Pagina 1 van 1

KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 18:20
door Erikamulder
27-11-2008 heb ik telefonisch mijn KPN Internetplusbellen contract opgezegd n.a.v. het internetplusbellenservicebericht van 25-11-2008 waarin stond: "Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij uw InternetPlusBellen abonnement tot 1 januari 2009 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd".

Ik werd keurig geholpen en de klantenservice medewerkster maakte het in orde en binnen 5 dagen zou ik schriftelijk de bevestiging krijgen. Dezelfde dag nog zag ik in " Mijn KPN omgeving" dat mijn gegevens waren veranderd en stond mijn einddatum contract op 27-12-2008.

Goed geregeld dacht ik!

Bij navraag vanmiddag waar de schriftelijke bevestiging bleef kreeg ik te horen dat er nergens een opzegging in het systeem bekend staat en dat het ze spijt.

Ik ben nu over en weer aan het mailen met de vraag om opheldering.
Tevens heb ik dhr. E.Weis van het webcareteam een PB gezonden.


Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
Ik hou jullie op de hoogte.


Erika

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 19:40
door D1RK
Opzeggen altijd aangetekend, op deze manier willen ze je een jaar langer vast houden!

Verder had U de gevonden info moeten uitprinten als bewijs!

Geloof nooit mooie beloftes van een medewerker, of weet U die naam nog?

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 19:54
door Erikamulder
@D1rk


Ze vertelde mij gewoon dat ik telefonisch kon opzeggen hoor en er veranderde die dag ook datum gegevens in mijn KPN m.b.t. mijn contract en ze gaf me aan het te kunnen regelen en zou e.e.a. binnen 5 dagen bevestigen.

Mevr. Aya Chi (ze spelde het zelfs voor me).

De bewijzen die ik heb zijn:
Ik heb op mijn factuur staan dat ik 27-11 een gesprek heb gehad met 09000244

Mijn einddatum contract is op 27-11 omgezet naar "Eindatum contract 27-12-2008" wat te zien is in de Mijn KPN omgeving. Ik heb hier screenshots van.

Ik heb op 27-11 een geautomatiseerde mail gehad met als subject: Bevestiging registratie 60560840 / EW-03.01.10-5.00. De inhoud van deze mail was verder heel erg vaag , namelijk:



Geachte mevrouw MULDER,




Wij hebben uw aanvraag ontvangen en verwerkt. U kunt hier vanaf heden gebruik van maken. U heeft het volgende gekozen:





Pakket: InternetPlusBellen Go € 34.95


Uw klantnummer 60560840 blijft ongewijzigd.


Nu ik het nogmaals lees lijkt het er op dat ze gewoon mijn contract per 27-11 opnieuw op actief hebben gezet ofzo, terwijl ik gewoon al 2 en half jaar lid ben van die club.

Vaaaaaaaaaaaag

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 19:59
door Erikamulder
En op de KPN website staat o.a. het volgende over opzeggen:

Vragen over opzeggen?

Neem voor meer informatie over het opzeggen van je KPN-abonnement contact op met de medewerkers van onze Klantenservice via 0900 0244 (€ 0,10 /min). Dit kan elke dag van 8:00 tot en met 22:00 uur.

In dit telefoongesprek krijg je informatie over de opzegprocedure en de eventule resterende looptijd van je contract. De meeste abonnementen van KPN hebben een contractduur van 1 jaar.

En misschien kunnen we je verrassen met een interessant aanbod.


Ik heb dus gedaan wat ik moest doen, bellen! Het werd geregeld zei mevr. Chi.
Klik hier voor de link naar de opzegprocedure

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 20:29
door D1RK
Ik lees nu;

OP dit 0900 nummer krijg je info over opzeggen....

Ik zou dit altijd aangetekend doen.
Of ze stoppen moet je maar afwachten en fouten maken zijn zij helaas goed in.

