch bij Thomas Cook naar binnen gekomen. Gevraagd naar status van klacht en dan komt het antwoord dat men de klacht heeft teruggestuurd naar de reisleiding ter plekke en dat men in afwachting is van een reactie. En dat, terwijl de klacht is geschreven door de reisleidng ter plekke.
Nu heb ik al een aantal malen ervaring gehad met Neckermann. De reizen worden over het algemeen goed georganiseerd. Maar, als er iets fundamenteels te klagen valt dan gebruikt Neckermann elke leugen en list om de klant te misleiden of te frustreren. Een en ander heeft in het verleden al eens geleid tot de uitspraak van de Geschillen Commissie Reizen waarbij bijna de volledige reissom moest worden terugbetaald.
Samengevat, het gaat mij in eerste instantie niet om het geld, maar om het fatsoen en de eerlijkheid waarmee men als klant wordt geconfronteerd. Dat laatste is blijkbaar erg moeilijk te implementeren in het bedrijsbeleid van deze touroperator.
Ervaring leert ook, dat iemand van Neckermann anoniem op dit bericht zal reageren. Het is maar, dat u bent gewaarschuwd.
Gisteren een officiele brief van Thomas Cook in de bus dat men vanwege "financieel onvermogen" per direct geen werkzaamheden meer mag uitvoeren.
Voor lopende klachten wordt verwezen naar 023.5135139. Als men dat nummer belt, dan wordt men via een aantal keuze menu's weer teruggeleid naar het begin van alles. Ofwel, je krijgt niemand aan de lijn, de manier om de klachten buiten de deur te houden.
Via een ander nummer toch bij Thomas Cook naar binnen gekomen. Gevraagd naar status van klacht en dan komt het antwoord dat men de klacht heeft teruggestuurd naar de reisleiding ter plekke en dat men in afwachting is van een reactie. En dat, terwijl de klacht is geschreven door de reisleidng ter plekke.
Nu heb ik al een aantal malen ervaring gehad met Neckermann. De reizen worden over het algemeen goed georganiseerd. Maar, als er iets fundamenteels te klagen valt dan gebruikt Neckermann elke leugen en list om de klant te misleiden of te frustreren. Een en ander heeft in het verleden al eens geleid tot de uitspraak van de Geschillen Commissie Reizen waarbij bijna de volledige reissom moest worden terugbetaald.
Samengevat, het gaat mij in eerste instantie niet om het geld, maar om het fatsoen en de eerlijkheid waarmee men als klant wordt geconfronteerd. Dat laatste is blijkbaar erg moeilijk te implementeren in het bedrijsbeleid van deze touroperator.
Ervaring leert ook, dat iemand van Neckermann anoniem op dit bericht zal reageren. Het is maar, dat u bent gewaarschuwd.