Vodafone is blijer met nieuwe klant, dan met vaste klant??
Geplaatst: 02 dec 2008 05:35
Hoi allemaal,
Meestal lees ik dit forum, maar nu heb ik besloten om ook maar eens de stoute schoenen aan te trekken en een berichtje te plaatsen.
Mijn vrouw en ik zijn al jaren tevreden Vodafone mobiel gebruikers. Onze abonnementen vervallen begin maart 2009, dus gingen we op abo-jacht. We hebben ook hier geraadpleegd en kwamen eigenlijk uit dat KPN, of gewoon weer Vodafone het beste is voor ons.
We hebben op diverse telefoon aanbiedende sites gekeken en overal staat dat als je een nieuwe klant bent, of verlengt je 20% korting krijgt op je maandbedrag en zorgeloos internet (hoewel ik op het forum al gelezen heb dat het niet zo zorgeloos is als ze beweren) het eerste jaar voor 2,50 p/m. Om nog een beetje feeling met het toestel (Sony Erikson X1) te krijgen zijn we naar de Vodafoneshop gegaan.
In de shop werd door de verkoper beweerd dat de kortingen niet voor verlengingen zijn. Alleen voor nieuwe klanten. "Euh, pardon?". Ja ja, je leest het goed, je krijgt als trouwe klant, die nog nooit een rekening niet betaald heeft geen korting, maar als je nieuw bent wel?? Ik wist niet wat ik hoorde. Dat is gewoon krom! De verkoper rade me ook aan naar Vodafone zelf te bellen.
Ik heb gebeld naar Vodafone. Daar kreeg ik een dame aan de lijn die eerst vriendelijk was, maar naarmate het gesprek vorderde werd het minder en minder leuk.
"Goedenavond Vodafone verkoop"
"Goedenavond, mijn abonnement loopt af in maart en ik wil wel graag verlengen"
"Wat is uw nummer?" (nummer gegeven)"Uw contract loopt pas op 5 maart af, dus.." (een moment pauze, toen bessefte ze waarschijnlijk dat het over 3 maanden is "Ja idd, u mag verlengen"
"Ok"
"Meneer, heeft u al interesse in een bepaald toestel?"
"Ja de X1"
"Een mooi toestel idd. Met zorgeloos internet?"
"Ja, dat zou wel mooi zijn"
"Da's dan 44.95 per maand"
"Pardon? Ik lees op internet dat jullie 20% korting geven"
"Dat klopt. Alleen aan nieuwe klanten"
"Dus als ik weg ga bij Vodafone, naar bijvoorbeeld KPN, dan krijg ik wel korting, maar als ik blijf bij Vodafone niet, omdat ik een trouwe klant ben?"
"Ik kan u een aanbod doen van 39.95 per maand voor de telefoon met abonnement" (dat is nog steeds 8,45 meer per maand dan als ik nieuw lid zou zijn)
"Mevrouw, u zegt nu tegen mij dat ik beter weg kan gaan bij Vodafone. Immers, een trouwe klant krijgt geen korting en een nieuwe een hele boel"
"NEE! Dat is niet waar! U heeft ook korting gehad jaren geleden, of niet soms!"
"Euh, ja. Maar dat geeft toch iedere provi...."
"Laat me uitspreken meneer. Dit is het aanbod, 39,95 minder kan ik er niet van maken."
"Ik vind het jammer dat Vodafone zo met hun trouwere klanten omgaat. Wij worden nu gedwongen om een andere provider te zoeken, omdat een nieuwe klant belangrijker is dan een trouwe"
"NEE! Dat is niet waar. Wij geven u een goed aanbod."
"Daarin zijn we het helaas niet met elkaar eens"
"Dag meneer" *KLIK*
Ik vind dit echt een grote teleurstelling. Jammer dat je op zo'n manier wordt afgewimpeld. Blijkbaar is scoren van nieuwe klanten veel belangrijker dan je vaste clientele behouden. Tevens ook jammer dat een medewerker de discussie op zo'n groffe manier uit de weg gaat.
