LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bulthaup vs Poggenpohl

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door nc0205 »

Ik ben hopelijk in de laatste fase van mijn zoektocht naar een nieuwe keuken. Het gaat nog tussen Poggenpohl en Bulthaup. Ik heb bij beide merken een keuken samengesteld met een vergelijkbaar uiterlijk. Natuurlijk kan de prijs dan de keuze bepalen, maar ik ben benieuwd of er ook nog andere zaken (bijvoorbeeld kwaliteit) zijn die ik bij de eindkeuze moet meenemen. Wie kan mij adviseren? :o

Bij voorbaat dank

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind de stijl van beide merken toch wel tamelijk verschillend. Knap dat je dan twee offertes met vergelijkbaar uiterlijk hebt gekregen.

Maar volgens mij zul je wat betreft kwaliteit bij beide merken goed zitten, dus daar zou ik persoonlijk mijn keuze niet door laten bepalen. Ik zou dan eerder kijken welk van de keukens voor wat betreft inrichting en uiterlijk mij het meeste aan zou staan. En natuurlijk ook bij welke adviseur het het beste klikt.

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door nc0205 »

Ik vind de stijl van beide merken toch wel tamelijk verschillend
Ze verschillen wel iets. Bulthaup is design in optima forma, terwijl Poggenpohl praktisch modern is. Aangezien ik functionaliteit het belangrijkste vind kan je bij beide merken wel degelijk je keuken precies samenstellen zoals jij het wilt. Dit komt door het grote aanbod aan elementen.

Wellicht komt het inderdaad uiteindelijk erop aan dat de advseur en de prijs de doorslag gaan geven. 8)

sjaka
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door sjaka »

maar ik ben benieuwd of er ook nog andere zaken (bijvoorbeeld kwaliteit)
Kijk ook eens bij Siematic... hebben hele mooie keukens. En een betere kwaliteit dan Poggenpohl!

Bulthaup is trouwens ook erg mooi.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb juist een minder gevoel bij Siematic. Lades en korven voelen bij Siematic toch wat 'rammeliger' dan bij de andere twee. Maar smaken verschillen.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door legoleek »

maar ik ben benieuwd of er ook nog andere zaken (bijvoorbeeld kwaliteit) zijn die ik bij de eindkeuze moet meenemen.
ik denk dat je deze dingen bedoelt :
1. garantie, niet allen wat de fabriek geeft, maar wat doet de "winkel" er nog bij, of hoe gaan ze er mee om.
2. naleverings garantie, wie levert bijv. nog over 10 of 15 jaar nog onderdelen.
3. (aan)-Betaling, zie alle andere topics
4. Keukenmerk is 1 deel, wat zijn je apparaten, hoe mooi of goed de meubelen zijn, je "werkt" uiteindelijk met de apparatuur.
5. een keuken is net zo goed als z'n monteurs. eigen/ervaren monteurs of een "Igor Decoupeerzaagski", 'k heb toch wel een paar "dure" bulthaub's verne*kt gezien.

by the way,
Siematic is "gewoon" een goed keuken merk, alleen in NL ontzettend goed in de markt gezet en dat al heel lang.

sjaka
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door sjaka »

Siematic is "gewoon" een goed keuken merk, alleen in NL ontzettend goed in de markt gezet en dat al heel lang.
Dat mag, maar kijk dan maar eens goed naar binnen bij poggenpohl en siematic. Ik weet het niet hoor maar ik zie toch wel een wezenlijk verschil! Siematic springt niet in alleen kwaliteit eruit maar ook in creativiteit, functionaliteit en dus in kwaliteit. Kijk Bulthaup is nog net even andere koek, maar voor mij wordt het een van deze 2. :roll:

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door nc0205 »

Siematic is "gewoon" een goed keuken merk, alleen in NL ontzettend goed in de markt gezet en dat al heel lang
Het toeval wil dat ik naast Poggenpohl en Bulthaup ook nog naar Siematic heb gekeken. En daar kom ik tot dezelfde conclusie als sjaka dat Siematic zijn met reclames opgepoetste imago niet waar kan maken. het is allemaal net even minder (trouwens ook uiteindelijk de prijs)
Keukenmerk is 1 deel, wat zijn je apparaten, hoe mooi of goed de meubelen zijn, je "werkt" uiteindelijk met de apparatuur.
Volledig mee eens. Het koken doe je met de apparatuur. Hier gaat mijn keus naar Miele en dan vaak de luxe uitvoering.

