Maron meubelen - Terborg
Geplaatst: 28 nov 2008 19:11
Afgelopen zomervakantie zijn we op zoek gegaan naar een nieuw dressoir. We kwamen uit bij Maron in Terborg. Wel even rijden (drie kwartier) maar we slaagden en het dressoir werd besteld. Een week of 5 later werden we gebeld dat hij was binnengekomen.
Bij deze zaak moet je zelf de meubelen ophalen. Dus wij met een aanhanger er naar toe. Het dressoir was een bouwpakket en bij het eerste beste deurtje wat we thuis uit de verpakking haalden bleek deze beschadigd. Dus meteen gebeld en er zou een nieuw deurtje worden besteld. Balen maar ok. Mijn man heeft het hele dressoir incl. beschadigd deurtje in elkaar gezet en toen maar weer wachten. Weer 5 weken later telefoon dat het deurtje er was. Nu zitten op alle onderdelen een klein stickertje met nummers voor het in elkaar zetten. In de winkel bleek het nieuwe deurtje een ander nummer te hebben. Volgens de verkoopster was het echt het goede deurtje. NIET DUS.........
Thuis bleek het deurtje 6 cm. te breed, dus maar weer eens gebeld. Ik nog gevraagd of het niet het deurtje kon zijn van het kleinere dressoir (die heeft maar twee deuren en die van ons drie), maar nee waarschijnlijk had de fabrikant maar zo de maten gewijzigd ?????
Ik vond het vreemd en werd eigenlijk wel boos. Weer voor niks gereden. Maar wat schets onze verbazing als ik later door de bedrijfleidster hierover terug wordt gebeld...... er was voor ons een compleet nieuw dressoir besteld i.v.m. verkleuring. Het dressoir is hoogglans wit en dit is gevoelig voor verkleuring. Wij wisten nergens van, alleen dat er een nieuw deurtje werd besteld. Ook vertelde ze dat op de bon stond dat wij akkoord gingen met alleen een deurtje! Er was ons alleen maar een deurtje aangeboden Wij konden wel een busje van hun huren om het op te halen. Helaas kwam het met de tijd slecht uit, want je moet er weer anderhalf uur voor uittrekken. Dus een week later met een aanhanger er naar toe met ons 'oude' dressoir (die hoefde gelukkig niet uit elkaar). Daar aangekomen laat mijn man zien dat het deurtje toch echt niet paste. Daar werd een keer achter de oren gekrabt en we werden meegenomen naar de showroom. Wat blijkt het deurtje was van het kleinere dressoir. Wat ik dus al had aangegeven aan de telefoon. Toen mijn man de verpakking zag van de nieuwe zakte onze broek helemaal af. Dit was het kleinere dressoir zonder dat ene deurtje Nu wilden ze ons wel het oude dressoir weer mee laten nemen met een deurtje van het dressoir van de showroom. En het kleurverschil dan? Dit is de omgekeerde wereld en wij zijn dan ook niet akkoord gegaan.
Toen werd mijn man echt pissig. Wij eisen nu een nieuw dressoir en geheel kosteloos door hun bezorgd nog voor het eind van het jaar.
Maandag worden we hierover gebeld.
Wat kunnen wij nog doen als dit niet gaat lukken? Kunnen we ons geld terug eisen? Het probleem is dat we nergens zo'n dressoir nog hebben kunnen vinden. Zij maken fout na fout en wij zitten hier met de gebakken peren. Wat kunnen we nog doen?
Wie weet raad?
Bij deze zaak moet je zelf de meubelen ophalen. Dus wij met een aanhanger er naar toe. Het dressoir was een bouwpakket en bij het eerste beste deurtje wat we thuis uit de verpakking haalden bleek deze beschadigd. Dus meteen gebeld en er zou een nieuw deurtje worden besteld. Balen maar ok. Mijn man heeft het hele dressoir incl. beschadigd deurtje in elkaar gezet en toen maar weer wachten. Weer 5 weken later telefoon dat het deurtje er was. Nu zitten op alle onderdelen een klein stickertje met nummers voor het in elkaar zetten. In de winkel bleek het nieuwe deurtje een ander nummer te hebben. Volgens de verkoopster was het echt het goede deurtje. NIET DUS.........
Thuis bleek het deurtje 6 cm. te breed, dus maar weer eens gebeld. Ik nog gevraagd of het niet het deurtje kon zijn van het kleinere dressoir (die heeft maar twee deuren en die van ons drie), maar nee waarschijnlijk had de fabrikant maar zo de maten gewijzigd ?????
Ik vond het vreemd en werd eigenlijk wel boos. Weer voor niks gereden. Maar wat schets onze verbazing als ik later door de bedrijfleidster hierover terug wordt gebeld...... er was voor ons een compleet nieuw dressoir besteld i.v.m. verkleuring. Het dressoir is hoogglans wit en dit is gevoelig voor verkleuring. Wij wisten nergens van, alleen dat er een nieuw deurtje werd besteld. Ook vertelde ze dat op de bon stond dat wij akkoord gingen met alleen een deurtje! Er was ons alleen maar een deurtje aangeboden Wij konden wel een busje van hun huren om het op te halen. Helaas kwam het met de tijd slecht uit, want je moet er weer anderhalf uur voor uittrekken. Dus een week later met een aanhanger er naar toe met ons 'oude' dressoir (die hoefde gelukkig niet uit elkaar). Daar aangekomen laat mijn man zien dat het deurtje toch echt niet paste. Daar werd een keer achter de oren gekrabt en we werden meegenomen naar de showroom. Wat blijkt het deurtje was van het kleinere dressoir. Wat ik dus al had aangegeven aan de telefoon. Toen mijn man de verpakking zag van de nieuwe zakte onze broek helemaal af. Dit was het kleinere dressoir zonder dat ene deurtje Nu wilden ze ons wel het oude dressoir weer mee laten nemen met een deurtje van het dressoir van de showroom. En het kleurverschil dan? Dit is de omgekeerde wereld en wij zijn dan ook niet akkoord gegaan.
Toen werd mijn man echt pissig. Wij eisen nu een nieuw dressoir en geheel kosteloos door hun bezorgd nog voor het eind van het jaar.
Maandag worden we hierover gebeld.
Wat kunnen wij nog doen als dit niet gaat lukken? Kunnen we ons geld terug eisen? Het probleem is dat we nergens zo'n dressoir nog hebben kunnen vinden. Zij maken fout na fout en wij zitten hier met de gebakken peren. Wat kunnen we nog doen?
Wie weet raad?