Drama KPN opzegging (oud planet)
Geplaatst: 06 dec 2008 14:51
In juli brief en daarna telefonisch contact gehad om over te stappen van internetplusbellen standard (planet) naar KPN internetplusbellen Extra. Aangegeven dat dit niet gewenst is en dat we willen overstappen naar Basis. De dame aan de telefoon gaf aan dat dit mogelijk was en dit werd in gang gezet.
Door prive omstandigheden (geboorte kind) hier verder niet op gecontroleerd en toen in september op de facturen gezien dat dit nog niet goed was gegaan.
En toen begon de ellende:
Op 22-9 gebeld en situatie uitgelegd. Bleek dat wijziging nooit was doorgevoerd. Wijziging als nog laten doorvoeren.
Bevesting gekregen, maar nu verkeerd doorgevoerd nl. naar Extra.
Weer gebeld en geannuleerd (op 27-9).
Op 20-10 weer gebeld en terug laten zetten naar Basis, wat altijd al de bedoeling was.
Factuur ontvangen en hierop staat EUR 25 downgrade op vermeld. Na 17-11 weer gebeld of er nog wat te regelen is met crediteren vanaf juli. Na veel heen en weer gebel is dit niet mogelijk omdat oorspronkelijke wijziging niet in systeem staat (wijziging van juli). Ok ook eigen fout natuurlijk omdat ik niet eerder gecontroleerd heb. Enige manier is klacht indienen. Downgrade-kosten kunnen wel gecrediteerd.
Ondertussen kastje naar muur gevoel ten top (de ene afdeling gaat niet verder dan hun muur en kan niet eens doorverbinden naar een andere/notities worden niet goed bijgewerkt in het systeem en adviezen van medewerkers staan soms haaks op elkaar) en besloten abonnement op te zeggen. Kom er dan achter dat bij de ingang naar Extra (foutieve omzetting) en daarna Basis een nieuw jaarcontract is begonnen per 3-11-2008. Dit is dus niet op te zeggen! Het was prettig geweest als men dit had vermeld bij het aangaan van dit nieuwe contract omdat ik er nu vanuit ging dat ik als ex-Planet klant in een bestaand contract zou blijven zitten of tenminste geen jaar vast zou zitten.
Kom er dan achter dat er tariefswijzigingen zijn. Echter geen brief van gehad. Gebeld en te horen gekregen dat dit niet van toepassing is, omdat dit alleen voor andere abonnementssoorten zou gelden.
Na wat uitpluiswerk kom ik erachter dat in ieder geval het verhuistarief per 01012009 omhoog gaat van EUR 35 naar EUR 44. Volgens algemene voorwaarden zijn tariefswijzigen rechtsgeldig om kostenloos het abonnement te beeindigen.
Discutabel is dan nog of dit een kwestie is van objectieve nadeligheid! Zie de artikelen 4.5 en 19.1/19.2 van de algemene voorwaarden.
Vandaag weer gebeld en op aanraden van mw een mail gestuurd via de website met de klacht dat ik geen brief/e-mail met tariefswijzigingen heb gehad en dat ik zeker wil weten dat ik hierdoor kostenloos kan opzeggen.
Daarop snel een mail dat er idd een mail naar internetplusbellenklanten is gegaan (maar niet waarom naar mij dan niet) terug met daarin de vraag voor extra gegevens zodat ik teruggebeld kan worden. Dit gedaan, wordt in de volgende mail gesteld dat ik opdracht heb gegeven tot opzegging, maar dat dit niet kan per e-mail en dat ik gebeld wordt… maar ik stelde enkel een vraag over de contracttermijn in relatie tot de tariefswijzigingen. Dus IK heb (nog) GEEN opdracht tot opzegging gegeven….zucht… ik word iig binnen enkele weken (ben benieuwd, zal er volgende week wel achteraan gaan bellen) teruggebeld…..
Maar ik heb het helemaal gehad met de KPN, de hele actie toendertijd lijkt erop gebaseerd op PLanet klanten weer een jaarcontract aan hun broek te smeren!
