LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachten over O2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
senety

Klachten over O2

Ongelezen bericht door senety »

Sinds een paar maanden heb ik het nieuwste abbonnement van O2 waarbij ik voor 12,50 euro 500 belminuten heb. Nu is het de laatste tijd zo dat ik veel storingen lijk te ondervinden; mijn mobiel geeft aan nummers gebeld te hebben die ik niet heb gedraaid en soms zelfs niet ken. Als ik hierover bel met O2 melden ze mij dat het waarschijnlijk gaat om zogenaade broekzakgesprekken ( je hebt je moby in je zak en belt per ongeluk omdat je het nummerbord niet op slot hebt gezet) .
maar hoe kan dat gebeuren als de telefoon rustig op tafel ligt en ik niet thuis ben?

mijn vriend heeft hetzelfde abbonnement en kreeg laatst het bericht dat hij twee gemiste oproepen had...een nummer was volledig onbekend en de ander van een vriend, maar wat bleek, beiden hadden hem niet gebeld...

nu vraag ik mij af of meer mensen last hebben van O2..?
het gebeurt mij namelijk nu iets te vaak!

anoniem

Re: Klachten over O2

Ongelezen bericht door anoniem »

Ga maar eerst ens bij jezelf te rade. Van die typen zoals jouw krijgen wij de hele dag bij O2. Lijkt wel of mensen de gebruiksaanwijzing door de plee spoelen als ze hun mobiltje hebben ontvange. Dus eerst ff lezen en dan klagen, ok?
Mazzel,

anoniem namens O2

Chris

Ongelezen bericht door Chris »

Anoniem,

Jij bent zo zeker van je zaak, dat je nog niet eens je naam bij jouw commentaar zet! Je wordt gewoon gek van dat gekloot bij O2, ze kunnen niet eens een creditbedrag naar je rekening overmaken!!

Gerke

Ongelezen bericht door Gerke »

Op 31 december ben ik overgestapt van BEN naar O2. In eerste instantie heb ik de nodige contacten gehad met O2 vwb de dekking in de regio waar ik woonachtig ben. Er werd mij gegarandeerd dat er geen problemen met de dekking waren. Begin maart was de omzetting van mijn mobiele nummer van Ben naar O2 voltooid. En daar ging het mis. De dekking in Veenendaal is belabberd. Ik ben meer niet bereikbaar dan wel. Telefoontje gepleegd met de klantenservice van O2. Daar is ons niets van bekend meneer Pekema. Het ligt waarschijnlijk aan uw toestel. Ik ze duidelijk gemaakt dat ik daar zelf al aan had gedacht en inmiddels getest had met de Nokia 7650, 3210, 3310 en 6210, maar helaas geen oplossing. Na wat heen en weer gepraat zal de medewerkster de klacht doorzetten naar netwerkbeheer. U hoort van ons.

Na ruim 3 weken nog niets gehoord. Ik wederom bellen. Ik kreeg een meneer aan de lijn dit keer. Deze wist mij te vertellen dat er nooit iets werd gedaan met individuele klachten over netwerkdekking. @#$ Ik had dus voor niets 3 weken gewacht. Vervolgens verteld deze meneer mij dat ik zonder meer onder mijn contract uit kan als de dekking niet goed is. Dat is mooi, kunt u dat ook schriftelijk bevestigen dan? Nee meneer dat kan ik niet, daarvoor kunt u een brief sturen aan O2 afdeling CR, Antwoordnummer blablabla. Ik heb op 5 mei deze brief gepost en op 9 mei een smsje ontvangen dat mijn brief was ontvangen en in behandeling was. Na 2 weken maar eens gebeld wat de status was. Meneer dat duurt minimaal 4 weken. @#$ en enog steeds geen dekking. Vandaag 3 juni maar eens gebeld, de 4 weken zijn om. Dame aan de lijn die het inderdaad jammer vind dat het zo lang moet duren. Maar ze kan een Escalatie opstarten. Krijg ik dan deze week nog antwoord? Nee meneer, dat duurt zeker 14 dagen. @#$@#$@#$ Ik wil nu graag een leidinggevende spreken. Dat kan niet meneer, die zijn hier niet. Wilt u me dan doorverbinden met de verantwoordelijke afdeling? Die hebben geen telefoon meneer. @#$@#$@#$. Ik ben het dus echt zat. Dit is een regelrechte ramp. Ik ben deels afhankelijk van mijn mobiele telefoon en wil dus zsm overstappen naar een fatsoenlijk aanbieder met een goede dekking, maar moet wachten op de correspondentie van O2 voor KPN/Vodafone willen overgaan tot nummerovername.

