Pagina 1 van 2

Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 26 nov 2008 12:07
door markk
In september vragen we KPN InternetPlusBellen Basis aan met behoud van telefoonnummer.

Onze kpn-ervaringen:
- interne administratieve achterstand kpn
- mislukte verhuizing telefoonnummer
- onjuiste login-gegevens "mijn kpn" ontvangen
- installatiehandleiding met activatiecode, die niet nodig blijkt te zijn
- uitblijven brief met nieuwe login-gegevens

We kunnen nu nog steeds niet gebeld worden op ons oude tel.nr. en we kunnen niet e-mailen, omdat inloggen op "mijn KPN", om e-mail adressen aan te maken, niet gaat. Hieronder een schets van het verloop van onze aanvraag, die na 1,5 maand nog steeds niet is afgerond.


----------
14-10 ik bel KPN klantenservice 0900-0244
Vraag: we hebben nog geen installatiepakket ontvangen, zou per 17 okt moeten werken. Wanneer kunnen we e.e.a. verwachten?
Antw: Er wordt z.s.m. een pakket opgestuurd

----------
Op 17-10 pakket InternetPlusBellen Basis ontvangen.

----------
18-10 ik installeer InternetPlusBellen
Internet werkt. Inloggen op "mijn kpn" werkt niet en telefoon doet het niet.

Ik bel klantenservice 0900-0244
Vraag: waarom lukt inloggen mijn kpn niet, en tel. werkt nog niet?
Antw: technisch is alles verwerkt, maar bij KPN is een administratieve achterstand van een maand. Hierop zult u moeten wachten.

----------
25-10 Ik bel techn dienst bellen over tel storing: 0900-0244:
Vraag 1: telefoon werkt niet en we hebben geen activatiecode ontvangen
Antw: U heeft geen activatiecode nodig (alle brieven en handleidingen zeggen echter van wel). instellingen in modem stonden niet goed, kpn reset modem op afstand. Ons nieuwe tel nr werkt nu, oude verhuisde tel.nummer nog steeds niet.

Vraag 2: We willen e-mailadres aanmaken, maar inloggen op mijn kpn gaat niet, de gebruikersnaam en ww die we per brief van kpn hebben ontvangen is volgens de website onbekend?
Antw: KPN heeft een administratieve achterstand van een maand.

Vraag 3: Hoe is stand van zaken met ons verhuisde tel nr?
Antw: Kunnen we niet zien door administratieve achterstand

----------
8-11 Ik bel klantenservice 0900-0244
Vraag: We kunnen nog steeds niet inloggen op mijn kpn of gebeld worden op ons oude tel.nr.
Antw: administratieve achterstand kpn

----------
15-11 Ik bel met KPN klantenservice 0900-0244
Vraag 1: inloggen mijn kpn lukt nog steeds niet
Antw: Alles zou moeten werken. Klantenservice ziet tot eigen verbazing wel 3 verschillende klantnummers bij ons account met 3 verschillende inloggegevens voor mijn KPN. Inloggegevens die eerder zijn ontvangen kloppen niet meer. Over enkele dagen ontvangen we volgens de persoon een brief met de nieuwste inloggegevens.

Vraag 2: Waarom werkt ons verhuisde tel.nr. nog niet?
Antw: Verhuizing oude tel.nr. is bij kpn onbekend. Waarschijnlijk iets intern bij KPN mis gegaan met verwerking aanvraagformulier InternetPlusBellen op de website. Advies: belt u over een/anderhalve week nog eens en vraag het oude tel.nummer als tweede nummer aan. Na 3 weken kunt u het nummer dan gebruiken.

Vraag 3: Maar waarom kan ik dat nu niet in werking zetten?
Antw: Wacht u op de brief van KPN met nieuwe login gegevens. Eerst moeten nieuwe gegevens worden verwerkt...(?)

----------
16-11 Ik bezoek de website van TrosRadar
Ik zie dat mevrouw Weis e.e.a. tot tevredenheid bij iemand heeft afgewikkeld. Dus ik stuur een e-mail t.a.v. mw. E. Weis met het verzoek om bij KPN onze ellende te stroomlijnen zodat we gebeld kunnen worden op ons verhuisde tel.nr. en kunnen e-mailen. Tot op heden geen reactie.

----------
18-11 Nog geen brief van KPN met nieuwe inlog-gegevens.
Wel ontvangen we een e-mail van de klantenservice.
Antw: Wij constateren dat de laatste stap van uw bestelling niet is doorlopen. Wij hebben zojuist een achterliggende afdeling aangestuurd. Deze achterliggende afdeling zal een verdere analyse uitvoeren op uw order en zorgen dat deze alsnog op de juiste wijze wordt afgehandeld. Type probleem: CSA wordt niet bijgewerkt, in alle overige systemen volledig geleverd.

