Driver problemen Toshiba x200-191 laptop
Geplaatst: 26 nov 2008 00:45
Ik heb +/- 7 maanden een nieuwe laptop gekocht, namelijk een Toshiba x200-191. Voor een prijs van ongeveer 2000 euro
Ik heb deze laptop toen speciaal aangeschaft omdat hier een sterke videokaart inzit. (8700m GT)
Standaard werd deze laptop met Windows Vista 32 bits geleverd.
Omdat mij Vista niet helemaal beviel, heb ik een windows xp 32 bits gekocht en geinstalleerd. Voor de driver zou ik terecht kunnen op de supportsite van Toshiba, maar geen videodriver te vinden.
Toen heb ik naar de helpdesk van Toshiba gemailt of de driver toenvallig ergens anders te vinden zou zijn.
Krijg doodleuk een link naar de Vista videodrivers, terwijl ik duidelijk in het mailtje naar helpdesk had vermeld dat ik windows xp 32 bits drivers nodig en GEEN vista drivers.
Hierop nogmaals een mailtje gestuurd.
Krijg een email terug met het advies om contact op te nemen met de telefonische klantenservice.
Heb daarop contact opgenomen met de telefonische klantenservice, ook zij verwijzen mij door naar de Vista drivers....
Aangegeven dat ik Windows XP drivers nodig heb en GEEN vista drivers.
Meneer aan de telefoon gaat zelf ook even overleggen met een collega.... 15 min later krijg ik als antwoord, ja dan zult u moeten wachten tot ze wel op de site komen. Terwijl ik de laptop al 7 maanden heb, moet toch maar wachten. Zeg dat ik daar maar weinig vertrouwen in heb.
Nu zijn er welzogeheten 3th party drivers te krijgen ( niet officiele), die gebruik ik maar om toch een bruikbare laptop te hebben, zonder videokaart drivers heb je zo weinig aan je laptop.
Nogmaals telefonisch contact opgenomen, en dan wordt mij verteld als ik de niet officiele drivers gebruik dat ik dan garantie heb op mijn videokaart. verhaal uitgelegd aan persoon aan de telefoon met de vraag of hij dan toch een ticket aan kan maken waar ik eventueel op terug kan vallen mocht mij videokaart sneuvelen. Dit is geen probleem en meneer zegt 1 moment en hangt op .... lekkere service.
Toen nogmaals via de mail geprobeerd, daar krijg ik uiteindelijk als antwoord dat de laptop niet windows xp goedgekeurd is in Japan en dat er daarom dus geen drivers verkrijgbaar zijn, hierop gereageerd dat men dit niet kan maken. Dat ik een laptop van bijna 2000 euro koop en het uiteindelijk alleen maar kan gebruiken met Vista??? en dus een windows XP licentie voor niks heb gekocht
Weet iemand of een bedrijf dit zomaar kan maken zonder dat het ergens officieel aangegeven staat, dat het product alleen maar met Windows Vista te gebruiken is. Dat ik onder windows XP met mijn garantie speel ..
Ik heb deze laptop toen speciaal aangeschaft omdat hier een sterke videokaart inzit. (8700m GT)
Standaard werd deze laptop met Windows Vista 32 bits geleverd.
Omdat mij Vista niet helemaal beviel, heb ik een windows xp 32 bits gekocht en geinstalleerd. Voor de driver zou ik terecht kunnen op de supportsite van Toshiba, maar geen videodriver te vinden.
Toen heb ik naar de helpdesk van Toshiba gemailt of de driver toenvallig ergens anders te vinden zou zijn.
Krijg doodleuk een link naar de Vista videodrivers, terwijl ik duidelijk in het mailtje naar helpdesk had vermeld dat ik windows xp 32 bits drivers nodig en GEEN vista drivers.
Hierop nogmaals een mailtje gestuurd.
Krijg een email terug met het advies om contact op te nemen met de telefonische klantenservice.
Heb daarop contact opgenomen met de telefonische klantenservice, ook zij verwijzen mij door naar de Vista drivers....
Aangegeven dat ik Windows XP drivers nodig heb en GEEN vista drivers.
Meneer aan de telefoon gaat zelf ook even overleggen met een collega.... 15 min later krijg ik als antwoord, ja dan zult u moeten wachten tot ze wel op de site komen. Terwijl ik de laptop al 7 maanden heb, moet toch maar wachten. Zeg dat ik daar maar weinig vertrouwen in heb.
Nu zijn er welzogeheten 3th party drivers te krijgen ( niet officiele), die gebruik ik maar om toch een bruikbare laptop te hebben, zonder videokaart drivers heb je zo weinig aan je laptop.
Nogmaals telefonisch contact opgenomen, en dan wordt mij verteld als ik de niet officiele drivers gebruik dat ik dan garantie heb op mijn videokaart. verhaal uitgelegd aan persoon aan de telefoon met de vraag of hij dan toch een ticket aan kan maken waar ik eventueel op terug kan vallen mocht mij videokaart sneuvelen. Dit is geen probleem en meneer zegt 1 moment en hangt op .... lekkere service.
Toen nogmaals via de mail geprobeerd, daar krijg ik uiteindelijk als antwoord dat de laptop niet windows xp goedgekeurd is in Japan en dat er daarom dus geen drivers verkrijgbaar zijn, hierop gereageerd dat men dit niet kan maken. Dat ik een laptop van bijna 2000 euro koop en het uiteindelijk alleen maar kan gebruiken met Vista??? en dus een windows XP licentie voor niks heb gekocht
Weet iemand of een bedrijf dit zomaar kan maken zonder dat het ergens officieel aangegeven staat, dat het product alleen maar met Windows Vista te gebruiken is. Dat ik onder windows XP met mijn garantie speel ..