Ik heb bij het net een Internet abonnement "Instap surfen (oud)". Ik wil dat veranderen naar "Instap surfen (nieuw)". De kosten zijn dezelfde, de internet verbinding ook, alleen is het eerste een jaarabonnement en het tweede een maandabonnement. Dit zou moeten kunnen via de webpagina "Mijn gegevens" van HetNet. Hier kan ik inloggen, dan zie ik welk abonnement ik heb en als ik op wijzigen klik komt er een pagina waar ik een nieuw abonnement kan kiezen. Ik klik het nieuwe abonnement aan en verder is er alleen een datum van de bestelling die ik kan invullen. Hiervoor heb ik al van alles geprobeerd: niets invullen, de datum van vandaag, van morgen, van volgende week, de afloop atum van het huidige abonnement (over twee maanden), een dag later, een week later, etc. Al dagen lang probeer ik het telkens weer. Wat ik ook doe, altijd verschijnt er een pagina met de tekst:
Er is een een fout opgetreden bij het verwerken van de gegevens.
Probeer het later nog eens of neem contact op met de helpdesk.
Foutcode:
(Geen foutcode dus. Wat heb je aan zo'n mededeling?)
Dit lijkt me duidelijk een probleem van de website. Ik heb een E-mail gestuurd naar de helpdesk. De reactie is dat ze mijn vraag niet kunnen beantwoorden en dat ik de helpdesk moet bellen (à 45 ct/min). Moet ik nou echt HetNet gaan betalen om ze te helpen de fouten in hun website op te lossen?
Wat is de beste manier om, zonder onvoorspelbare kosten, het abonnement te wijzigen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan HetNet abonnement niet wijzigen
Re: Kan HetNet abonnement niet wijzigen
kzou als ik jou was een brief opstellen, hierin je wensen aangeven.
Gewoon duidelijk zijn en alles voorkauwen, als het dan nog niet snappen dan zijn het echt ukkels.
Kost je een postzegel maar is iig goedkoper dan bellen.
0,45 p.m. is toch achterlijk!
Gewoon duidelijk zijn en alles voorkauwen, als het dan nog niet snappen dan zijn het echt ukkels.
Kost je een postzegel maar is iig goedkoper dan bellen.
0,45 p.m. is toch achterlijk!
Zo'n brief moet ik dan zeker aangetekend versturen? Anders wordt hij niet ontvangen.
-
ook ik ben de hele avond al via internet en telefonisch bezig om mijn abonnement instap surfen oud te wijzigen naar een nieuw abonnement zonder datalimiet. Telefonisch snapt niemand hoe dit moet en je wordt telkens doorverwezen. Kortom een hoge telefoonrekening en veel stress.
Het lijkt erop dat jij nog een jaar contract hebt, hierdoor kan je misschien alleen per einde contractsdatum wijzigen naar een vergelijkbaar abonnement. Dus een brief lijkt mij niet zo'n slechte optie. Met een beetje geluk drukken ze hem er gewoon door.
Op aanraden van de consumentenbond heb ik een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om het abonnement te wijzigen. Ze raadden me ook aan om de kosten voor deze brief terug te claimen, aangezien het website van HetNet is die niet werkt. Misschien zouden ook telefoonkosten wel terug te claimen zijn, maar ik heb niet getelefoneerd, omdat ik geen zin had dit soort kosten te maken.
(Overigens was ik al een jaar of twee van mijn datalimiet af, omdat ik toen al zag dat nieuwe abonnees geen datalimiet meer kregen. Ik heb toen gedreigd mijn abonnement helemaal op te zeggen en me opnieuw aan te melden. Toen hebben ze uit "coulance" de datalimiet verwijderd.)
(Overigens was ik al een jaar of twee van mijn datalimiet af, omdat ik toen al zag dat nieuwe abonnees geen datalimiet meer kregen. Ik heb toen gedreigd mijn abonnement helemaal op te zeggen en me opnieuw aan te melden. Toen hebben ze uit "coulance" de datalimiet verwijderd.)
Erg "coulant", als je bedenkt dat ze dit bij iedere abonnee, op aanvraag, gratis omzetten.(Overigens was ik al een jaar of twee van mijn datalimiet af, omdat ik toen al zag dat nieuwe abonnees geen datalimiet meer kregen. Ik heb toen gedreigd mijn abonnement helemaal op te zeggen en me opnieuw aan te melden. Toen hebben ze uit "coulance" de datalimiet verwijderd.)