Pagina 1 van 2

Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 03 dec 2008 01:57
door meester bakkebaard
Op de website van KPN digitenne staat:
Nu 4 weken gratis op proef
Je krijgt Digitenne 4 weken gratis op proef. Bevalt het toch niet, dan kun je het gebruikte pakket gewoon kosteloos aan ons terugsturen.
"Gratis" en "kosteloos". Daar zit geen woord Spaans bij. Toch wordt gevraagd om bij retourneren contact op te nemen met klantenservice tegen 0,45 ct/minuut om een retournummer te krijgen. Leuk geprobeerd, maar dat is dus niet gratis. Inclusief wachttijd duurt dat al gauw 10 minuten ofwel 5 euries, en mogelijk veel meer.

Dus van tweeën één:
A) Er is sprake van misleidende reclame
B) Er bestaat een andere manier om gratis of (tegen redelijke belkosten) te retourneren.

Welk van de twee is het?


In geval van misleidende reclame, zijn er (naast een klacht bij de reclame code commissie) manieren om KPN aan haar officiele toezegging te houden?

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 03 dec 2008 09:43
door DannyMan
Bij de KPN winkel neergooien??

Heb ik ooit gedaan toen UPC mij ongevraagd een Decoder stuurde onder het mom van: ff gratis proberen.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 04 dec 2008 01:13
door jelle.
Bij de KPN winkel neergooien??
Doe dat vooral niet want dat heeft geen enkele zin. In de winkel kunnen ze niets met pakketten die telefonisch of via internet zijn besteld, als je het daar achterlaat gebeurt er niets en gaat na de proeftijd je abonnement in, inclusief een jaarcontract.

Tja, misleidende reclame of niet, lastig. Met "gratis" wordt bedoeld dat je de eerste proefmaand geen abonnementskosten betaald (noch aansluitkosten mocht je het binnen de zichttermijn retourneren), en met "kosteloos" wordt bedoeld dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Er moet inderdaad wel een retournummer aangevraagd worden via de klantenservice. Deze is overigens tijdelijk €0.15 per minuut.

Je zou wel in een KPN Winkel of Primafoon gratis kunnen bellen naar de klantenservice van Digitenne, dan is het wel helemaal gratis ;)

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 01:13
door GoldenIndy
Dat vind ik altijd zo dom he. Dat mensen hierover gaan lopen vallen. Ga dan naar de Primafoonwinkel, kun je gratis bellen. Oh ben je trouwens wel benzine kwijt, misschien kun je dat dan ook declareren? Of je moet gaan fietsen, das gratis.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 03:01
door meester bakkebaard
Ok, als je in de primafoonwinkel gratis kunt bellen dan is er niks aan de hand.

@GoldenIndy: als je even op dit forum rondbladert dan zie je dat er nogal eens iets misgaat met retourneren, waardoor je dus diverse keren aan de telefoon hangt voor 5 tot 10 euro per gesprek. Voor een produkt dat 7,50 per maand kost vind ik dat nogal fors.

Daarnaast maakt KPN reklame met het gratis retourneren, waarmee je dus 5 euro verzendkosten bespaart, maar dat zou misleidend zijn als er in plaats daarvan wel 5-10 euro aan verplichte belkosten in rekening gebracht zou worden.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 06:09
door 3x weedy
GoldenIndy
Geplaatst op: 05 Dec 2008 01:13 Onderwerp:



Dat vind ik altijd zo dom he. Dat mensen hierover gaan lopen vallen. Ga dan naar de Primafoonwinkel, kun je gratis bellen. Oh ben je trouwens wel benzine kwijt, misschien kun je dat dan ook declareren? Of je moet gaan fietsen, das gratis.

Maar als je een lekke band krijgt dan is het niet gratis.

Gratis is gratis, en alsiets gratis is waar ik voor moet betalen, dan ga ik ook zeuren.

groetjes,
m.a.j. van wietmarschen.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 11:34
door DG1
[email protected]

Hier kunt u uw ongenoegen kenbaar maken.

Gemaakte telefoonkosten gewoon declareren en ik heb voor 48 minuten gewoon mijn 7,20 terug.
Moet hierop 6-8 wachten wachten maar KPN gedreigd met extra kosten.
Voor 15-12-2008 staat het op de rekening.
Ook de 90,00 voor het inmiddels in ontvangst genomen digitenne oakket staat voor 15-12-2008 op de rekening.

Aanpakken deze vorm van rentetrekkerij door het geld 6-8 weken vast te houden.

Wie bedenkt dit toch allemaal?
Het is voor mij allemaal legale criminaliteit

BEricht kpn

Onze excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

Uit controle van uw gegevens in onze systemen is gebleken dat er op 25 november 2008 een opdracht is aangemaakt voor het crediteren van EUR 7,20.

Gemiddeld duurt het zes tot acht weken voor dit bedrag op uw bank-/giro rekening is bijgeschreven. Vriendelijk vragen wij om uw geduld.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

XXXXXX







Mijn e-mail aan KPN:

Vandaag gaat de module via TNT naar het adres zoals opgegeven in de
verpakking.
Wij verwachten UITERLIJK binnen 2 week, maar voor 15 december 2008 >> het
bedrag 7,20 Euro + 90,00 Euro op REK.: xxxxxxxxxxxxxx

Ik zie geen enkele redenen waarom dit 6 tot 8 week moet duren,
immers kpn wil het geld ook graag op tijd.

