LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting finance vraagt extra geld

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
iceysparx
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2008 20:40

Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door iceysparx »

Ik heb vandaag een brief binnengekregen van Vesting Finance. Ik heb sinds oktober trouw de achterstallige rekening betaald die ik nog moest betalen. Nu moet ik nog 1x 170 euro betalen, maar in deze brief wordt het volgende vermeld:

In bovengenoemde zaak hebben wij met u een betalingsregeling getroffen teneinde te komen tot een totale inlossing van de vordering van onze cliënt. Deze regeling wordt tot op heden op juiste wijze nagekomen wat ons de bevestiging geeft dat u de zaak tot een goed einde wilt brengen.

Als vast onderdeel van de secondaire arbeidsvoorwaarden bieden veel werkgevers bovenop het maandelijkse salaris een variabel of vast extra loon. Hiertoe behoren de bonussen of gratificaties, een 13e maand of een deling in de winst van de organisatie.

Ondanks het feit dat de met u getroffen regeling goed wordt nagekomen verwachten we wel van u dat u een deel van uw "variabele of vaste extra loon" zult aanwenden om een extra aflossing te doen teneinde versnelt tot een algehele inlossing te komen.

Wij zien derhalve een verhoogde termijnbetaling in december tegemoet.


Hoe moet ik hier op reageren? Want ik heb het geld er niet voor in december, ik moet al zoveel rekeningen betalen!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door Cesar »

Je geeft aan nog één maal een bedrag te moeten betalen van €170,00.

Is daarna je schuld voldaan of heb je alleen de achterstand ingelopen?

Indien je na deze betaling bij bent met betalen is er niets aan de hand. Het is dan alleen een boodschap om je geld nuttig te besteden.
Je kunt beter je schuld inlossen dan andere dingen kopen.

Daar is niks mis mee.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Nou, ik vind de brief anders vrij hufterig.

Er was immers een AFSPRAAK tussen jou en het incassobureau, die jij van jou kant goed bent nagekomen. Nu willen ze daarvan afwijken, en zeggen dat op een toon alsof je daartoe verplicht bent.

Bovendien zijn er ook werkgevers waar je gewoon 12 maanden salaris krijgt en verder niet. En los daarvan gaat het ze gewoon geen bliksem aan wat er in je arbeidsvoorwaarden staat.

Natuurlijk is het beter om snel af te lossen zodat je snel van je schulden afkomt, en kan je beter afbetalen dan cadeaux kopen. Maar afspraak is gewoon afspraak, en ik vind het niet netjes dat Vesting zich daar niet aan houdt.

Persoonlijk zou ik een brief sturen dat ik hoogst verbaasd en ontstemd ben over dit verzoek.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Bor, dat is een understatement ! Het is niet alleen vrij hufterig, het is te gek voor woorden. Dit incassoburo is niet serieus te nemen als ze dit soort brieven aan hun "clienten" zenden.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Hoe kunnen die kneuzen van Vesting Finance het nou over een 13 e maand of een dergelijke tantieme hebben.
Zowat iedereen wordt ontslagen,of hangt er tegen aan.
Of heeft last van de financieele crisis.
Ik vind het persoonlijk vrij brutaal om zoiets naar iemand toe te sturen.
Ze moeten zeker weer een of ander doel geld geven, want aan flauwekul geven ze het zelf bij Vesting Finance uit, zie diverse websites.

D@J
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 jan 2008 21:24

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door D@J »

Ik zou direct ontslagen worden als ik zo'n brief de deur uit zou sturen.. :lol:

iceysparx
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2008 20:40

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door iceysparx »

bedankt voor al jullie reacties, ik ga gewoon proberen dit te regelen en hopelijk wordt er niet achteraf gezegd dat ik niks heb betaald. Want anders neem ik actie.

jmtjuh
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2008 20:07

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door jmtjuh »

Goedendag

Ik heb exact dezelfde brief gehad.
Vind het hoogst onbeschoft!! Ook ik heb me netjes aan de termijn gehouden.

