Pagina 1 van 1

Tele2 kan niet opgezegd worden door andere telefoonaanbieder

Geplaatst: 09 dec 2008 16:40
door rema3194
Ook ik zat vorig jaar ineens met vaste telefonie bij Tele2 zonder dat ik daar toestemming voor had gegeven of uberhaupt vanaf wist. Ik hoorde dit van KPN. Hier hele boze telefoontjes en mailtjes naar Tele 2 over en weer gestuurd. UIteindelijk kreeg ik een bevestiging dat als ik naar een ander wilde overstappen dat zij mij niet aan het jaarabonnement zouden halen, ook kon ik weer terug naar KPN, maar dan moest ik nieuwe aansluitkosten betalen. Dit alllemaal niet gedaan, uiteindelijk nog bijna een jaar bij Tele2 gezeten. Uiteindelijk ben ik twee maanden geleden overgestapt naar Telfort., telefonie en internet. Per 1 oktober internet van hun afgenomen (oude internet provider had ik zelf opgezegd)Telefoon zou een paar dagen langer duren.Zij zouden mijn abonnement opzeggen bij Tele2, omdat ik nummerbehoud wilde. Verders niks mis mee. Alles goed gegaan naar mijn idee, kreeg nog een rekening van Tele2 met daarop de eerste paar dagen telefoonkosten, wel voor de hele maand oktober abonnementskosten. Maar dacht, oké. Nu kreeg ik weer een rekening van Tele2, zonder telefooonkosten, maar wel abonnementskosten. Ik gebeld, krijg ik te horen dat er niet opgezegd is door mij. Dus ik vertelde dat nieuwe aanbieder dat voor mij had gedaan. Nou die hadden inderdaad brief gestuurd met de woorden dat zij mijn nieuwe aanbieder zouden worden en dat ze mijn nummer wilden overnemen. Dit is allemaal gebeurd, maar hierbij blijkt het abonnement niet opgezegd te zijn. Dat kan ik alleen maar persoonlijk doen. Dus ik moest hard lachen, met de woorden jullie kunnen mij bij een ander weghalen zonder toestemming, en een andere aanbieder met toestemming van mij kan dat niet. Nou dat klopte volgens hun. Ik zei dat ze dan zelf in gebreken waren gebleven om mij dit uberhaupt te laten weten. Ik heb van hun nooit maar iets van een contract of voorwaarden ontvangen. Nu blijkt dat ik telefonisch kon opzeggen, en dus gewoon nog 2 maanden contract moet betalen. Toen ik zei dat ik dat niet van plan was, kreeg ik te horen dat er dan een incassoburo ingeschakeld zou worden als ik mjin contractskosten, die zij al van mijn rekening hebbengehaald, weer zou terugvorderen.
Belachelijk gewoon!!!!
Iemand hier ervaring mee??
Zo niet, en je wilt overstappen naar een andere aanbieder, let er dan op dat je ook zelf moet opzeggen!!!!! Ook al zegt de nieuwe aanbieder dat hij het voor je doet.