Pagina 1 van 2

juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 30 nov 2008 11:28
door sophiesophie
Wederom heb ik weer eens een aanvaring met KPN.
(Voordien: geen facturen ontvangen, 2x onrechtmatig afgesloten, geen be-antwoording van brieven/emails/telefonisch onbeschofte antwoorden van klantenservice, 09.00-nummers, er zijn nog zoveel wachten voor u, kies 1, kies 2, kies 3 enz.).
Medio november 2008 klantenservice opgebeld en geinformeerd of ik mijn internet/surfen abonnement per 31/12 kon opzeggen. Dat kon, ik zou de bevestiging binnen 5 werkdagen ontvangen. Op mijn vraag of ik de medewerker zijn naam mocht noteren, werd de verbinding verbroken.
Vervolgens heb ik me gecontracteerd bij een andere provider per 1/1/09.
Vrijdag jl. bel ik naar klantenservice KPN om te vragen waar mijn bevestigingsbrief blijft. Krijg ik te horen dat mijn abonnement per 31-12-2008 niet opgezegd kan worden!!!
Jullie begrijpen, het stoom komt uit m'n oren vanwege KPN!!
:twisted:

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 30 nov 2008 12:59
door Arie_O
sophiesophie,

Ik ben vier maanden bezig geweest, om de diverse zaken in orde te krijgen.
Moet nog steeds antwoord krijgen, op mijn e-mail van 1 juli 2008
Heb alle telefoon gesprekken op genomen.
Ook daar zijn zeer onbeschofte mede werkers op te horen.
Na elk gesprek, en e-mail kreeg ik te horen, meneer binnen 5 dagen is het in orde.
En inderdaad deze firma reageert ook niet op de briefen welke je verstuurd.
Op dit moment lijkt alles in orde bij mij.
Stuur ook eens een brief naar :

KPN
afd Klantenreacties
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam


telf. 020-4846716

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 30 nov 2008 22:28
door sophiesophie
Dank Arie,
Ik heb soortgelijke ervaringen. Er ligt nu een "aangetekend met bericht van ontvangst" brief klaar. Wij zijn ongetwijfeld niet de enige. Ik zou het fijn vinden om een groep mensen bijelkaar te krijgen en dan publiekelijk te gaan (consumentenbond, radar, paul de leeuw). Wat denk je???? sophie

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 01 dec 2008 18:22
door semperon
ook ik heb de nodige problemen met hun, snelheden worden niet nagekomen, zelfs verlaagd, factuur klopt niet, tegen eigen wil in naar lager abonnement gezet en ga zo maar door, dit in 2 maanden tijd.
ik heb diverse mails gestuurd en anderhalve maand geleden een aangetekende brief met ontvangstbevestiging,
ze presteren het gewoon om hier helemaal niets op te laten horen.
zoals medegedeeld in de aangetekende brief, ik heb ze 2 weken gegeven om te reageren, nu na anderhalve maand nog niets gehoord, heb ik mijnerzijds het abonnement opgezegd en heb ik alles laten storneren en een nieuwe provider genomen, behalve aanmaningen krijg ik niets.
het is schandalig dat ze zelfs op een aangetekende brief niet reageren. maar goed, omdat ze nalatig zijn de tekortkoming in de berekende abonnementsvorm naar mij toe te herstellen en tevens nergens op reageren, ben ik klaar met ze en ga naar de kantonrechter met mijn stukken.

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 02 dec 2008 17:52
door sophiesophie
Ook jij dank Semperon. Ook ik had de autom. afschrijvingen laten storneren begin 2008, en toen werd ik doodleuk afgesloten. Na 40 minuten ad 0,45 cent toch tel+internet weer laten aansluiten onder de voorwaarde dat KPN mijn klacht zou nakijken en de schade van het afsluiten (stelpost 80 €) zou betalen. Wat dacht je ... tot op heden alleen uitscheld-partijen van klantenservice en geen antwoord/ schadevergoeding.
We zijn ongetwijfeld niet de enige.

Hebben jullie een idee/voorstel om een vuist te maken?