Wacht even of er meerdere reacties komen en plaats het eventueel ook bij kassa.vara.nl waar ook enkele deskundige zitten die U verder kunnen helpen..

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 20:57
door Erikamulder
@D1RK

Bedankt voor je tip, ik heb het nu ook bij kassa staan.
Als je op de link klikt onderaan mijn voorgaande berichtje zie je toch echt staan dat je telefonisch moet opzeggen en, mevr. Ayachi van de klantenservice vertelde me na een gesprek van 10 minuten dat het in orde was en binnen 5 werkdagen bevestigt zou worden.

Omdat het leven bij mij ook verder gaat heb ik na mijn opzegging nu elders een 2 jarig contract afgesloten waar ik vanaf januari gebruik van ga maken.

KPN gaat me toch niet vertellen dat ineens de gegevens van mijn opzegging zijn verdwenen? Ik heb het gevoel dat ik sterk sta omdat ik mijn KPN contract in Juni 2006 heb afgesloten, en als je dan telkens een jaar verlengt zou de einddatum in de "MIJN KPN Omgeving" op einddatum contract juni 2009 moeten staan, echter die hebben ze na mijn telefonische opzegging veranderd naar 27-12-2008 !

In ieder geval zet ik per 01-01-2009 een blokkade op de incasso kant en mocht het zover komen heb ik een heel dossier om aan de rechter te laten zien.

Uiteraard hoop ik dat iemand van KPN dit leest en hierin duikt om de interne fout die ze gemaakt hebben op te lossen.

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 06 dec 2008 21:41
door Erikamulder
Ik kon het niet laten om KPN hierover vanavond te bellen en dat heb ik zojuist gedaan. Op mijn verzoek werd ik doorverbonden naar een supervisor, dhr. M. Mehrach die mij zeer professioneel te woord heeft gestaan en mij vertelde dat hij alsnog voor mij kon regelen dat ik per 6 januari 2009 van mijn contract af ben. Een weekje later dan eerder beloofd was maar ik kan er mee leven.
E.e.a. zal komende dagen schriftelijk aan mij bevestigd worden.


Zodra ik deze bevestiging binnen heb zal ik het hier vermelden.

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 08 jan 2009 22:10
door emailbob
Neem je telefoongesprek op als bewijs.

Dat is een stuk goedkoper dan een aangetekende brief. Die kost minimaal 6,65 Euro. Via Nemop een gesprek opnemen waarin je een abonnement opzegt kost nog geen Euro (zo'n gesprek duurt een paar minuten).

Je krijgt de gespeksopname in je e-mail (als geluidsbestand)

Zegt men later geen opzegging te hebben ontvangen, dan mail je gewoon de gespreksopname door. Daaruit blijkt dan duidelijk dat de opzegging is geaccepteerd.

Bob

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 08 jan 2009 22:53
door zsazsa
Dat is dus niet geldig als bewijs, degene aan de andere kant van de lijn moet toestemming geven om het gesprek op te nemen.

Re: KPN telefonische opzegging is ineens spoorloos

Geplaatst: 09 jan 2009 07:39
door emailbob
Dat is niet juist. Je mag een telefoongesprek opnemen zonder dat je de ander daarvan op de hoogte stelt, als je zelf deelnemer bent aan dat telefoongesprek.

Een bedrijf dient overigens wel te melden dat ze het gesprek opnemen (denk aan telefonische overeenkomsten etc.).

Wat niet mag is dit opgenomen gesprek zomaar openbaar maken (youtube, websites, radio etc.), maar je kunt de opname wel degelijk gebruiken als bewijs richting het bedrijf of in een rechtszaak.

Er is een inmiddels bekend voorbeeld van een rechtszaak (kantonrechter Breda) waarin een opgenomen gesprek als bewijs is geaccepteerd: http://www02.planet-73.kpnis.nl/planet/ ... /sc=d873cf

Kijk verder ook maar eens op http://www.nemop.nl/page/faq/%3E%20Juridisch.html

Bob


Bob