Als 2e ergernis hebben ze bij O2 dan ook nog dat zuiver bellen. In dat beltegoed zit dus niet de voicemail die dagelijks gemiddeld 4 keer moet bellen. Al met al ben ik gemiddeld 50% duurder uit met mijn belkosten dan bij BEN indertijd, terwijl ik ook nog eens minder belminuten gebruik.

Geen wonder dat het slecht gaat met O2. Ik hoop dat jullie iets kunnen met deze bijdrage.

Info

Ongelezen bericht door Info »

Had u ook maar lekker bij Ben moeten blijven, dan was er niks aan de hand geweest, maar ja....Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten....

Mvg.
Info

?

Ongelezen bericht door ? »

Dat van die voicemail had je kunnen -maar vooral moeten- weten. O2 vermeld dat nogal duidelijk in de advertenties!

Voor de rest: succes ermee.

Richting Senety: O2 kan hier niets aan doen. Ligt of aan jezelf, of aan de telefoon.

carl

Ongelezen bericht door carl »

nou ik vind het wel dik goed van o2 dat ze op de site aangeven waar nieuwe masten zijn geplaatst. Elke maand komen er een stuk of 7 bij, is toch handig om te zien waaar ze verbeteren. Check:

http://www.online.o2.nl/overo2/netwerk/o2/zendmasten

Zo te lezen is de klantenservice van o2 nog niet echt optimaal, dit wordt wel erg vervelend want hoe lang zijn er al wel niet kl88 over de klantenservice. Orange doet dat beter( okee er zijn uitzonderingen...) die belt bijv, ook elke nieuwe klant op om te vragen of je nog iets niet snapt, of je de rekening begrijpt e.d., hele goede service dus!

carl

Gerke: in veenendaal zijn er 2 masten extra geplaats in december. Dit heeft dus niet geholpen? Zo groot is veenendaal toch niet?

Marja

Ongelezen bericht door Marja »

Nu ik ben vanaf Febr.jl. nieuw lid van Orange, maar heb nog nooit èèn belletje of smsje van hun gekregen. Hoeft ook niet, want zo blij ben ik niet met Orange om allerlei redenen.
Marja.

carl

marja: nou dan zout juist goed zijn dat ze je bellen dan kan je het mooi uitleggen allemaal! Mischien is het iets van de laatste maanden dat ze klanten bellen, de mensen die ik kenhebbebn het vrij recent afgesloten april/mei en die werden allemaal gebeld. Wat ik wel irri vind is dat je orange niet kan mailen via de site oid er wordt alleen verwezen naar tel. nummer

Marja

Hai Carl

Dat weet ik eigenlijk niet of je ze niet kunt mailen! Ik heb mijn klachten en problemen met hen toen ze nog Duchtone heettte wel via de mail kunnen doen. En hun ook naar mij. Maar van Orange weet ik dat niet omdat ik bijna nooit op hun site kijk. Ik weet alleen wel zeker dat als mijn jaar om is, "weg ermee".
Gr. Marja.

carl

je kan proberen ze te bellen en te zeggen dat je ontevreden bent en wilt opzeggen. Mischien zijn ze in een goede bui en geven ze compensatie:-)

Marja

Dat heb ik ook allemaal al gedaan Carl, maar men zegd u heeft voor een contract (All INN 20) van 1 jaar getekend en weten dus niet wat coulance is! Daarom nogmaals over een paar maanden, "weg ermee".

