Opzeggen motorverzekering UNIGARANT na premie verhoging
Geplaatst: 21 nov 2008 22:42
Kort voor de vervaldatum, krijg ik (via de tussenpersoon) van UNIGARANT de nieuwe polisvoorwaarden met een forse verhoging van de premie. Omdat ik inmiddels mijn motor collectief via de werkgever veel voordeliger kan verzekeren, neem ik contact op met de tussenpersoon. Die kan mij niet voordeliger verzekeren, en raadt mij aan de verzekering middels een brief aan het hoofdkantoor in Hoogeveen, op te zeggen. Een copie van de brief, stop ik persoonlijk in de brievenbus van mijn tussenpersoon. E.e.a heeft plaatsgevonden op 20 Augustus. (vervaldatum oude polis was 1-11-2008) Op 17 November j.l. ontvang ik van de tussenpersoon een betalingsherinnering voor mijn motorverzekering. Ik stuur de tussenpersoon hierop een e-mail waarbij ik de opzegbrief als bijlage toevoeg, met het verzoek om vanuit zijn positie de opzegging alsnog te regelen i.v.m. de royements verklaring welke mijn nieuwe verzekeraar nodig heeft om mijn schadevrije jaren te continueren. Tot op heden heeft de tussenpersoon hierop niet gereageerd, ook niet op een tweede e-mail waarbij het afdelingshoofd ook op cc. vermeld wordt. Inmiddels krijg ik bericht van mijn nieuwe verzekering, dat de voorlopige dekking die ik heb ontvangen, alleen voor het volle tarief (dus zonder schadevrije jaren) kan worden gecontinueerd, omdat de informatie in het ROYDATA bestand niet beschikbaar is. (Roydata bevat gegevens van verzekeringen en o.a. schadevrije jaren, waarop verzekeraars hun tarieven voor nieuwe klanten baseren)
De reden dat ik e.e.a via e-mail heb afgehandeld, ligt in het feit dat ik vanwege een fikse verkoudheid geen stem meer heb, dus telefonisch kan ik momenteel even niets uithalen, maar ik vind het erg onfatsoenlijk dat men op e-mails totaal geen reactie geeft, en ik nu daardoor gedupeerd ben doordat ik een hogere premie moet betalen bij mijn nieuwe verzekering, omdat UNIGARANT en/of mijn tussenpersoon ingebreke is gebleven bij het opzeggen van mijn verzekering, en mij een betalingsherinnering stuurt, terwijl het toch de bedoeling was dat ik goedkoper uit zou zijn bij de nieuwe verzekeraar.
Iemand anders ervaringen hiermee (UNIGARANT/Tussenpersoon) en de mogelijke stappen die ik hierbij zo kunnen nemen?
MVG,
Ron
De reden dat ik e.e.a via e-mail heb afgehandeld, ligt in het feit dat ik vanwege een fikse verkoudheid geen stem meer heb, dus telefonisch kan ik momenteel even niets uithalen, maar ik vind het erg onfatsoenlijk dat men op e-mails totaal geen reactie geeft, en ik nu daardoor gedupeerd ben doordat ik een hogere premie moet betalen bij mijn nieuwe verzekering, omdat UNIGARANT en/of mijn tussenpersoon ingebreke is gebleven bij het opzeggen van mijn verzekering, en mij een betalingsherinnering stuurt, terwijl het toch de bedoeling was dat ik goedkoper uit zou zijn bij de nieuwe verzekeraar.
Iemand anders ervaringen hiermee (UNIGARANT/Tussenpersoon) en de mogelijke stappen die ik hierbij zo kunnen nemen?
MVG,
Ron