Wij gaan geen contact meer opnemen met welke telefonische dienst
van > KPN dan ook, mijn message is duidelijk.
Begrijp ook niet waarom nog weer met 0900-0244 gebeld moet worden,
om deze afdeling aan het werk te houden?
Alles gaat compleet naar u retour.

Overigens is het schandalig dat u mij vanaf 1 november 2008 3,5
week > laat aanmodderen met een product en niet eerder overgaat tot het
verzenden van een nieuwe Smardcard.
Ook onze buren werkte de smardcard eerst niet, stond nog op een
abonneehouder uit Rotterdam, andere vrienden heb ik afgeraden
internetbellen plus te cancelen en dat is ook gelukt.
Ook dit ging moeizaam, maar is geluk.
Het blijft echt bagger bij KPN.

Succes!!!!

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 13:25
door Big-V
Dat vind ik altijd zo dom he. Dat mensen hierover gaan lopen vallen. Ga dan naar de Primafoonwinkel, kun je gratis bellen. Oh ben je trouwens wel benzine kwijt, misschien kun je dat dan ook declareren? Of je moet gaan fietsen, das gratis.

Maar als je een lekke band krijgt dan is het niet gratis.

Gratis is gratis, en alsiets gratis is waar ik voor moet betalen, dan ga ik ook zeuren.
Wat een onzin! Die lekke band (wat ongelooflijk vergezocht trouwens!) kun je ook krijgen op weg naar het postkantoor. Moet dat dan ook vergoed worden?
Kom nou toch.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 21:18
door GoldenIndy
Oh DG, wat een zieligerd ben jij zeg. Ook nog gaan dreigen dat je je geld binnen 2 weken terug moet hebben terwijl het systeem eerdere betaling gewoon niet toelaat.
Ben blij dat je je geld terug krijgt.

Ga iets doen met je leven ofzo i.p.v. je zo druk te maken om zulke dingen.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 22:40
door Ary123
Stelletje zeurkousen,
Als je naar dit nummer belt,hoor je dat dit tarief (al een tijdje)verlaagt is naar 1 cent.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 05 dec 2008 23:34
door jelle.
Stelletje zeurkousen,
Als je naar dit nummer belt,hoor je dat dit tarief (al een tijdje)verlaagt is naar 1 cent.
Dat geldt voor 0900-0244. Digitenne klantenservice is 0900-0576, en dat is (tijdelijk) 15 cent per minuut.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 00:05
door DG1
GoldenIndy, ja lekker hé voor 15 december heb ik mijn geld.
Ga jij dan maar 6-8 wachten op jouw geld.
Je bent niet assertief genoeg, dus komt er niets van je terecht.
Je moet steeds mondiger worden in deze wereld anders tel je niet meer mee.
Succes met deze wijze levens les.
Wat ben jij dom zeg.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 09:49
door GoldenIndy
Hahahaha jij bent echt grappig. Ik niet assertief genoeg? Tuurlijk joh, droom lekker verder.
Ik word alleen een beetje moe van gasten zoals jij die alles willen terwijl het gewoon niet mogelijk is. Het systeem maakt het eerder niet mogelijk.
Jij bent ook zo'n gast die gaat klagen dát 'ie NU een vlucht naar Amerika moet hebben terwijl alles vol zit (kan mij niet schelen, ik moet er NU naar toe)
Ga toch weg man, je bent de koning niet. Je bent gewoon Jan Modaal die moet wachten net als ieder ander mens.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 09:53
door DG1
GoldenIndy, prettige dag.
Ik blijf lachen.
Systemen maken het niet mogelijk, als jij daarin blijft geloven zijn we mooi klaar met jou als wereldburger.


Als je nu goed gelezen hebt, hoef ik niet te wachten en anders gaat het naar onze huisadvocaat.
Juridisch mag het helemaal niet wat KPN doet, maar ik pak ze aan.
Is het niet linksom, dan rechtsom.

Fijne dag, Succes vandaag op de markt.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 15:15
door ~Lady- N~
haha er zijn nog steeds van die mensen die denken dat ze kpn wel ff kunnen aanpakken.. :roll:

we horen jou de 16e wel :lol:

Vaag dat velen niet begrijpen hoe systemen werken...

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 17:11
door GoldenIndy
Haha ja idd, ach ja ... wie zit er dichter bij het vuur? Meneer de branieschopper of ...

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 17:11
door DG1
@~Lady- N~ & GoldenIndy
Prettige avond, heb geleerd om niet overal op te reageren.
Professionele houding heet dat.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 17:19
door GoldenIndy
Oh? Waarom reageer je nu dan?

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 17:29
door DG1
@GoldenIndy
Ik reageer inhoudelijk niet meer op jullie domme reacties.

Dit forum is ervoor om een vuist te maken tegen alle onrecht.
Succes en welterusten, bijna 18.00 uur.

Re: Digitenne kosteloos retour. Dus wat is hun gratis nummer?

Geplaatst: 06 dec 2008 17:32
door GoldenIndy
Hahahaha nee ik zie het, je reageert totaal niet op mij.
Nou succes ermee, loner.