----------
25-11 Nog geen brief van KPN en geen tel.nr.
We wachten, bellen, wachten, bellen en wachten nu anderhalve maand op KPN.


KPN, komt dit nog goed?

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 27 nov 2008 09:10
door Marcell59
Als je besluit naar een andere provider te gaan nemen ze wel binnen de kortste keer contact met je op maar voor mij hoefde het toen niet meer.

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 27 nov 2008 09:39
door dees
@mark,
Ga eens naar www.vraagalex.nl daar kun je alle alternatieven van de 0900 nummers vinden(ook van KPN).
Dus gratis een 0800 nummer.
Wij hebben al jaren internetplusbellen en nog nooit een probleem gehad :lol:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 27 nov 2008 10:55
door markk
De reacties op dit forum beloven niet veel goeds voor zowel kpn als ziggo als telfort, enz.

Zijn er dan providers waar het wel soepel verloopt?

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 27 nov 2008 12:00
door Ron58
Mijn ervaringen met KPN over de afgelopen 5 jaar waarin ik ook enkele nieuwe produkten aanvroeg zijn soortgelijk. Geen van die nieuwe produkten is ooit geleverd omdat ze wederom alles verknoeiden en ik van ellende maar weer annuleerde.
Je kunt bij KPN twee antwoorden krijgen: de een is een belofte die ze niet nakomen, de andere is eerlijker: "ik kan niets voor u doen, u moet maar afwachten" maar daar heb je even weinig aan.

KPN is absoluut niet in staat iets op te lossen wat fout gaat, het systeem is daar de baas over de systeembeheerders in plaats van andersom.

Van drie klachtenbrieven heb ik alleen (na een half jaar) een bevestiging ontvangen en de (zoveelste loze) belofte dat ze er zo spoedig mogelijk op terug zullen komen, inmiddels ook al weer een jaar of 4 geleden :-)

Bij mijn afscheid als klant hebben ze me nog genaaid door me enkele euro's kosten in rekening te brengen voor "beëindiging huur" terwijl ik nooit iets gehuurd heb, bellen om dit recht te zetten kost meer dan ik eventueel terug zou krijgen, dus laat maar.

De brief die ik van ze kreeg (inderdaad, dan kan het ineens wel) dat ze me als klant graag terug zagen, daar heb ík nu eens mijn ..... mee afgeveegd, ik verdenk ze er van dat ze dat met onze post ook doen :lol:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 27 nov 2008 12:01
door Ron58
Zijn er dan providers waar het wel soepel verloopt?
En als die al zou bestaan dan wordt ie wel overgenomen door KPN en dan ben je weer even ver.

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 27 nov 2008 22:05
door markk
Zijn er mensen met positieve ervaringen bij KPN? r :?

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 28 nov 2008 00:29
door jelle.
Iedereen heeft zowel goede als negatieve ervaringen bij iedere provider en mensen hebben er schijnbaar lol in dat op dit forum te melden. Of er dus een goede provider staat is eigenlijk een zinloze vraag, de enige die dat goed kan beantwoorden ben jij, als klant zelf.

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 28 nov 2008 01:38
door markk
@jelle.
zie hierboven en concludeer zelf :shock:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 28 nov 2008 11:53
door Ron58
Iedereen heeft zowel goede als negatieve ervaringen bij iedere provider en mensen hebben er schijnbaar lol in dat op dit forum te melden.
Bij KPN heb ik helaas alleen negatieve ervaringen en lol heb ik er niet in om dit te melden. Als je als klant bij zo'n bedrijf aan het kortste eind trekt en op een muur van onwil (en onkunde) stuit trekt kun je je alleen nog maar hier uiten.
Dat is echt geen lol, het is je hart luchten en een stuk boosheid van je af schrijven.
Of er dus een goede provider staat is eigenlijk een zinloze vraag, de enige die dat goed kan beantwoorden ben jij, als klant zelf.
Dat betekent dat je eerst klant moet worden en zelf ervaren of het goed gaat, best mogelijk dat dat zo is, er zijn best klanten waar alles vlekkeloos verloopt, maar als bij KPN een heel klein kinkje in de kabel komt treedt gelijk de wet van Murphy (of KPN?) in werking en dan gaat het ook echt fout.
Als je zo veel kritiek leest op een bedrijf en dat bedrijf ook al jaren de top 3 aanvoert op de klachtenlijst bij Kassa dan zou ik wel even nadenken alvorens daar aan te beginnen.

