Problemen met Toshiba ( 10 dagen oude laptop defect!!)
Geplaatst: 28 nov 2008 19:59
Ik heb een laptop in Amerika laten halen door een familievriend. Ik heb hem niet eens 10 dagen kunnen gebruiken toen ik tot ontdekking kwam dat het defect was. Mijn laptop kon niet op standby, ook niet op slaapstand of opnieuw gestart worden. Hij kon zelfs niet eens uit. Ik moest hem uit zetten door 10 sec de aan/uit knop ingedrukt te houden .Daarnaast ging hij vanzelf steeds aan, terwijl de stekker er niet eens inzat, en raakte de batterij steeds leeg, terwijl de laptop op netstroom werkte.
Ik belde de helpdesk van Toshiba en na tal dingen proberen werd er besloten hem op te halen voor reparatie. Op 10 september werd hij opgehaald, en na weken niets te hebben vernomen belde ik de helpdesk om de status van de reparatie op te vragen, ik werd doorverwezen naar het repareercentrum. Na velen keren gebeld te hebben kreeg ik ze aan de lijn, ze waren ermee bezig en ik moest geduld houden. Dagen gingen voorbij en steeds als ik belde kreeg ik weer te horen dat ze ermee bezig waren, en dat ze op een onderdeel aan het wachten waren. Ze moesten wachten op een nieuw moederbord uit Amerika, verder hadden ze de netwerkkaart vervangen en naar de accu gekeken. Ondertussen had ik een klachtenbrief naar de Ombudsman over de situatie gestuurd en uitgeleged dat ik de laptop niet eens 10 dagen had gebruikt en hij sinds 10 september al in het repareercentrum lag, maar hier kreeg ik ook geen antwoord over terug.
Op 20 november kreeg ik een mail van het repareercentrum, met de informatie dat ze de moederbord op 28 november binnen zouden krijgen. Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik de laptop 21 november thuis afgeleverd. Ik was blij dat ik hem eindelijk weer had na ruim 2,5 maand. Maar wat bleek, alle problemen die ik ermee had, waren er nog steeds. Het leek alsof het helemaal niet gerepareerd was. Om er zeker van te zijn dat ik mij niet vergiste heb ik hem daarna 1 week uitgebreid getest en de conclusie bleef hetzelfde.
Ik belde de helpdesk vandaag en de persoon die ik sprak vertelde mij doodleuk dat ik hem weer voor reparatie kon afgeven als ik wilde maar ik wel de kosten voor transport door DHL voor eigen rekening moest nemen, omdat pick up niet onder de internationale garantie viel. Ik vertelde hem dat ik de ombudsman een brief had geschreven en tot heden ook geen antwoord had gekregen. Ook hier kon hij mij niet helpen. Ik moest maar wachten meer kon ik niet doen. Andere mogelijkheden waren er niet. En ik moest volgens hem maar alles even met de winkel waar de laptop van gekocht was (America) regelen als ik problemen had, of met Toshiba America. Toshiba Benelux kon niets voor doen. "Alleen als u in de benelux een product koopt kunnen wij u helpen" meldde hij doodleuk.
Ik ben een student die in de laatste jaar van haar Master zit op de universiteit. Voor mijn studie heb ik een computersysteem hard nodig. Ik hem ruim 2,5 maand niet optimaal kunnen studeren omdat ik geen computersysteem had. Thuis heb ik namelijk geen computer, de laptop was het enige dat ik had. Na vier jaar te hebben gespaard voor een laptop, had ik eindelijk eentje kunnen aanschaffen. Tot die tijd had ik met een tweedehands hands pc gewerkt, maar toen deze het ook begeven had, zat er niks anders op dan geld bij te lenen en een laptop te kopen uit noodzaak voor de studie. En dan maak je zoiets mee. Door deze vermoeiende toestand heb ik veel schade moeten lijden, zowel van financiële, functionele als emotionele aard. En een einde aan dit allemaal lijkt ook niet helemaal aan te komen. Ik heb tig keren contact opgenomen met Toshiba, en ben nu echt ten einde raad. Ik wordt steeds van de hak op de tak gestuurd, en mijn probleem wordt maar niet verholpen. Ik moet het maar uitzoeken. De koop is al gedaan, het geld heeft Toshiba al binnen. Nu ben ik niets meer waard voor hen lijkt het. Ik mag het maar lekker uitzoeken met mijn problemen.
