U heeft voldoende tijd om de overeenkomst te annuleren op grond van hun coulance regeling.
Als u 72 jaar of ouder bent kunt u gebruik maken van de Coulance Regeling Ouderen van Pretium Telecom sinds 6 september 2008.
Dit houdt in dat u als u op het moment dat u gebeld bent door Pretium 72 jaar of ouder bent tot 3 maanden na het aangaan van de rechtsgeldige overeenkomst tussentijds zonder opgaaf van redenen het jaarabonnement kunt beëindigen door Pretium schriftelijk te verzoeken het abonnement bij uw vorige telecomaanbieder te herstellen.
Doe dit schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging, met kopie geldig identiteitsbewijs.
Mocht u correspondentie via familid gedupeerde laten lopen, voeg dan kopie geldig identiteitsbewijs van dit familielid bij + machtiging van gedupeerde dat deze de zaak voor hem/haar behartigt. Dit om onnodige vertraging door Pretium te voorkomen.
In het geval van uw moeder lijkt mij ook dat de nieuwe wet is overtreden.
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.
Zich uitgeven voor KPN is een oneerlijke handelspraktijk, waardoor u zowiezo drie maanden de tijd heeft om de overeenkomst te annuleren. Het handigst is toch op grond van haar leeftijd.
U kunt nu voorkomen dat uw moeder nogmaals gebeld wordt door in de brief aan te geven dat u tevens gebruik maakt van uw recht op verzet. U wenst dat uw moeder op een lijst geplaatst wordt voor mensen die niet meer gebeld mogen worden door callcenters die namens Pretium bellen!
Dit tot het "belmenietregister" in werking treedt. Meldt uw moeder daar aan zodra dat kan. Een bedrijf overtreedt dan de wet zodra uw moeder daar aangemeld staat!
Blijkbaar wordt er nog steeds op agressieve manier bejaarden om de tuin geleid.