Meestal lees ik dit forum, maar nu heb ik besloten om ook maar eens de stoute schoenen aan te trekken en een berichtje te plaatsen.
Mijn vrouw en ik zijn al jaren tevreden Vodafone mobiel gebruikers. Onze abonnementen vervallen begin maart 2009, dus gingen we op abo-jacht. We hebben ook hier geraadpleegd en kwamen eigenlijk uit dat KPN, of gewoon weer Vodafone het beste is voor ons.
We hebben op diverse telefoon aanbiedende sites gekeken en overal staat dat als je een nieuwe klant bent, of verlengt je 20% korting krijgt op je maandbedrag en zorgeloos internet (hoewel ik op het forum al gelezen heb dat het niet zo zorgeloos is als ze beweren) het eerste jaar voor 2,50 p/m. Om nog een beetje feeling met het toestel (Sony Erikson X1) te krijgen zijn we naar de Vodafoneshop gegaan.
In de shop werd door de verkoper beweerd dat de kortingen niet voor verlengingen zijn. Alleen voor nieuwe klanten. "Euh, pardon?". Ja ja, je leest het goed, je krijgt als trouwe klant, die nog nooit een rekening niet betaald heeft geen korting, maar als je nieuw bent wel?? Ik wist niet wat ik hoorde. Dat is gewoon krom! De verkoper rade me ook aan naar Vodafone zelf te bellen.
Ik heb gebeld naar Vodafone. Daar kreeg ik een dame aan de lijn die eerst vriendelijk was, maar naarmate het gesprek vorderde werd het minder en minder leuk.
"Goedenavond Vodafone verkoop"
"Goedenavond, mijn abonnement loopt af in maart en ik wil wel graag verlengen"
"Wat is uw nummer?" (nummer gegeven)"Uw contract loopt pas op 5 maart af, dus.." (een moment pauze, toen bessefte ze waarschijnlijk dat het over 3 maanden is "Ja idd, u mag verlengen"
"Ok"
"Meneer, heeft u al interesse in een bepaald toestel?"
"Ja de X1"
"Een mooi toestel idd. Met zorgeloos internet?"
"Ja, dat zou wel mooi zijn"
"Da's dan 44.95 per maand"
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
"Pardon? Ik lees op internet dat jullie 20% korting geven"
"Dat klopt. Alleen aan nieuwe klanten"
"Dus als ik weg ga bij Vodafone, naar bijvoorbeeld KPN, dan krijg ik wel korting, maar als ik blijf bij Vodafone niet, omdat ik een trouwe klant ben?"
"Ik kan u een aanbod doen van 39.95 per maand voor de telefoon met abonnement" (dat is nog steeds 8,45 meer per maand dan als ik nieuw lid zou zijn)
"Mevrouw, u zegt nu tegen mij dat ik beter weg kan gaan bij Vodafone. Immers, een trouwe klant krijgt geen korting en een nieuwe een hele boel"
"NEE! Dat is niet waar! U heeft ook korting gehad jaren geleden, of niet soms!"
"Euh, ja. Maar dat geeft toch iedere provi...."
"Laat me uitspreken meneer. Dit is het aanbod, 39,95 minder kan ik er niet van maken."
"Ik vind het jammer dat Vodafone zo met hun trouwere klanten omgaat. Wij worden nu gedwongen om een andere provider te zoeken, omdat een nieuwe klant belangrijker is dan een trouwe"
"NEE! Dat is niet waar. Wij geven u een goed aanbod."
"Daarin zijn we het helaas niet met elkaar eens"
"Dag meneer" *KLIK*
Ik vind dit echt een grote teleurstelling. Jammer dat je op zo'n manier wordt afgewimpeld. Blijkbaar is scoren van nieuwe klanten veel belangrijker dan je vaste clientele behouden. Tevens ook jammer dat een medewerker de discussie op zo'n groffe manier uit de weg gaat.