Je opmerking over de monteurs vind ik een goede. Neem ik mee in de onderhandelingen. :wink:

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door legoleek »

vaak de luxe uitvoering
let op als je ovens op een rij plaatst, ovens naast elkaar uit diverse prijsklasse hebben verschillende bedieningspanelen. digitaal/klokradio letters/verlichting. gemixed is het erg lelijk.
Tip: al in Vianen geweest ? moet je echt doen.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 dec 2008 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door nc0205 »

Lezen is een kunst. Ik had gelezen wat ik wilde lezen.

Komt ook door het feit dat ik niet onder de indruk was van het aanbod van Siematic. Ofwel ik ben het uiteindelijk niet eens met sjaka dat Siematic er bovenuit springt qua creativiteit en kwaliteit.

Of misschien ben ik een wat stoffige klant die houdt van een stoffige keuken :lol:

Trouwens die Porsche keuken is verre van stoffig, maar wie daar 150.000 EUR voor wil neerleggen verklaar ik volledig voor gek. Dan kan ik mij geld wel beter besteden.

Ik ben mij trouwens niet bewust dat Poggenpohl op dit moment aan het afbouwen is. Net is vol bombarie een toonzaal aan de Parnassusweg in Amsterdam geopend. Hoe zit dat precies?

josna
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 sep 2007 16:26

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door josna »

Ach, meneer pfffff heeft al eens eerder gereageerd op een vraag over Poggenpohl. geantwoord dat het een oubollig merk is, vergeleek de koper met een Saab rijder of zoiets.
Ik heb toen geantwoord of hij wel eens van Plus Modo, Integration, Segmento gehoord had. Toen heeft hij snel zijn posting van het forum gehaald....

sjaka
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door sjaka »

Trouwens die Porsche keuken is verre van stoffig, maar wie daar 150.000 EUR voor wil neerleggen verklaar ik volledig voor gek. Dan kan ik mij geld wel beter besteden.
Hahaha nc0205 hoort de klok wel luiden maar weet alleen niet waar de klepel hangt.... beetje moeite met de verschillende merken uitelkaar te houden of heb je andere problemen? zoja, dan neem ik mijn woorden terug.

Maargoed, ga gewoon ergens een keuken kopen en stop met vragen stellen op dit forum. Koop gewoon een ikea en plak er een plaatje van Bulthaup of Siematic op en vertel je vrienden dat je een echte keuken hebt gekocht. :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoezo "moeite met de verschillende merken uitelkaar te houden"? Die porsche keuken is toch een poggenpohl? OK, als je mierenneukerig bent zeg je dat het een samenwerking tussen poggenpohl en porsche is, en dus niet puur poggenpohl.

En volgens mij begijp je de vraag van nc0205 niet echt. nc0205 wil volgens mij juist níet een redelijke keuken met een dure naam, maar gewoon een goede keuken. (Anders zou hij/zij waarschijnlijk wel voor een Siematic kiezen...) En bij die keuze wil hij/zij gewoon weten waar je verder op moet letten.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 29 dec 2008 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

nc0205
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2008 19:57

Re: Bulthaup vs Poggenpohl

Ongelezen bericht door nc0205 »

Hahaha nc0205 hoort de klok wel luiden maar weet alleen niet waar de klepel hangt.... beetje moeite met de verschillende merken uitelkaar te houden of heb je andere problemen? zoja, dan neem ik mijn woorden terug.

Maargoed, ga gewoon ergens een keuken kopen en stop met vragen stellen op dit forum. Koop gewoon een ikea en plak er een plaatje van Bulthaup of Siematic op en vertel je vrienden dat je een echte keuken hebt gekocht
Dat je een voorkeur heb kan ik inkomen. Maar je reactie slaat nergens op. Misschien dat jij het laatste doet om goede sier bij je vrienden te kunnen maken, ik niet.

Als jouw bijdrage aan dit forum zich beperkt tot dit soort reacties kan je maar beter je reacties bij je houden :x

Inmiddels ben ik er wel uit. Het wordt dus een Poggenpohl. Uiteindelijk kwam ik bij dat merk (en leverancier) tot de beste samenstelling van de keuken zonder dat ik beperkt werd door de mogelijkheden (Siematic) of verplichte design elementen (Bulthaup).

Nu nog een leuke prijs zien af te spreken en we kunnen aan de slag. :D

Gesloten