Heeft NS als organisatie uit de oudheid recht op een bestaan
Geplaatst: 09 dec 2008 12:24
Na bijna 20 jaar wou ik weer eens gebruik maken van de NS voor een lange reis. Ik wist dat de service en kwaliteit van de NS inmiddels is uitgekleed tot een absoluut minimum, zowel op de stations als op de treinen zelf: hangen aan de trein of zitten op het dak is nog niet toegestaan zoals in sommige landen, maar veel scheelt het niet.
Dus als NS-leek maar mijn computer gestart en geprobeerd op de NS site een elektronisch ticket te bestellen. U raadt het al, zover is de NS nog niet.
Dan maar tijdens het winkelen in de stad even naar de kaartenautomaat. Waar je bij elke andere zaak zo met je bankpas kunt pinnen was hier alleen de chippas mogelijk. Gelukkig had ik die bij me, en na deze bij een Bank te hebben opgeladen (laadstation voor de chippas op het station hebben ze bij de NS misschien wel overgedacht, maar ja, kost natuurlijk geld.... dus die stond er niet.)
Als ICT -er moest ik even worstelen door het ergonomisch erg knullig gebouwde apparaat (waarschijnlijk een knap uitgevoerde praktijkopdracht van een MBO 'er, maar voor zoiets schakel je toch een professioneel bedrijf in ?). Na alle puzzels van het apparaat te hebben opgelost had ik de bediening door. De mechanische toetsen waren wat krakkemikkig maar een paar wel geplaatste stoten leverde het gewenste resultaat.
Maar helaas, nog geen kaartje, mijn chippas werd weer ondankbaar uitgespuwd door het apparaat. Op Internet las ik dat deze automaten geen postbank chippassen accepteren en dat je beter eerst bij een andere bank een rekening kunt openen en een chippas moet aanvragen.
Iets te veel werk dus, dan maar met de auto naar Schiphol, zitplaats verzekerd, geen last van het verkeerde soort sneeuw, vallende bladeren, noordpoollicht of al die andere zaken die de NS direct laten crashen.
Ongelofelijk, dit kun je alleen maar flikken als je een monopolie hebt en gedekt wordt door een stelletje incompetente toezichthouders in Nederland. Geen wonder dat de OV-chipkaart op voorhand een mislukt gedrocht is.
Heb eerst overwogen contact op te nemen met de NS maar in vergaderen met een stelletje barbaren met een peniskoker heb ik geen zin.
Dus als NS-leek maar mijn computer gestart en geprobeerd op de NS site een elektronisch ticket te bestellen. U raadt het al, zover is de NS nog niet.
Dan maar tijdens het winkelen in de stad even naar de kaartenautomaat. Waar je bij elke andere zaak zo met je bankpas kunt pinnen was hier alleen de chippas mogelijk. Gelukkig had ik die bij me, en na deze bij een Bank te hebben opgeladen (laadstation voor de chippas op het station hebben ze bij de NS misschien wel overgedacht, maar ja, kost natuurlijk geld.... dus die stond er niet.)
Als ICT -er moest ik even worstelen door het ergonomisch erg knullig gebouwde apparaat (waarschijnlijk een knap uitgevoerde praktijkopdracht van een MBO 'er, maar voor zoiets schakel je toch een professioneel bedrijf in ?). Na alle puzzels van het apparaat te hebben opgelost had ik de bediening door. De mechanische toetsen waren wat krakkemikkig maar een paar wel geplaatste stoten leverde het gewenste resultaat.
Maar helaas, nog geen kaartje, mijn chippas werd weer ondankbaar uitgespuwd door het apparaat. Op Internet las ik dat deze automaten geen postbank chippassen accepteren en dat je beter eerst bij een andere bank een rekening kunt openen en een chippas moet aanvragen.
Iets te veel werk dus, dan maar met de auto naar Schiphol, zitplaats verzekerd, geen last van het verkeerde soort sneeuw, vallende bladeren, noordpoollicht of al die andere zaken die de NS direct laten crashen.
Ongelofelijk, dit kun je alleen maar flikken als je een monopolie hebt en gedekt wordt door een stelletje incompetente toezichthouders in Nederland. Geen wonder dat de OV-chipkaart op voorhand een mislukt gedrocht is.
Heb eerst overwogen contact op te nemen met de NS maar in vergaderen met een stelletje barbaren met een peniskoker heb ik geen zin.