LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] actieradius electrische fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
gogo

actieradius electrische fiets

Ongelezen bericht door gogo »

Mijn IBEE zou 70 km moeten kunnen halen met één accu.
Helaas is na zo'n 45 km de accu leeg.
Na 30 km in de laagste ondersteuningsstand moet de ondersteuning al opgevoerd worden omdat er anders geen ondersteuning meer is. Na 40 km moet de volle ondersteuning worden ingezet om nog iets van de ondersteuning te merken.
Na 45 km gaan dan de lichtjes allemaal uit.

Wie heeft dezelfde ervaring? Of een betere cq slechtere?

(Een reserve accu zou €400 kosten. )

paul_baileys

Re: actieradius electrische fiets

Ongelezen bericht door paul_baileys »

Mijn ouders hebben allebij ruim 2 jaar een Bikkel Ibee elektrische fiets, tot vollen tevredenheid. Ze fietsen er 'recreatief' mee en halen dan rond de 50-55 km. Sterk afhankelijk van de omstandigheden.
Omdat ik voor mijn werk ook een elektrische fiets wilde (2 x 20 km per dag) heb ik met mijn vaders Ibee een dagje dit ritje gemaakt. Mijn verwachting was dat ik makkelijk heen en weer zou moeten kunnen, maar dat was niet het geval. Ik fiets de 20 km. continue met maximale ondersteuning op maximale snelheid (bij 24 kmh stopte de ondersteuning') van 24 km/h. Na enkele reis (dus 20 km) was de accu dusdanig leeg, dat ik hem op het werk heb opgeladen voor de terugreis.

Ik heb inmiddels een week of 4 een andere fiets, waarmee ik wel gemakkelijk heen en weer kom (www.mijnelektrischefiets.blogspot.com).

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

Heb je bijdrage over electrische fietsen gelezen Paul,
Interessant.
Bedankt voor de moeite.

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

Heb een vraag.

Zijn er ook electrische fietsen die JUIST bij bv dertig kilometer of sneller trapondersteuning bieden ?

Bedoel als ik 10-15 km per uur fiets heb ik heus geen trapondersteuning nodig, alhoewel het met flinke tegenwind dan wel weer een voordeel is....
Eigenlijk wil ik dus hard kunnen fietsen MET trapondersteuning.
Maar wat ik er van begrepen heb is dat bij de meeste electrische fietsen de trapondersteuning geknepen wordt bij snelheden boven de 25 km per uur.

Of allemaal ?

paul_baileys

Ongelezen bericht door paul_baileys »

Volgens mij zijn er geen fietsen met trapondersteuning die sneller mogen dan 25 km/h. Dan ben je immers een snorfiets of bromfiets o.i.d. en heb je een kentekenplaatje, helm etc. nodig. En een verzekering!
Ik heb dagelijks als ik naar mijn werk fiets van "wat gaat het langzaam. Ik wou dat ik sneller kon". Met name op rechte lange wegen (ik fiets ca. 8 km. op een eenzame lange weg langs een kanaal) wil (en kan) je veel sneller... maar de ondersteuning stopt en dan zul je het zelf moeten doen, en dat lukt even, maar geen 20 km lang. Daarnaast krijg je dan waarschijnlijk met de accu een probleem. die is toch maar gemaakt om 25 km/h voor een x-aantal km vol te houden. Ga je veel meer van accu en motor vragen, dan zal dat wel voor problemen gaan zorgen.

Dan kun je beter een scooter van 45 km/h kopen... (elektrisch natuurlijk).

Groetjes,

paul

Rema

Ongelezen bericht door Rema »

De Flyer schijnt trapondersteuning tot zo'n 35 km te hebben, maar dan moet je hem niet in Nederland kopen, maar in Zwitserland dacht ik, daar mag dat wel.
Je mag er hier dan officieel niet mee rijden, maar ja..

barrrrt

Ongelezen bericht door barrrrt »

midas50 schreef:Heb een vraag.

Zijn er ook electrische fietsen die JUIST bij bv dertig kilometer of sneller trapondersteuning bieden ?

Bedoel als ik 10-15 km per uur fiets heb ik heus geen trapondersteuning nodig, alhoewel het met flinke tegenwind dan wel weer een voordeel is....
Eigenlijk wil ik dus hard kunnen fietsen MET trapondersteuning.
Maar wat ik er van begrepen heb is dat bij de meeste electrische fietsen de trapondersteuning geknepen wordt bij snelheden boven de 25 km per uur.

Of allemaal ?
de elektrische fietsen die in Nederland goedgekeurd zijn rijden allemaal maximaal +/- 25 km/u. ik weet wel van batavus en sparta dat die lichtelijk ''op te voeren'' zijn. dan rijden ze max 28km/u.
mijn advies voor jou. kijk eens naar een RIH-Ebike. die geven geen weerstand als de ondersteuning uit staat. koop in ieder geval niet online of bij een bouwmarkt of iets dergelijks

Hanzs

Ongelezen bericht door Hanzs »

de actieradius van een E-Bike is afhankelijk van vele factoren. De buitentemperatuur speelt een grote rol,veel accu's leveren bij lage temp. zomaar 25/40 % van hun capaciteit in. Uiteraard spelen ook de rijomstandigheden een rol, gebruik in heuvelachtige gebieden kost veel energie . En wat te denken van het gewicht van de berijder , bij iemand van 100 kg moet de E-Bike haast 2 keer zoveel energie leveren als bij een slanke dame van 50 kg.
Nog even een tip voor meer kilometers op 1 lading : Rij bij een E-Bike weg in een versnelling zoals je dat bij een gewone fiets zou doen . Door de ondersteuning kan je gemakkelijk weg rijden in een hoge versnelling maar dit kost een hoop 'stroom' !

Gesloten