Hallo allemaal,
Ik hoop op wat advies want ik weet zelf niet hoe het precies zit.
Ik ben pas gescheiden, heb een zoontje, en de huidige koopwoning is al verkocht.
Omdat ik een uitkering heb ben ik aangewezen op Woningnet, ik sta ingeschreven voor Zaanstad en heb een woonduur van 8 jaar.
Nu is het zo dat ik eind februari '09 uit deze woning moet zijn, ik heb echter nog steeds geen huurwoning wat me al tegenvalt. In mei ben ik een paar keer op de 2e positie geeindigd maar nu sta ik iedere keer 30e of zo........ Volgens Woningnet en de Gemeente Zaanstad ligt dit aan vraag/aanbod etc.
Hoe zit het als ik straks eventueel bij m'n broertje of moeder intrek met m'n zoontje ??? Ben ik dan mijn woonduur/inschrijving kwijt en begin ik dan weer van voor af aan ????
Hoe zit het als ik een kamer of vrije sector woning huur ??? Ben ik dan mijn inschrijving kwijt ?????
Even voor de duidelijkheid een vrije sector woning huren, dat kan ik alleen niet betalen maar misschien wel met hulp van m'n ex (als hij daartoe bereid is), en het opeten van de (kleine) overwaarde van de huidige woning.
Wat ik wil weten is wat er gebeurd met mijn inschrijving als ik een tijdelijke overbrugging heb voor als ik uit deze koopwoning moet zijn.......
Ik wil dat graag zeker weten want de tijd begint nu echt te dringen voor mij !
Alvast bedankt voor eventuele reacties en meedenken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Advies gevraagd
Re: Advies gevraagd
Als je tijdelijk bij je moeder of broer intrekt ben je je woonduur niet kwijt, in feite logeer je hier alleen maar. Als je echter een zelfstandige woonruimte bertrekt ben je wel je woonduur kwijt. Je woonduur geldt voor je laatste adres, je begint dan in feite weer bij 0 jaren.
-
Re: Advies gevraagd
Hoi MrsX bedankt voor je reactie, ik moet er dus voor zorgen dat ik geen zelfstandige woonruimte heb.....
Oke, dus bij broer of moeder verblijven kan, evt. m'n zoon tijdelijk bij zijn vader en diens vriendin en ik op een gehuurde kamer zou ook kunnen......en kamer huren is geen zelfstandige woonruimte toch ??
Een kamer huren zal het niet worden denk ik, kans ik klein dat ik als niet werkende vrouw een kamer kan huren......kamers worden toch over het algemeen aan werkende of studerende mensen verhuurd volgens mij.
Nogmaals bedankt voor je reactie !
Oke, dus bij broer of moeder verblijven kan, evt. m'n zoon tijdelijk bij zijn vader en diens vriendin en ik op een gehuurde kamer zou ook kunnen......en kamer huren is geen zelfstandige woonruimte toch ??
Een kamer huren zal het niet worden denk ik, kans ik klein dat ik als niet werkende vrouw een kamer kan huren......kamers worden toch over het algemeen aan werkende of studerende mensen verhuurd volgens mij.
Nogmaals bedankt voor je reactie !