Ik ben letterlijk ten einde raad. Ik heb zoveel schade geleden door de hele toestand, van zowel financiele, functionele als emotionele raad. Ik weet niet meer waar ik terecht kan om op eerlijke wijze geholpen te worden. Om mijn ’recht’ te krijgen.
Ik hoop iemand mij kan helpen met dit allemaal. Ik zou het zeer op prijs stellen als mensen adviezen hebben om het probleem op te lossen
Groet,
Mahreen Haroon
Ik belde de helpdesk van Toshiba en na tal dingen proberen werd er besloten hem op te halen voor reparatie. Op 10 september werd hij opgehaald, en na weken niets te hebben vernomen belde ik de helpdesk om de status van de reparatie op te vragen, ik werd doorverwezen naar het repareercentrum. Na velen keren gebeld te hebben kreeg ik ze aan de lijn, ze waren ermee bezig en ik moest geduld houden. Dagen gingen voorbij en steeds als ik belde kreeg ik weer te horen dat ze ermee bezig waren, en dat ze op een onderdeel aan het wachten waren. Ze moesten wachten op een nieuw moederbord uit Amerika, verder hadden ze de netwerkkaart vervangen en naar de accu gekeken. Ondertussen had ik een klachtenbrief naar de Ombudsman over de situatie gestuurd en uitgeleged dat ik de laptop niet eens 10 dagen had gebruikt en hij sinds 10 september al in het repareercentrum lag, maar hier kreeg ik ook geen antwoord over terug.
Op 20 november kreeg ik een mail van het repareercentrum, met de informatie dat ze de moederbord op 28 november binnen zouden krijgen. Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik de laptop 21 november thuis afgeleverd. Ik was blij dat ik hem eindelijk weer had na ruim 2,5 maand. Maar wat bleek, alle problemen die ik ermee had, waren er nog steeds. Het leek alsof het helemaal niet gerepareerd was. Om er zeker van te zijn dat ik mij niet vergiste heb ik hem daarna 1 week uitgebreid getest en de conclusie bleef hetzelfde.
Ik belde de helpdesk vandaag en de persoon die ik sprak vertelde mij doodleuk dat ik hem weer voor reparatie kon afgeven als ik wilde maar ik wel de kosten voor transport door DHL voor eigen rekening moest nemen, omdat pick up niet onder de internationale garantie viel. Ik vertelde hem dat ik de ombudsman een brief had geschreven en tot heden ook geen antwoord had gekregen. Ook hier kon hij mij niet helpen. Ik moest maar wachten meer kon ik niet doen. Andere mogelijkheden waren er niet. En ik moest volgens hem maar alles even met de winkel waar de laptop van gekocht was (America) regelen als ik problemen had, of met Toshiba America. Toshiba Benelux kon niets voor doen. "Alleen als u in de benelux een product koopt kunnen wij u helpen" meldde hij doodleuk.
Ik ben een student die in de laatste jaar van haar Master zit op de universiteit. Voor mijn studie heb ik een computersysteem hard nodig. Ik hem ruim 2,5 maand niet optimaal kunnen studeren omdat ik geen computersysteem had. Thuis heb ik namelijk geen computer, de laptop was het enige dat ik had. Na vier jaar te hebben gespaard voor een laptop, had ik eindelijk eentje kunnen aanschaffen. Tot die tijd had ik met een tweedehands hands pc gewerkt, maar toen deze het ook begeven had, zat er niks anders op dan geld bij te lenen en een laptop te kopen uit noodzaak voor de studie. En dan maak je zoiets mee. Door deze vermoeiende toestand heb ik veel schade moeten lijden, zowel van financiële, functionele als emotionele aard. En een einde aan dit allemaal lijkt ook niet helemaal aan te komen. Ik heb tig keren contact opgenomen met Toshiba, en ben nu echt ten einde raad. Ik wordt steeds van de hak op de tak gestuurd, en mijn probleem wordt maar niet verholpen. Ik moet het maar uitzoeken. De koop is al gedaan, het geld heeft Toshiba al binnen. Nu ben ik niets meer waard voor hen lijkt het. Ik mag het maar lekker uitzoeken met mijn problemen.
Ik ben letterlijk ten einde raad. Ik heb zoveel schade geleden door de hele toestand, van zowel financiele, functionele als emotionele raad. Ik weet niet meer waar ik terecht kan om op eerlijke wijze geholpen te worden. Om mijn ’recht’ te krijgen.
Ik hoop iemand mij kan helpen met dit allemaal. Ik zou het zeer op prijs stellen als mensen adviezen hebben om het probleem op te lossen
Groet,
Mahreen Haroon