Digitenne, geen geld terug na retournering decoder
Geplaatst: 02 dec 2008 19:52
Sinds maanden wacht ik op terugbetaling van KPN Digitenne nadat ik de decoder geretourneerd heb. Al heb ik nu eindelijk contact met een medewerker, er wordt al maanden veel beloofd maar niets gedaan en ik ben het inmiddels spuugzat. Heeft er iemand een idee waar ik nog een klacht in kan dienen (heb al een klacht bij Consuwijzer ingediend) en hoe ik KPN kan dwingen me zo snel mogelijk terug te betalen? Ik kan ik toch moeilijk naar de rechter stappen (of daarmee dreigen) voor een bedrag van € 90,-
Hieronder een overzicht van de door mij ondernomen acties:
04-06 2008 Digitenne abonnement afgesloten.
30-06 2008 gebeld met de helpdesk om te vragen waarheen de decoder verzonden moest worden en wanneer het bedrag geretourneerd zou worden.
01-07 2008 Digitenne decoder (binnen de proefperiode) geretourneerd.
03-08 2008 ik heb gemaild over het uitblijven van de betaling ad € 89,95
08-08 2008 antwoord ontvangen via e-mail: dit duurt 6 tot 8 weken na einddatum proefperiode, dan moet het geld teruggestort zijn.
08-08 2008 De helpdesk gebeld i.v.m. een foutieve afschrijving van abonnementsgeld (via automatische incasso) en retournering van de kosten van de decoder: toezegging gehad dat beide bedragen geretourneerd worden. Het foutief afgeschreven abonnementsgeld staat inderdaad binnen een week op mijn rekening, van het bedrag van de decoder nog niets teruggezien.
29-08 2008 Het geld van de decoder moet er inmiddels zijn, maar nog steeds niets ontvangen! Gebeld naar de helpdesk: de decoder is door KPN Digitenne ontvangen, terugbetaling duurt volgens deze medewerker langer, nl. 8 tot 10 weken. Daarna nog een paar maal gebeld om te vragen of er al overgemaakt was maar steeds moet ik "afwachten". Ik vertrouw het niet, denk dat er een fout gemaakt is, het abonnement liep immers ook gewoon door terwijl al opgezegd was dus wie weet denken ze dat ik na de proefperiode geretourneerd heb.
12-09 2008 10 weken voorbij, nog steeds niets terug gehad! Opnieuw een paar maal gebeld en weer te horen gekregen dat het "druk is en ik moet afwachten".
18-09 2008 Gemaild dat er nog steeds geen terugbetaling van de decoder heeft plaatsgevonden en dat de telefoonkosten de kosten van de decoder straks nog gaan overstijgen (heb inmiddels voor zo'n € 50 naar KPN Digitenne gebeld om € 89,95 terug te krijgen) en ik dit daarom per e-mail wens af te handelen of dat ze mij kunnen bellen.
20-9 2008 2008 Antwoord via e-mail: aub contact opnemen met KPN-helpdesk à 0,10 per minuut.
24-9 2008 Digitenne gebeld, de in de e-mail geadviseerde goedkopere helpdesk van KPN kan niets doen en ik moet weer bellen naar de Digitenne helpdesk à 0,45 per minuut. Ik kan niet doorverbonden worden met een afdeling die terugbetalingen uitvoert en de medewerker die ik aan de lijn heb heeft geen inzage in financiële gegevens. Er wordt een klacht ingediend die afgehandeld zal worden door een andere afdeling en we zullen daarover op 29-9 worden teruggebeld.
29-9 2008 Gebeld door medewerker van KPN, terugbetaling moet er nu binnen 6 weken zijn, we stonden niet op de terugbetalingslijst. Hij gaat alles in orde maken. Indien niet binnen 6 weken gestort dan moet ik contact opnemen, dit keer een telefoonnummer tegen lokaal tarief.
30-9 2008 Klacht ingediend bij ConsuWijzer, over de afhandeling door Digitenne en hun helpdesk à 0,45 per minuut, zodat deze doorgestuurd kan worden naar de Opta.
10-11 2008 Geld is nog steeds niet terug gestort, contact opgenomen met de KPN-medewerker die me op 29-9 gebeld heeft. Hij belooft het nu “handmatig” over te laten boeken en het zal binnen twee weken op mijn rekening staan.
24-11 2008 Het is 2 weken later, het geld is nog niet binnen. KPN-medewerker gebeld, maar hij is afwezig. De 25e ga ik terugbellen.