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen (oud planneters die zijn ingegaan op een KPN abo) en hoe zijn jullie toch van je abonnement afgekomen?
Alvast bedankt, Liesbeth
Door prive omstandigheden (geboorte kind) hier verder niet op gecontroleerd en toen in september op de facturen gezien dat dit nog niet goed was gegaan.
En toen begon de ellende:
Op 22-9 gebeld en situatie uitgelegd. Bleek dat wijziging nooit was doorgevoerd. Wijziging als nog laten doorvoeren.
Bevesting gekregen, maar nu verkeerd doorgevoerd nl. naar Extra.
Weer gebeld en geannuleerd (op 27-9).
Op 20-10 weer gebeld en terug laten zetten naar Basis, wat altijd al de bedoeling was.
Factuur ontvangen en hierop staat EUR 25 downgrade op vermeld. Na 17-11 weer gebeld of er nog wat te regelen is met crediteren vanaf juli. Na veel heen en weer gebel is dit niet mogelijk omdat oorspronkelijke wijziging niet in systeem staat (wijziging van juli). Ok ook eigen fout natuurlijk omdat ik niet eerder gecontroleerd heb. Enige manier is klacht indienen. Downgrade-kosten kunnen wel gecrediteerd.
Ondertussen kastje naar muur gevoel ten top (de ene afdeling gaat niet verder dan hun muur en kan niet eens doorverbinden naar een andere/notities worden niet goed bijgewerkt in het systeem en adviezen van medewerkers staan soms haaks op elkaar) en besloten abonnement op te zeggen. Kom er dan achter dat bij de ingang naar Extra (foutieve omzetting) en daarna Basis een nieuw jaarcontract is begonnen per 3-11-2008. Dit is dus niet op te zeggen! Het was prettig geweest als men dit had vermeld bij het aangaan van dit nieuwe contract omdat ik er nu vanuit ging dat ik als ex-Planet klant in een bestaand contract zou blijven zitten of tenminste geen jaar vast zou zitten.
Kom er dan achter dat er tariefswijzigingen zijn. Echter geen brief van gehad. Gebeld en te horen gekregen dat dit niet van toepassing is, omdat dit alleen voor andere abonnementssoorten zou gelden.
Na wat uitpluiswerk kom ik erachter dat in ieder geval het verhuistarief per 01012009 omhoog gaat van EUR 35 naar EUR 44. Volgens algemene voorwaarden zijn tariefswijzigen rechtsgeldig om kostenloos het abonnement te beeindigen.
Discutabel is dan nog of dit een kwestie is van objectieve nadeligheid! Zie de artikelen 4.5 en 19.1/19.2 van de algemene voorwaarden.
Vandaag weer gebeld en op aanraden van mw een mail gestuurd via de website met de klacht dat ik geen brief/e-mail met tariefswijzigingen heb gehad en dat ik zeker wil weten dat ik hierdoor kostenloos kan opzeggen.
Daarop snel een mail dat er idd een mail naar internetplusbellenklanten is gegaan (maar niet waarom naar mij dan niet) terug met daarin de vraag voor extra gegevens zodat ik teruggebeld kan worden. Dit gedaan, wordt in de volgende mail gesteld dat ik opdracht heb gegeven tot opzegging, maar dat dit niet kan per e-mail en dat ik gebeld wordt… maar ik stelde enkel een vraag over de contracttermijn in relatie tot de tariefswijzigingen. Dus IK heb (nog) GEEN opdracht tot opzegging gegeven….zucht… ik word iig binnen enkele weken (ben benieuwd, zal er volgende week wel achteraan gaan bellen) teruggebeld…..
Maar ik heb het helemaal gehad met de KPN, de hele actie toendertijd lijkt erop gebaseerd op PLanet klanten weer een jaarcontract aan hun broek te smeren!
Zijn er mensen met vergelijkbare ervaringen (oud planneters die zijn ingegaan op een KPN abo) en hoe zijn jullie toch van je abonnement afgekomen?
Alvast bedankt, Liesbeth