LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oefen/leer CD met maar 1 licentie?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
voetsie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 13:39

oefen/leer CD met maar 1 licentie?

Ongelezen bericht door voetsie »

Hallo,
Ik volg een opleiding tot Pedicure. Om mij voor de theorie examens voor te bereiden heb ik bij de fa. Les Pieds / Daarle een oefen en leer CD gekocht.
Deze werd na betaling keurig netjes op tijd thuis bezorgd.
Echter nu blijkt dat ik de CD niet zomaar kan installeren. Hiervoor moet ik eerst de fa. Les Pieds bellen voor een licentie. Dit kan echter alleen op het moment dat ik achter de betreffende computer zit (wat al lastig is aangezien ik overdag niet bij mijn computer thuis kan).
Nu blijkt ook nog dat ik maar 1 licentie krijg. Dus, als mijn computer de geest geeft heb ik pecht gehad. Installeren op de laptop (tijdens vakantie oefenen) kan dus ook niet, want het mag maar op 1 computer geinstallerd.
Ik voel mij nu wel een beetje bekocht voor een CD die 48 euri kost.
Nu snap ik dat men kopieren van CD's tegen wil gaan, maar mag dit nu zomaar? Als ik een CD koop moet ik daar toch te allen tijden gebruik van kunnen maken?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: oefen/leer CD met maar 1 licentie?

Ongelezen bericht door D1RK »

Vooraf uitzoeken of je deze ook buiten kantoor tijden kunt krijgen,
het mag helaas en als je gelijktijdig het op beide doet lukt het soms wel...
Mag natuurlijk niet maar 2 computers bij werkgever tijdelijk aansluiten zou jou oplossing kunnen zijn....
of het kost een vrije dag.

Heb je niemand anders die in jou huis kan en dit kan doen???

sanya
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 jun 2010 10:37

Re: oefen/leer CD met maar 1 licentie?

Ongelezen bericht door sanya »

Ik heb de cd ook gehad,Ik vind het terecht dat ze de cd beschermd hebben.Het zijn hun inkomsten,het zou mooi zijn als iedereen de cd-rom gaat kopieren.Mijn pc was ook stuk gegaan en heb met behulp van Les-pieds netjes de cd-rom weer kunnen installeren.Het staat ook duidelijk in de voorwaarden.En ik neem aan dat je toch wel eens een dag tijd hebt om les-Pieds te bellen en thuis de cd-rom kan instaleren.Ik heb er veel aan gehad,het heeft mij goed geholpen met de examens....

Gesloten