Nuon verhuisservice maakt er een potje van
Geplaatst: 24 nov 2008 21:30
In Oktober vorig jaar (2007) kwam ik in een studentenhuis te wonen.
Omdat ik voor die tijd al contact had met een bewoner daar, werd er in overleg besloten dat ik de NUON op mijn naam zou laten zetten, dit omdat er al verscheidene keren via acceptgiro's van een voormalig bewoner werd betaald, die al 2 jaar daarvoor was verhuisd. En diegene die dat tot die tijd altijd betaalde, inmiddels ook was verhuisd.
Ik kwam dus in een huis waar een betalingsachterstand was ontstaan bij de NUON.
Ik had het idee dat het geen enkel probleem zou zijn als ik het op mijn naam zou zetten, maar daar bleek ik me lelijk in te vergissen.
Ik kreeg 2 weken na aanmelding een factuur van de jaarafrekening, daar stond al een bedrag in van 1500 euro!!! toen ik dit kreeg heb ik meteen OXXIO aangevraagd en ben op 13 oktober overgestapt naar hun, toen kreeg ik de eindafrekening van NUON, 2728,28!!!!
Na urenlang telefoneren werd ik iedere keer afgescheept, omdat ik niet als wanbetaler te boek wilde staan, binnen 1 maand nadat ik het ouderlijk huis had verlaten, heb ik een betalingsregeling afgesloten en het gehele bedrag gedurende een periode van 6 maanden voldaan.
Ik zat toen zelf in een hele moelijke periode en dacht, laat maar zitten, tot ik ruzie kreeg met een medebewoner en hij afrekeningen van NUON wilde zien, dus toen ben ik weer achter de nuon aangegaan. Inmiddels 2 maanden geleden, sindsdien ben ik 7 keer in de Klantenkamer van Nuon geweest, heb daar ook mijn huurcontract laten zien, op hun verzoek, tevens kon ik ook brieven overleggen waar de naam op stond van de vorige bewoner, die naar bleek was uitgeschreven per 20 December 2006 (raar dat je dan in juli 2007 nog steeds brieven krijgt met betalingsherinneringen) En toen bleek dus dat ik was ingeschreven per 20-12-2006, en daarom zo'n hoog bedrag moest betalen.
Fijne verhuisservice daar bij Nuon.
Volgens Nuon is dit alles in behandeling genomen op 2-11-2008 en zou ik binnen 3 weken bericht krijgen.
Nu duurde het zowiezo al erg lang voordat het in behandeling werd genomen, maar nu wacht ik nog steeds op hun bericht.
Ik ben blij dat ik de klantenkamer heb ontdekt en daar door 2 medewerkers zeer vakkundig ben geholpen, maar laatste vond het maar onzin dat ik daar kwam. Ze zei het niet direct in mijn gezicht, maar ze ging na lang aandringen de afdeling bellen, en ik hoorde haar dat gewoon zeggen, ook vond ze het raar dat ik zo vaak daar kwam.
Kijk ik weet dat er achter de rug om van klanten heel gemeen wordt gesproken, maar als de klant er praktisch naast zit hoor je dit gewoon niet te doen, helaas weet ik haar naam niet meer anders had ik zeker een klacht ingediend. (waar ik dan weer niks van hoor)
Maar ja, al met al, een hoop gezeik met NUON.
Omdat ik voor die tijd al contact had met een bewoner daar, werd er in overleg besloten dat ik de NUON op mijn naam zou laten zetten, dit omdat er al verscheidene keren via acceptgiro's van een voormalig bewoner werd betaald, die al 2 jaar daarvoor was verhuisd. En diegene die dat tot die tijd altijd betaalde, inmiddels ook was verhuisd.
Ik kwam dus in een huis waar een betalingsachterstand was ontstaan bij de NUON.
Ik had het idee dat het geen enkel probleem zou zijn als ik het op mijn naam zou zetten, maar daar bleek ik me lelijk in te vergissen.
Ik kreeg 2 weken na aanmelding een factuur van de jaarafrekening, daar stond al een bedrag in van 1500 euro!!! toen ik dit kreeg heb ik meteen OXXIO aangevraagd en ben op 13 oktober overgestapt naar hun, toen kreeg ik de eindafrekening van NUON, 2728,28!!!!
Na urenlang telefoneren werd ik iedere keer afgescheept, omdat ik niet als wanbetaler te boek wilde staan, binnen 1 maand nadat ik het ouderlijk huis had verlaten, heb ik een betalingsregeling afgesloten en het gehele bedrag gedurende een periode van 6 maanden voldaan.
Ik zat toen zelf in een hele moelijke periode en dacht, laat maar zitten, tot ik ruzie kreeg met een medebewoner en hij afrekeningen van NUON wilde zien, dus toen ben ik weer achter de nuon aangegaan. Inmiddels 2 maanden geleden, sindsdien ben ik 7 keer in de Klantenkamer van Nuon geweest, heb daar ook mijn huurcontract laten zien, op hun verzoek, tevens kon ik ook brieven overleggen waar de naam op stond van de vorige bewoner, die naar bleek was uitgeschreven per 20 December 2006 (raar dat je dan in juli 2007 nog steeds brieven krijgt met betalingsherinneringen) En toen bleek dus dat ik was ingeschreven per 20-12-2006, en daarom zo'n hoog bedrag moest betalen.
Fijne verhuisservice daar bij Nuon.
Volgens Nuon is dit alles in behandeling genomen op 2-11-2008 en zou ik binnen 3 weken bericht krijgen.
Nu duurde het zowiezo al erg lang voordat het in behandeling werd genomen, maar nu wacht ik nog steeds op hun bericht.
Ik ben blij dat ik de klantenkamer heb ontdekt en daar door 2 medewerkers zeer vakkundig ben geholpen, maar laatste vond het maar onzin dat ik daar kwam. Ze zei het niet direct in mijn gezicht, maar ze ging na lang aandringen de afdeling bellen, en ik hoorde haar dat gewoon zeggen, ook vond ze het raar dat ik zo vaak daar kwam.
Kijk ik weet dat er achter de rug om van klanten heel gemeen wordt gesproken, maar als de klant er praktisch naast zit hoor je dit gewoon niet te doen, helaas weet ik haar naam niet meer anders had ik zeker een klacht ingediend. (waar ik dan weer niks van hoor)
Maar ja, al met al, een hoop gezeik met NUON.