Goede ervaringen zul je niet gauw op een forum tegenkomen, bij een goede ervaring zoek je niet naar een uitlaatklep om je machteloosheid tegenover zo'n club te ventileren.
Goede ervaringen hoor je pas als het onderwerp ter sprake komt, zoals op een verjaardag.

Kortweg zeggen dat men er alleen maar lol in heeft hier te schrijven vind ik niet terecht.

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 28 nov 2008 12:03
door markk
Meneer Jelle is blijkbaar nog geen kpn-klant (lees: slachtoffer). :D

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 28 nov 2008 13:27
door jelle.
Ik ben wel klant, zowel voor internet als telefonie als televisie als mobiel. Ik heb ook wel eens wat probleempjes gehad met IPB, inmiddels allemaal gefixt. Foutjes kunnen gebeuren en dat neem ik een bedrijf niet kwalijk. Bovendien, als ik die berichten hier lees over UPC, Tele2, Ziggo en dat soort ongein dan is dat pas echt een ramp.

Neemt niet weg dat er natuurlijk ook klanten zijn met grote problemen bij KPN. Dat van "lol hebben" bedoelde ik ook niet letterlijk, maar het is imho een beetje onzinnig je oordeel over een bedrijf als KPN (zelfde geldt trouwens voor UPC enzovoort hoor) te baseren op een forum als deze.

Maargoed, we kunnen elkaar natuurlijk niet overtuigen van het goede of slechte, dat is ook helemaal niet mijn bedoeling ;)

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 28 nov 2008 14:18
door markk
@Jelle: IPB = KPN?

...en we hebben nog steeds ons telefoonnummer en e-mail niet. :cry:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 30 nov 2008 14:12
door markk
@Jelle.:
Als een bedrijf als KPN fout op fout op fout maakt, is er toch echt iets heel structureel mis in je organisatie!

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 01 dec 2008 21:49
door antoinetteb42
ik betwijfel het, aangezien de ellende die ik tot vanavond heb meegemaakt, en nog steeds gaande is

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 02 dec 2008 11:03
door markk
Vandaag weer gebeld met KPN; dat we nu 2 weken wachten op de brief met login-gegevens voor "mijn KPN" en dat ons telefoonnummer het niet doet.

Antw: Ik maak een nieuw verzoek aan. U ontvangt binnen 2 / 3 dagen een brief met gegevens.
We vragen voor u een tweede telefoonnummer aan. U wordt hierover mobiel gebeld.

... we wachten maar weer af. :roll:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 02 dec 2008 21:28
door Th. Werring
volgens mij komt het nooit meer goed met de KPN, en ik spreek zowel uit prive-ervaringen als ervaringen welke ik door mijn werk heb opgedaan.

Momenteel hoor ik dagelijks (en dan veel meer dan 1 keer per dag) dat KPN mensen telefonisch benaderd om over te stappen naar een internet abonnement van o.a. Het Net en binnen 3 werk dagen heeft de KPN je bestaande abonnement gesloten en zit je dagen zonder internet.
En wanneer je nog dezelfde dag terug belt om door te geven dat je hun nieuwe abonnement niet wilt hebben en dus de aanvraag wilt annuleren wordt het nog erger want dan zegt zo'n helpdesk medewerker rustig dat het nog niet mogelijk is en dat je eerst de bevestigings brief moet afwachten voor dat je kan annuleren.
nou die komt dus 3 dagen na het verkoop praatje, en dan hebben ze inmiddels je internet al afgesloten.

En wanneer je bedenkt dat ze in iedergeval 7 werkdagen moeten wachten ivm de colportage wet zijn ze nog strafbaar ook met wat ze doen, alleen kan het ze niet schelen om dat ze toch de eigenaar zijn van de kasten waar de signalen vandaan moeten komen en van de kabels onder de grond.

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 06 dec 2008 19:20
door markk
Vervolg:

6-12 Nog steeds geen brief van KPN en geen tel.nr.

Weer bellen:
"Brief met login-gegevens is 5 dec verstuurd, ontvangt u a.s. maandag of dinsdag, en tel.nr. kan pas over twee weken worden behandeld."

Ach we wachten toch al 1,5 maand. We zijn erg benieuwd of het lukt met de brief. :roll:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 09 dec 2008 18:49
door markk
YES!!!! :lol: :D

Vandaag de login gegevens ontvangen. We kunnen mailen!
... nu ons telefoonnummer nog. :roll:

Re: Komt het ooit nog goed met onze KPN aansluiting?

Geplaatst: 10 dec 2008 10:41
door Marijke77
Gewone ouderwetse KPN telefoon, nooit problemen, kost een paar cent maar dan heb je ook wat.