Banden kwikfit filiaal Venlo
Geplaatst: 09 dec 2008 12:37
Ik ben met mijn klassieke Ford Escort naar Kwik fit in Venlo (Hagerhofweg) gegaan voor nieuwe banden.
Banden waren niet versleten maar oud.
Bij binnenkomst stond er 1 auto op de brug en de jonge monteurs waren winterbanden aan het omleggen.
Er is toen een jonge monteur aan mijn auto begonnen nadat deze al een half uur op de brug stond geparkeerd.
De monteurs moesten even een sigaretje roken met een collega van een ander filiaal uit Blerick.
De monteur wist niet precies hoe de chromen sierringen eraf gingen en bewerkte deze met een grote schroevendraaier.
Eenmaal de banden eraf werden er Arrowspeed banden opgemonteerd met op iedere band ongeveer 60 gram lood( ik had hier al geen goed gevoel bij).
De banden werden weer op de auto gezet en de sierringen pastte niet goed meer op de velg omdat er zoveel lood op zat maar als je er maar lang genoeg op slaat past alles.
De auto werd van de brug afgereden na anderhalf uur en ik mocht betalen.
Je raad het al, boven de 70 km/h een stuiterfeest de cd-speler sprong continu hiervan over.
Volgende dag terug werd gelukkig direct geholpen en de banden waren slecht uitgebalanceerd er lag zelfs een stukje ventiel los in een band te rollen.
Op de kassabon stond genoteerd een naam die de banden gemonteerd had en die ze gecontroleerd zou hebben.
Dit klopte niet bleek bij navraag.
Ik vroeg vrijwel meteen om good-year banden voor mij te bestellen omdat ze deze niet op voorraad hadden ik had mijn vertrouwen in Arrowspeed verloren.
Ik zou de maandag erna gebeld worden en je raad het al er werd niet gebeld.
Dus ik stuiterend verder gereden en twee dagen later maar weer naar het filiaal gereden.
De banden waren er en deze werden erop gelegd en weer uitgebalanceerd.
Vreemd genoeg is alles alleen maar verslechterd en alles stuitert.
Ook waren de sierringen dusdanig verbogen en bewerkt dat ze er bijna vanaf vlogen.
Een ander banden bedrijf die de banden gecontroleerd heeft vertelde dat beide velgen een tik gehad hebben waardoor de hoogteslag voelbaar is.
Op het balanceer apparaat krijg je deze velgen op 0.
Ik vraag mij nu af als dit gecontroleerd zou zijn en je ziet het eigenlijk meteen dan zou ik eerst voor ander velgen moeten zorgen en dan pas de nieuwe banden monteren.
Moet ik nu deze banden houden of krijg ik mijn geld terug het is immers niet geconstateerd door plusminus 3 monteurs.
Banden waren niet versleten maar oud.
Bij binnenkomst stond er 1 auto op de brug en de jonge monteurs waren winterbanden aan het omleggen.
Er is toen een jonge monteur aan mijn auto begonnen nadat deze al een half uur op de brug stond geparkeerd.
De monteurs moesten even een sigaretje roken met een collega van een ander filiaal uit Blerick.
De monteur wist niet precies hoe de chromen sierringen eraf gingen en bewerkte deze met een grote schroevendraaier.
Eenmaal de banden eraf werden er Arrowspeed banden opgemonteerd met op iedere band ongeveer 60 gram lood( ik had hier al geen goed gevoel bij).
De banden werden weer op de auto gezet en de sierringen pastte niet goed meer op de velg omdat er zoveel lood op zat maar als je er maar lang genoeg op slaat past alles.
De auto werd van de brug afgereden na anderhalf uur en ik mocht betalen.
Je raad het al, boven de 70 km/h een stuiterfeest de cd-speler sprong continu hiervan over.
Volgende dag terug werd gelukkig direct geholpen en de banden waren slecht uitgebalanceerd er lag zelfs een stukje ventiel los in een band te rollen.
Op de kassabon stond genoteerd een naam die de banden gemonteerd had en die ze gecontroleerd zou hebben.
Dit klopte niet bleek bij navraag.
Ik vroeg vrijwel meteen om good-year banden voor mij te bestellen omdat ze deze niet op voorraad hadden ik had mijn vertrouwen in Arrowspeed verloren.
Ik zou de maandag erna gebeld worden en je raad het al er werd niet gebeld.
Dus ik stuiterend verder gereden en twee dagen later maar weer naar het filiaal gereden.
De banden waren er en deze werden erop gelegd en weer uitgebalanceerd.
Vreemd genoeg is alles alleen maar verslechterd en alles stuitert.
Ook waren de sierringen dusdanig verbogen en bewerkt dat ze er bijna vanaf vlogen.
Een ander banden bedrijf die de banden gecontroleerd heeft vertelde dat beide velgen een tik gehad hebben waardoor de hoogteslag voelbaar is.
Op het balanceer apparaat krijg je deze velgen op 0.
Ik vraag mij nu af als dit gecontroleerd zou zijn en je ziet het eigenlijk meteen dan zou ik eerst voor ander velgen moeten zorgen en dan pas de nieuwe banden monteren.
Moet ik nu deze banden houden of krijg ik mijn geld terug het is immers niet geconstateerd door plusminus 3 monteurs.