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 02 dec 2008 22:51
door semperon
ik heb een nieuwe provider genomen conform mijn gestelde eis dat als er niet binnen een termijn van 2 weken iets gedaan werd cq gereageerd werd, ik mijn contract mijnerzijds zou be eindigen.
omdat er dus na bijna 2 maanden nog geen enkele respons volgt heb ik gisteren de 2e aangetekende brief de deur uit gedaan met de mededeling geen geld meer van mijn rekening af te schrijven.
ik blijf alles storneren en heb mijn documentatie gereed. zodra de deurwaarder komt zal ik hen vertellen zich veel moeite te besparen en gelijk tot dagvaarding over te gaan.

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 03 dec 2008 14:29
door TdeHond
Tijd voor een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie, waar u de weigering om uw abonnement kosteloos te beëindigen als een geschil voorlegt.
Tot uitspraak Geschillencommissie bent u verplicht tot betalen.
Wel kunt u meteen via geschillencommissie uw abonnementsgelden + vervolgschade terug vorderen.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 03 dec 2008 16:38
door sophiesophie
Geschillencommissie is volgens mij hiereen beetje passé.
Het is onaanvaardbaar dat KPN zo'n terreur uitvoert, dit is niet te accepteren.
Mijn vlag hangt overigens uit omdat vanwege tariefswijziging surfen&bellen het abonnement opgezegd kan worden. Dat zal ik zeker doen, via de klanten"service" waarbij het telefoongesprek wordt opgenomen.

Dat neemt niet weg dat ik nogsteeds KPN wil aanklagen wegens het onacceptabele gedrag en schadevergoeding wil eisen voor alle materiele en immateriele schaden.
Mijn stem is niet hardgenoeg, daarom zoek ik medestanders, om in gezamenlijk overleg actie te voeren.

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 03 dec 2008 16:57
door TdeHond
Vraag wel om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen uiterlijk 14 dagen toe te zenden. Als dit niet komt adviseer ik schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging nogmaals contract per datum wijziging tarieven te bevestigen, kopie van brief.
Zeg dan meteen per datum einde overeenkomst uw toestemming tot automatische incasso in.
+ verzoek om schriftelijke bevestiging einde overeenkomst binnen 1 week toe te zenden.

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 05 dec 2008 21:56
door sophiesophie
:D Dank je voor de adviezen. Maar als je mijn eerste bericht leest, verwacht ik niet veel van deze opzegging. Toch zal ik jouw voorgestelde richtlijn opvolgen én het telefoongesprek laten opnemen.
:evil:

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 15 dec 2008 18:29
door rijswijk1968
Ook ik ben vanaf JUNI met KPN in de clinch!!!
Ik heb mijn internetplusbellen abb. opgezegd. Dat ging goed, monteur kwam langs, experiabox meegegeven, opdrachtbon getekend, volgende dag de opzegbevestiging in de brievenbus.....maar vanaf dat moment liep alles mis, er werd onterecht geld van mijn rekening afgeschreven, er waren nieuwe aanvragen gedaan voor internetplusbellen volgens KPN door mij, mijn status stond nog op actief.
Uren kan ik doorgaan over het onbeschofte dedrag van KPN personeel aan de telefoon. Alle afdelingen heb ik al telefonisch gesproken en overal werd ik schandalig te woord gestaan. Tot op de dag van vandaag is het nog niet opgelost. Vandaag moest ik weer met het hoofdkantoor bellen na medewerker 3 aan de telefoon te hebben gehad. Deze laatste persoon vertelde mij dat hij mijn abb. ging stopzetten per 1 januari maar dan moest ik de periode juni-januari nog wel even betalen!!!!! Ik was perplexed, mijn abb. is per 13 juni opgeheven.
Ik voel me machteloos, bedonderd en opgelicht.
Alle brieven worden ondertekend door Jacob Middeldorp afd. Klantencontact. Je moet eens proberen deze man aan de telefoon te krijgen, niemand kent ´m maar hij veroorzaakt wel al mijn ellende.
IEMAND A.J.B. ENIG ADVIES!!!!!!!