Heb mijn geld haard nodig voor andere zaken.
Ik zal ze dus niet extrabetalen,
Ik heb met hen een overeenkomst waar ik voor getekend heb en zij ook/
Aan die overeenkomst heb ik me gehouden en verder moeten ze neit zeuren

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het klopt niet:
Als vast onderdeel van de secondaire arbeidsvoorwaarden bieden veel werkgevers bovenop het maandelijkse salaris een variabel of vast extra loon. Hiertoe behoren de bonussen of gratificaties, een 13e maand of een deling in de winst van de organisatie.
Veel, is niet alle werkgevers.
Mijn vorige deed dit niet - de huidige wel. Men MAG er dus niet eens van uit gaan.
Ondanks het feit dat de met u getroffen regeling goed wordt nagekomen verwachten we wel van u dat u een deel van uw "variabele of vaste extra loon" zult aanwenden om een extra aflossing te doen teneinde versnelt tot een algehele inlossing te komen.
Ze kunnen het verwachten. Tuurlijk.
Maar willen ze dan ook zorgen dat IEDERE werkgever in Nederland 13e maand gaat betalen?
En daarbij, als je al een schuld hebt, dan probeer je vanzelf zo snel mogelijk af te lossen, toch?

Ik vind dit niet kunnen, en het hangt op het randje van druk uitoefenen, danwel bedreigen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik zou de volgende brief terugsturen. Mocht er geen fatsoenlijke reactie komen dan kan je een klacht indienen bij het NVI (ze zijn daar lid van).
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik met verbazing kennisgenomen van uw verzoek in december een verhoogde betaling te doen.

U vraagt om een verhoogde betaling uit eventueel extra salaris in december, maar stelt dit op zodanige toon dat dit als een eis overkomt. U kunt deze eis echter niet stellen daar u mijn arbeidsvoorwaarden niet kent, en wij bovendien al een afspraak over de betalingsregeling gemaakt hadden. Dat men zich aan afspraken dient te houden geldt niet alleen voor mij, maar ook voor u. Daarbij zijn mijn arbeidsvoorwaarden een privé-aangelegenheid tussen mijzelf en mijn werkgever, waar u m.i. niets mee te maken heeft.

Concluderend kan ik stellen dat ik uw verzoek onredelijk, onfatsoenlijk en in strijd met de afspraken vind. Uw verzoek doet afbreuk aan de reputatie van Vesting Finance en de incassosector in het algemeen. Tenzij u tenminste uw excuses aanbiedt voor deze actie, zal ik hier dan ook mijn conclusies aan verbinden.

Hoogachtend,

Essiewise
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2008 11:08

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door Essiewise »

Ook ik vind dit een zeer onbehoorlijke brief en erg ongepast. Ik werk zelf als credit controller en heb eveneens als incassomedewerkster gewerkt, maar dit soort brieven zouden hoe dan ook nooit de deur uitgaan. Het voorbeeld die Bor geeft zou ik gebruiken, die vind ik erg goed en zakelijk, en anders zou ik er helemaal niet op reageren.

Succes

janello 72
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2009 12:58

Re: Vesting finance vraagt extra geld

Ongelezen bericht door janello 72 »

Ze willen over een vordering van 5656,00 euro 2200 euro inc kosten en rente vangen. Dooregeven dat de vordering niet klopt en dat dit 4409 moest zijn, doorgegeven dat ik niet van plan ben deze inc kosten te betalen omdat ten eerste het te vorderen bedrag niet klopt en ten tweede dit was betaald in 2006/2007 aan groene land achmea. Was mijn probleem of ik ff 725 euro p.m wil aflossen. Maar even gevraagd of ze wel goed bij hun hoofd waren!!!!! Werd mij gelijk medegedeeld dat ik niet zo n grote mond mocht hebben anders verbraken ze de verbinding. Er werd gelijk gedreigd met de rechtbank en loonbeslag, heb gezegd dat ze dat maar moesten doen want ik heb alle bewijzen op papier staan. OPLICHTERS ZIJN HET, ZE HOUDEN ZE NIET AAN DE STAFFEL WAT BETREFD DIE INCASSOKOSTEN.e.d Aangetekende brief gestuurd en een mail, na anderhalve week nog niks gehoord.

Gesloten