LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC de firma list en bedrog.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bborkent

UPC de firma list en bedrog.

Ongelezen bericht door bborkent »

Beste forum bezoekers,

Graag wil ik u op de hoogte brengen van de list en bedrog die UPC pleegt met hun klanten. In augustus bel ik met UPC om een wireles modem te bestellen. Tijdens dat gesprek kreeg ik een aanbieding van de medewerker van de klantenservice om met mijn internet en bellen pakket en daarnaast appart digitale tv van upc over te stappen naar het 3 voor de prijs van 2 pakket over te stappen.

Ik wou niet over 1 nacht ijs gaan en de medewerker heeft mij 5 keer voorgerekend dat het 3 euro per maand goedkoper zou zijn dan mijn oude situatie. Ik betaalde toen tussen de 72 en de 75 euro inclusief belkosten.

Omdat er iets mis ging met de levering van de wireless modem heb ik een coulance regeling gehad en heb ik in september en oktober niet een normale nota gehad. November was de eerste normale nota en wat schetste mijn grote verbazing ik betaal over de 80 euro inclusief bel kosten. dat is dus 7 euro duurder dan dat ik eerder betaalde.

Ik dacht van kom laat ik niet flauw zijn en dit meteen op de forums zetten maar laat ik webcare meteen hier over mailen. Nu krijg ik van een zekere mevr van Veen een mail terug dat ze mij op zaterdag 29 november terug zal mailen. Echter dezelfde dag stuurt ze mij al een mail terug met een overzicht van mijn abonnementskosten. er wordt dus helemaal niet op de inhoud van mijn mail ingegaan en ook geen antwoord gegeven op de vragen die ik stel. Dat ik nu dus € 80,31 betaal en ze vertrouwd erop mij zo voldoende te hebben geinformeerd. Ik reageer er meteen op dat dit dus niet het geval is en dat ik gewoon antwoord wil op mijn gestelde vragen. Daar heb ik zondag 30-11-08 nog een herinnering naar toe gestuurd en tot op heden niets van vernomen.

Nu net nog maar een 2e herinnerings mail gestuurd. Met verzoek tot beantwoorden van mijn vragen en de contact historie die door de call center medewerkers van upc is vast gelegd in de systemen. Ik als klant heb het recht om dit op te vragen en dit soort bedrijven zijn verplicht deze info dan ook aan de klant te verstrekken. Ik heb nu een ultimatum gesteld dat ik voor aanstaande zaterdag een antwoord wil heb ik die niet dan zal ik een officiele klacht neerleggen bij VCN, de OPTA en de Consumentenbond. deze klant pikt het namelijk niet meer van UPC.

tot zover dit deel binnenkort het vervolg.

bborkent

Re: UPC de firma list en bedrog.

Het is nu dus zaterdag en van de kant van UPC Webcare geen enkele reactie gekregen. Kennelijk voelen ze nattigheid en besluiten ze dan dus maar om de vragen niet meer te beantwoorden. Voor mij is dit uitblijven van een antwoord dus reden om een aantal stappen nu te gaan ondernemen. Ik ga bij de bedrijfsvereniging van Callcenters een klacht indienen. Bij de OPTA ga ik ook een klacht indienen en ook de consumentenbond zal ik hier over aanschrijven. Verder ga ik juridisch advies in winnen. wordt dus vervolgt.

bborkent

Re: UPC de firma list en bedrog.

Betreft: verzoek om bijstelling dienstverlening

Geachte heer, mevrouw,

Op 6 augustus 2008 sloot ik met u een contact center medewerker een mondelinge overeenkomst voor mijn digitale televisie, telefoon en internetaansluiting. Hier heb ik enkele klachten over namelijk:

1. De leugenachtige wijze die door uw medewerker(s) gehanteerd worden. Ik zou van mijn bestaande abonnement overstappen naar een 3 in 1 pakket. Het pakket zou namelijk 3 euro per maand goedkoper zijn dan ik tot dan toe per maand betaalde. Nu blijkt echter dat ik ongeveer 7 tot 10 euro per maand duurder uit ben. De medewerker bij wie ik dit besteld had heeft mij 5 keer voorgerekend dat ik 3 euro goedkoper uit zou zijn. Er werd gezegd nee meneer u bent niet duurder uit ik weet het zeker ik heb het nu uitgerekend en u bent echt goedkoper uit. Mijn collega die u eerder aan de lijn hebt gehad heeft u verkeerd geïnformeerd.

2. Het niet beantwoorden van een aantal vragen die ik hierover via het email adres [email protected] verstuurd heb. Deze vragen zijn:

a. Hoe gaat u het prijsverschil tussen mijn oude en nieuwe abonnement compenseren?

b. Wanneer is het einde van mijn contract wat nu loopt?

c. En hoe lang van te voren moet ik gaan opzeggen?

d. Kan ik ook binnen contract termijn opzeggen wegens niet na komen van een mondeling overeen gekomen afspraak en dan overstappen naar een andere internet plus bellen aanbieder?

e. Als ik overstap naar een andere provider met bellen en internetten is het dan mogelijk om ons bestaande telefoonnummer mee te nemen?

f. Wat gaat u proberen om mij als klant bij UPC te behouden?

g. Ik wil mijn contacthistorie van uw call center ontvangen. Ik weet dat u er wettelijk toe verplicht bent deze aan klanten te verschaffen op het moment dat zij daarom vragen. Kan ik daarom van u mijn volledige contact historie ontvangen?

3. Ik 2 emails terug ontvangen heb van mevrouw Van Veen van het webcare team. De eerste was om mij te informeren dat ze er op zaterdag 29-11-2008 bij mij per mail op terug zou komen. De 2e is van de zelfde dag waarin mevrouw Van Veen aangeeft dat mijn maandbedrag € 80,31 is en dat mevrouw Van Veen vertrouwde mij hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Ik heb dus direct geantwoord dat dit niet voldoende was en compleet voorbij ging aan mijn vragen die ik stelde. Ter verduidelijking heb ik toen mijn vragen punt gewijs opnieuw gesteld. Deze mail is niet beantwoord, net als 2 andere mails die ik nadien ter herinnering gestuurd heb naar [email protected]

Als mijn provider bent u wettelijk verplicht uw diensten deugdelijk te leveren, voor de daarbij geldende schriftelijke en mondelinge afspraken. Nu deze deugdelijke dienstverlening uitblijft en een gemaakte mondelinge overeenkomst niet wordt na gekomen, verzoek ik u uw dienst en service verlevering bij te stellen, zodat mijn klachten verholpen kunnen worden. Ik stel u hierbij ook aansprakelijk voor de geleden en nog te lijden schade die ik lijd vanwege uw slechte dienstverlening. Mijn schade is tot nu begroot op 156 euro, deze zal echter verder oplopen bij het uitblijven van een oplossing.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken (voor 20 december 2008) schriftelijk te reageren op mijn brief.

Hoogachtend,

Gesloten