Pagina 1 van 1

Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 19:19
door peteregon
Mijn Schoonmoeder van 80 jaar heeft een elektrisch sta op stoel bij Seats and Sofas gekocht.Deze stoel is in de garantieperiode elektrisch defect geraakt hij is in de hoogste stand blijven staan en is dus niet alleen onbruikbaar maar ook onhandelbaar geworden.Naar deze klacht bij Seats and sofas te hebben gemeld moest de stoel volgens hun terug naar de winkel gebracht worden en naar de reparatie weer bij de winkel opgehaald worden dit alles op eigen kosten (enkele rit 20km =80km 2X chauffeur met auto en aanhangwagen huren)of er komt voor 49,95 euro een monteur aan huis Wij vinden het onacceptabel om onkosten te moeten maken voor een reparatie tijdens de garantie wat ook volgens de wetgeving niet mag! Maar naar div. keren met Seats and Sofas (telefonisch maar ook via aangetekende briefen) contact te hebben gehad kregen wij altijd het zelfde antwoord of op eigen gelegenheid de stoel naar de winkel brengen of 49,95 euro betalen voor een monteur aan huis!Mag dit en hoe nu verder ????????

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 19:28
door sjoegel
Ja dit mag ! Maar het mag ook inmiddels algemeen bekend zijn dat je deze " service " kan verwachten bij Seats en Sofas :D Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en maar klagen wanneer het misgaat. Seat en Sofas staat bekend om het ontbreken van service. Voor ik ergens een aankoop doe google ik even op de naam. Dan zie je bij Seats en Sofas al meteen dat het er niet pluis is.
Jammer dat uw moeder van 80 dat niet gedaan heeft. Maar goed je bent nooit te oud om te leren :wink:

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 19:57
door peteregon
Je kunt van een vrouw van 80 niet verwachten om op internet te goegelen maar wel van een winkel om in de garantie periode het gebrek kosteloos te verhelpen en waar op bazeren ze deze uitspraken want dit is mij en anderen niet echt duidelijk. Wordt het ook niet naar lezen van het koopcontract

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 20:19
door sjoegel
Ze hebben toch niet gezegd dat ze het niet willen repareren ? Je moet de stoel alleen brengen. Bezorgen en ophalen van meubelen met personeel dat 37 euro per uur kost is niet te doen voor een bedrijf als S&Sofas. Dat moet je als klant ook begrijpen. Met zulke slechte producten blijven ze aan het rijden :wink:

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 22:19
door peteregon
Dan moeten ze maar geen rotzooi verkopen en als er stront aan de kniker is zich achter snel zelf opgestelde regeltjes verschuilen.Het is doch geen horloge of mobieltje waar je even me naar de winkel terug gaat.Een wonder dat er úberhaupt nog mensen werken en wat er werkt!!! Sorry kan mij over zo iets zeer ergeren!!!![/b]

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 22:55
door 16again
Wettelijk is niet alleen reparatie van het product gedekt door de garantie, ook de vervolgschade, zoals transportkosten.
Echter S&S is niet bij het CBW aangesloten: en als je er met S&S niet uit komt kan je niet naar de geschillencommmissie, maar resteert de rechter om je gelijk te halen.
Helaas kost dat meer dan de voorrijkosten.....

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 25 nov 2008 23:34
door peteregon
Dus komt s&s er makkelijk van af maar wat heb ik dan nog aan garantie?
Maar de garantie loop nog tot januari en gelof mij maar tot die tijd heb ik op een drukke koopzondag een bezoek aan de filiale en hun manager gebracht . Weet ik nog of het wat opleverd maar het zal wel opluchten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 26 nov 2008 07:52
door sjoegel
Dat is wel wat werkt ! Op een drukke dag gaan klagen. Maar blijf wel vriendelijk. Weiger het pand te verlaten zonder oplossing. Neem veel familie mee.

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 26 nov 2008 10:50
door peter82
altijd op zondag gesloten. dus dat wordt lastig. maar tip bekijk de bedrading onder de stoel eens waarscijn lijk is er een draadje los geschoten waardoor die automatisch omhoog blijft staan. kun je zo zelf verhelpen.

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 26 nov 2008 18:23
door peteregon
Inmiddels is ook het termijn verstreken wat ik in een aangetekende brief gesteld heb om voor een oplossing te zorgen.Natuurlijk ook nog geen reactie!!!!
Heb al zelf ook gekeken nix buitengewons te zien zelf al beveiligingen overbrugt om te probeeren maar echt iets defect .
En ja hoor zal lastig worden om een drukke dag te vinden. Jammer dat het zo moet in Nederland dacht altijd dat klant koning is .Begrijp ook niet dat zo een berdijf in nederland met al zijn regeltjes en wetten wordt toegestaan en getolererd zonder dat er iets aan gedaan wordt.

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 26 nov 2008 18:27
door sjoegel
Niet meer naar toe gaan is het beste maar er zullen altijd mensen blijven die in de gladde verkooppraatjes trappen. :wink:

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 27 nov 2008 10:16
door D1RK
Naast vele bejaarden online kunnen ze ook kinderen vragen.
Deze meubel firma is bekend maar wat is het merk stoel?
Meestal is dat niet of zeer moeilijk te vinden.

Maar als je weet dat andere aankopen wel vaak te vinden zijn, zo krijg je over bepaalde merken wasmachines meer klachten dan anderen en zo kun je ook kopen!
Maar er zijn winkels die zelfs goedkopere aanbiedingen hebben dan Seats & Sofa en nog service geven ook, wel even zoeken maar het kan dus wel!

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 27 nov 2008 20:10
door peteregon
Kan inderdaat niet achterhalen van welk merk de stoel is maar nogmals kan het nog steeds geloven dat je zo bekandelt wordt en ze er me wegkomt en je als cosument het maar moet slikken Zo een winkel zou doch van een of ander instantie(op zijn zachts gezegt) op de vingers getikt moeten worden dat je zo niet met klanten om mag gaan!!!!!!!

Re: Alweer Seats and Sofas

Geplaatst: 28 nov 2008 17:18
door peter82
hoe spijtig het ook klinkt meneer. maar op het moment dat u dit product aanschaft gaat u akkoord met hun voorwaarden. en helaas werken ze nou eenmaal met de cash and carry formule. wat inhoudt als er iets mis mee is moet u toch echt zelf het artikel terug brengen. en als u dat doet zullen zei gewoon de stoel repareren , lukt het niet tja dan zult u waarschijnlijk voor hetzelfde geld wat anders uit mogen zoeken.

tis al meer als 10 jaar bekend dat zei met dit systeem werken.