Maar deze topic gaat eigenlijk over o2 dus laten we het hier maar bij houden zo. Op dit moment bel en sms (naar sfr Frankrijk) ik wel naar tevredenheid met juist o2.
Marja,

Gerke

Carl,

dat plaatsen van die masten heeft inderdaad niet geholpen. Het schijnt dat O2 hier enorm last heeft van de hoogspanningsbekabeling van de REMU. Ik heb inmiddels een abonnement afgesloten bij KPN, want nu nog steeds geen antwoord van O2 gehad inzake mijn klacht.

Paul

Ongelezen bericht door Paul »

Ik wilde inloggen om mijn problemen met O2 kenbaar te maken. Blijk ik niet bepaald de enige te zijn.......
Rekeningen die volgen na opzegging. Zelfs incasso na intrekken machtiging NA bevestiging van de opzegging door O2. Geen reactie op een brief met bovenstaande klachten. Zelfs medewerkers van O2 klantenservice die aangeven er ook mee te zitten dat het zo'n puinhoop is. Zoekt u nog een abonnement? Ik raad aan geen O2.
Sorry voor de betrokken medewerkers welke mij overigens keurig te woord stonden. Zij gaven overigens meestal ook aan geen bevoegdheid te hebben het probleem op te lossen. Ik raad O2 aan hun werkprocessen op orde te brengen door analyse, beschrijving, herverdeling van bevoegdheden en instrucite van het personeel. Voorlopig boek ik ieder afgeschreven bedrag terug. Kleine moeite bij de Postbank.

Radar, graag nog eens aandacht. Er is blijkbaar nog niets veranderd!

Gerke

Ik heb eindelijk bevestiging binnen van O2. Niet via de klantenservice geregeld, die zijn nl tot niets in staat, die mogen de klanten te woord staan, vervolgens kunnen ze verder helemaal niets. Uiteindelijk heb ik het normale telefoonnummer van O2 kunnen achterhalen, 020-2002000. Daar`na lang aandringen iemand van de afdeling Customer Relations aan de lijn gehad, en binnen een uur was alles geregeld.

Paul2

Ongelezen bericht door Paul2 »

Gerke, Bedankt voor de tip.
Misschien dat ze bij O2 eindelijk gaan snappen dat het nu niet werkt.

Mel

Ongelezen bericht door Mel »

Na 2 maanden wachten op een nieuw toestel van O2 (contract-verlenging) nog steeds niks ontvangen.
Ze blijven liegen bij contractbeheer en zelfs Customer Relations kan niks doen.
Zijn gewoon OPLICHTERS!!! Wel de poen vangen, maar niet leveren!!!

Had ik maar toch naar T-mobile of een andere aanbieder moeten gaan met nummerbehoud. Had ik nu in elk geval een nieuw toestel.
:evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb sinds oktober O2 en heb GEEN problemen met O2 gehad,... met alle aanbieders was het altijd wel iets,... Vodafone,.. Rekeningen van 1900 euro terwijl ik afgesloten was omdat er een rekening was waar ik het niet mee eens was. Werkelijk waar,... ik heb alle aanbieders gehad en tot nu toe blijft O2 voor mij erg betrouwbaar. Vergeet niet dat een mobieltje een eigen leven kan leiden, het is en blijft electronica met software(denk aan een PC).

Daarbij weten veel mensen niet hoe ze met hun mobieltje om moeten gaan en beginnen maar wat instellingen te doen zonder dat ze weten wat ze nou doen,... denk aan voicemail en SMS instellingen.

Ik ben niet in dienst van O2 ofzo, maar veel ervaring omdat ik sinds 1995 mobiel bel met verschillende aanbieders en telefoons.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Even een toeving op bovenstaande,...

In ieder bedrijf worden fouten gemaakt en het ene bedrijf lost het anders op dan het andere. Het zijn inmens grote organisaties en hierdoor kunnen er eerder dingen mis gaan,... dus maak je niet al te snel druk en maak een bedrijf niet zomaar uit voor oplichters,...

Gesloten