| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS. wel afschrijvingen in het weekend maar weinig bij...
-
wereldvlaggen.nl
SNS. wel afschrijvingen in het weekend maar weinig bij...
Is het u ook opgevallen dat bij uw (SNS) bank altijd bedragen in het weekend worden meteen afgeschreven ( bij pinnen etc) maar bijgeschreven bijna nooit? Ik heb zowel een zakelijke rekening als een particuliere en met name bij de zakelijke valt het mij op. Wij betalen een maandelijks/ jaarlijks bedrag voor de rekening en dat houdt toch ook in elke zaterdag en zondag. tegenwoordig gaat alles via computers en die kennen geen ORT en werken dus 7 dagen per week. Waarom worden bedrage die door mijn klanten worden overgemaakt niet meteen bijgeschreven?? Zodoende kunnen de banken 2-3 dagen lang ( +-30% van de week) ons geld vasthouden.
Re: SNS. wel afschrijvingen in het weekend maar weinig bij...
Omdat het betalingsverkeer tussen banken in het weekend stilligt. Dit zgn vereffenen tussen banken wordt door de DNB geregeld. En ja de DNB is een overheidsinstantie, daar werken alleen ambtenaren van ma-vrij van 9-17.
Pinen in winkels e.d. wordt verwerkt door Equens en dit vindt meestal ook pas op maandag plaats. Kijk maar eens naar tijdstip verwerken van transactie en tijdstip (datum) van boekdatum.
Pinen in winkels e.d. wordt verwerkt door Equens en dit vindt meestal ook pas op maandag plaats. Kijk maar eens naar tijdstip verwerken van transactie en tijdstip (datum) van boekdatum.
Re: SNS. wel afschrijvingen in het weekend maar weinig bij...
bij betalingen in het weekend zie je dat er een reservering gemaakt wordt, de uiteindelijke afboeking wordt op maandag gerealiseerd (tenminste, bij de postbank)