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 15 dec 2008 19:12
door TdeHond
U heeft schriftelijke bevestiging einde overeenkomst ontvangen.
er waren nieuwe aanvragen gedaan voor internetplusbellen volgens KPN door mij
Stuur aangetekende brief met ontvangstbevestiging naar KPN. Voeg bij KOPIE van schriftelijke bevestiging einde overeenkomst.
Geeft aan dat u per .... heeft opgezegd, zie bijlage nr 1.
Geeft aan dat u met belangstelling bewijsmateriaal van KPN tegemoet ziet, b.v. voice log waaruit het tegendeel blijkt binnen 4 weken toe te sturen.
Geeft aan dat u mocht KPN in gebreke blijven te reageren en/of doorgaat met zenden onterechte aanmaningen u e.e.a zult voorleggen aan de geschillencommissie telecommunicatie.
Kopie maken van brief en verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Zeker niet juni t/m januari gaan betalen.
Ga naar Geschillencommissie als niet op uw aangetekende brief gereageerd wordt en/of bewijsmateriaal achterwege blijft.

zie: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=60104

m.i. bent u slachtoffer van een foutenfestival bij de administratie van KPN.

De heer Middeldorp is directeur klantencontact KPN. Zie
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=4104142

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 15 dec 2008 19:35
door rijswijk1968
Bedankt voor de snelle reactie en advies. Hier gan ik direct mee aan de slag!!!!
Ontzettend bedankt.

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 17 dec 2008 10:32
door GoldenIndy
Je gaat toch ook niet naar Endemol bellen en Joop van den Ende aan de telefoon vragen?

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 17 dec 2008 20:00
door rijswijk1968
Als je 37 brieven hebt gekregen die ondertekend zijn door deze meneer wie ga jij den bellen????? Balkenende??????

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 25 dec 2008 11:08
door sophiesophie
Mensen, wat doen we aan dit gedrag?
Ook ik ben uitgescholden, aangetekende brieven gestuurd enz.
Dat kan toch niet??

Ik heb al eens eerder voorgesteld om met een groep mensen protest te geven, bijv. d.m.v. een televisieprogramma, misschien de rijdende rechter?

Hetnet heeft mij destijds een email gestuurd met tariefswijziging.
Ik heb direct gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot opzeggen.
Dat kan nog dit jaar!

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 06 jan 2009 23:46
door GoldenIndy
Wat stom dat je uitgescholden bent. Ik word ook weleens uitgescholden, die mensen hebben het meteen verpest. :lol:

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 12:21
door TCB
Ik werd vorige maand gebeld met het verzoek of ik mijn internetplusbellen standaard abonnement om wilde zetten naar internetpllusbellen extra.Omdat ze ongelegen belde zou ze het verhaal toesturen zodat ik het kon doornemen en als ik ermee akkoord ging dan moest ik even bellen en dan zou het worden omgezet.

Zonder mijn toestemming is het dus gewoon omgezet en het geld is ook al van mijn rekening afgeschreven.

Heb met KPN gebeld en het blijkt dat het internetplusbellen standaard abonnement is uitgefaseerd en ze dus iederen benaderen om het om te laten zetten.Ondanks dat ik zonder mijn akkoord ben omgezet kan ik niet meer terug naar mijn oude abonnement.Ben nu omgezet naar een basis abonnement.Heb hiervoor 45 minuten aan de telefoon gezeten en moet volgende maand nog een keer bellen om mijn teveel betaalde geld terug te krijgen.Dus het is nog niet voorbij.

Wel een makkelijke manier om je om te zetten.........geef je geen akkoord dan zetten we je toch om.

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 19:04
door D1RK
Klagen via [email protected] en je zult beter geholpen worden en de kosten terug krijgen.

Ze moeten de huidige contracten door laten lopen of stoppen.
Een andere oplossing is er niet voor hun.

Je hebt niets genomen en dus bleef alles bij oude!

Re: juridich advies gevraagd + medestanders tegen KPN

Geplaatst: 17 jan 2009 23:25
door antoinetteb42
Het allerbeste is gewoon met de hele mikmak in een ordner, af te reizen naar het hoofdkantoor in Den Haag.
Hier zullen ze je niet ontlopen, als je maar een goed onderbouwd verhaal hebt.
En Dirk, de webcare heb ik al verwezen naar het land der fabelen.