25-11 2008 Gebeld. De interne betaalopdracht was geweigerd omdat bij KPN staat dat de opzegging niet binnen de termijn is gebeurd, hetgeen niet klopt. De medewerker gaat nu een directe opdracht geven aan de crediteurenafdeling (zei hij de vorige keer ook, maar dit keer moet het er écht binnen een week zijn, volgens de medewerker). Afgesproken dat ik weer bel als het er niet is.
En op 2-12 2008 is het geld weer niet binnen!
Hieronder een overzicht van de door mij ondernomen acties:
04-06 2008 Digitenne abonnement afgesloten.
30-06 2008 gebeld met de helpdesk om te vragen waarheen de decoder verzonden moest worden en wanneer het bedrag geretourneerd zou worden.
01-07 2008 Digitenne decoder (binnen de proefperiode) geretourneerd.
03-08 2008 ik heb gemaild over het uitblijven van de betaling ad € 89,95
08-08 2008 antwoord ontvangen via e-mail: dit duurt 6 tot 8 weken na einddatum proefperiode, dan moet het geld teruggestort zijn.
08-08 2008 De helpdesk gebeld i.v.m. een foutieve afschrijving van abonnementsgeld (via automatische incasso) en retournering van de kosten van de decoder: toezegging gehad dat beide bedragen geretourneerd worden. Het foutief afgeschreven abonnementsgeld staat inderdaad binnen een week op mijn rekening, van het bedrag van de decoder nog niets teruggezien.
29-08 2008 Het geld van de decoder moet er inmiddels zijn, maar nog steeds niets ontvangen! Gebeld naar de helpdesk: de decoder is door KPN Digitenne ontvangen, terugbetaling duurt volgens deze medewerker langer, nl. 8 tot 10 weken. Daarna nog een paar maal gebeld om te vragen of er al overgemaakt was maar steeds moet ik "afwachten". Ik vertrouw het niet, denk dat er een fout gemaakt is, het abonnement liep immers ook gewoon door terwijl al opgezegd was dus wie weet denken ze dat ik na de proefperiode geretourneerd heb.
12-09 2008 10 weken voorbij, nog steeds niets terug gehad! Opnieuw een paar maal gebeld en weer te horen gekregen dat het "druk is en ik moet afwachten".
18-09 2008 Gemaild dat er nog steeds geen terugbetaling van de decoder heeft plaatsgevonden en dat de telefoonkosten de kosten van de decoder straks nog gaan overstijgen (heb inmiddels voor zo'n € 50 naar KPN Digitenne gebeld om € 89,95 terug te krijgen) en ik dit daarom per e-mail wens af te handelen of dat ze mij kunnen bellen.
20-9 2008 2008 Antwoord via e-mail: aub contact opnemen met KPN-helpdesk à 0,10 per minuut.
24-9 2008 Digitenne gebeld, de in de e-mail geadviseerde goedkopere helpdesk van KPN kan niets doen en ik moet weer bellen naar de Digitenne helpdesk à 0,45 per minuut. Ik kan niet doorverbonden worden met een afdeling die terugbetalingen uitvoert en de medewerker die ik aan de lijn heb heeft geen inzage in financiële gegevens. Er wordt een klacht ingediend die afgehandeld zal worden door een andere afdeling en we zullen daarover op 29-9 worden teruggebeld.
29-9 2008 Gebeld door medewerker van KPN, terugbetaling moet er nu binnen 6 weken zijn, we stonden niet op de terugbetalingslijst. Hij gaat alles in orde maken. Indien niet binnen 6 weken gestort dan moet ik contact opnemen, dit keer een telefoonnummer tegen lokaal tarief.
30-9 2008 Klacht ingediend bij ConsuWijzer, over de afhandeling door Digitenne en hun helpdesk à 0,45 per minuut, zodat deze doorgestuurd kan worden naar de Opta.
10-11 2008 Geld is nog steeds niet terug gestort, contact opgenomen met de KPN-medewerker die me op 29-9 gebeld heeft. Hij belooft het nu “handmatig” over te laten boeken en het zal binnen twee weken op mijn rekening staan.
24-11 2008 Het is 2 weken later, het geld is nog niet binnen. KPN-medewerker gebeld, maar hij is afwezig. De 25e ga ik terugbellen.
25-11 2008 Gebeld. De interne betaalopdracht was geweigerd omdat bij KPN staat dat de opzegging niet binnen de termijn is gebeurd, hetgeen niet klopt. De medewerker gaat nu een directe opdracht geven aan de crediteurenafdeling (zei hij de vorige keer ook, maar dit keer moet het er écht binnen een week zijn, volgens de medewerker). Afgesproken dat ik weer bel als het er niet is.
En op 2-12 2008 is het geld weer niet binnen!