Chello Classic trager dan een 56k modem
Geplaatst: 26 nov 2008 22:37
Ik heb al 4 jaar een Chello abonnement hier alleen ik ben UPC zo verschrikkelijk zat. Klachten van klanten worden totaal niet serieus genomen en de verbinding is zwaar onbetrouwbaar en belachelijk traag, dit is sinds een jaar of twee aan de gang en het wordt alleen maar erger. Het is nu 22:15 en ik kan eindelijk weer wat pagina's openen. Tussen 17:00 en 21:00 is het elke dag onmogelijk om email op te halen of websites te bekijken. Ook reset het modem zich dan geregeld waarbij het 1e lampje blijft knipperen zonder dat de andere lichtjes op het modem aangaan. Resetten heeft geen zin het probleem blijft bestaan. Ik heb er al meerdere keren over gebeld maar elke keer wordt me verteld dat ze ernaar gaan kijken en me terug bellen maar dat gebeurd never nooit niet. War betaal je in godsnaam voor, om lekker s'nachts te kunnen internetten op de snelheid waarvoor je betaald maar overdag niet eens instaat zijn om email op te halen of een simpele internet pagina zoals google.nl te bekijken >:( >:( >:(
Hier voorbeeld van de snelheid nu:
De bovenstaande snelheden zijn in kbit's en dus pas na 22:00 s'avonds.
Voor 10 uur kan ik speedtest.net niet eens openen omdat het een best zware website is en de internet verbinding dit dus niet toelaat, en op speedtest.nl was dit het resultaat:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
2.8 KByte/sec
(=22 kbps)
>:(
Overdag en vooral s'avonds is de snelheid vaak minder dan wat een 56k modem zou kunnen. >:( Op de website van Chello staat duidelijk dat je snelheid niet beinvloed kan worden door mensen in de buurt, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat dit wel gebeurd. Rond 17:00 komt net iedereen uit z'n werk en vaak is het in het weekend de hele dag bal, net de tijden dat veel mensen achter de computer zitten.
Hier is wat UPC erover zegt:
http://service.upc.nl/index.php?Campaig ... 35&aid=525
Right....
Het ergste is nog dat je je zwaar machteloos voelt omdat je alleen contact kan krijgen met UPC via zo'n naai 0900 nummer en vervolgens minimaal 20 minuten wachten voordat je uberhaupt iemand te spreken krijgt, daarna of direct te horen krijgt van we gaan er naar kijken of eerst nog 6 keer doorverbonden wordt en er nooit meer wat van hoort vervolgens.
Dat het niet aan mijn setup ligt valt te verklaren uit twee dingen:
S'nachts werkt het perfect, top snelheid 8mbit en geen problemen met modem resetten of wat dan ook. En er zijn meer mensen bij mij in de buurt met een Chello abonnement die hetzelfde probleem hebben. Maar vooralsnog lijkt UPC het geen moer te interesseren en begin ik me meer en meer te irriteren met al hun advertenties over supersnel internet en perfecte verbindingen...
Ik wil m'n geld terug van die boeven!
Hier voorbeeld van de snelheid nu:
De bovenstaande snelheden zijn in kbit's en dus pas na 22:00 s'avonds.
Voor 10 uur kan ik speedtest.net niet eens openen omdat het een best zware website is en de internet verbinding dit dus niet toelaat, en op speedtest.nl was dit het resultaat:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar
2.8 KByte/sec
(=22 kbps)
>:(
Overdag en vooral s'avonds is de snelheid vaak minder dan wat een 56k modem zou kunnen. >:( Op de website van Chello staat duidelijk dat je snelheid niet beinvloed kan worden door mensen in de buurt, maar ik heb toch sterk het vermoeden dat dit wel gebeurd. Rond 17:00 komt net iedereen uit z'n werk en vaak is het in het weekend de hele dag bal, net de tijden dat veel mensen achter de computer zitten.
Hier is wat UPC erover zegt:
http://service.upc.nl/index.php?Campaig ... 35&aid=525
Right....
Het ergste is nog dat je je zwaar machteloos voelt omdat je alleen contact kan krijgen met UPC via zo'n naai 0900 nummer en vervolgens minimaal 20 minuten wachten voordat je uberhaupt iemand te spreken krijgt, daarna of direct te horen krijgt van we gaan er naar kijken of eerst nog 6 keer doorverbonden wordt en er nooit meer wat van hoort vervolgens.
Dat het niet aan mijn setup ligt valt te verklaren uit twee dingen:
S'nachts werkt het perfect, top snelheid 8mbit en geen problemen met modem resetten of wat dan ook. En er zijn meer mensen bij mij in de buurt met een Chello abonnement die hetzelfde probleem hebben. Maar vooralsnog lijkt UPC het geen moer te interesseren en begin ik me meer en meer te irriteren met al hun advertenties over supersnel internet en perfecte verbindingen...
Ik wil m'n geld terug van die boeven!