LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijzondere aanbieding BCC

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door meijerhj »

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe TV. Wat schetst mijn verbazing een TV die vorige week bij BCC €1029 kostte, kost nu opeens €1149 maar dan krijg je er wel een gratis digitaal fotolijstje ter waarde van €49,95 bij.

Je betaalt dus voor het gratis fotolijstje ter waarde van €49,95 een bedrag van €70.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door kweenie »

Ja, ik heb gemerkt dat 'aanbiedingen' in foldertjes soms ook gewoon de standaard prijs zijn. Dan zetten ze een artikel in een foldertje, met een prijs erbij, en dan denk je al gauw: het staat in het foldertje, dus het zal wel een aanbieding zijn. Vooral bij bouwmarkten gebeurt dat vaak.

En ook in de supermarkt is het opletten geblazen. Als ze bijvoorbeeld een setje van een paar pakken koffie met een 'kadootje' erbij verkopen, dan betekent dat nog niet automatisch dat dat kadootje ook gratis is. Terwijl je dat soms wel denkt. Maar het kan zijn dat de prijs van die 'voordeelverpakking' hoger is dan de prijs van losse pakken koffie, en dat je dus gewoon voor dat 'kadootje' betaalt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door magel725 »

Het kan ook zo zijn dat de tv vorige week in de aktie was voor €1029,- en dat die aktie nu voorbij is. En nu is er een nieuwe aktie op dezelfde tv maar dan met gratis fotolijst. Als die aktie weer voorbij is betaal je weer €1149,-.

Je betaalt nu dus 70 euro meer omdat je niet meteen hebt gekocht. Niet omdat het artikel duurder is geworden, maar omdat die aktie voorbij is.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, je rekent verkeerd.

Je betaalt namelijk voor het ''gratis'' fotolijstje van 49,95 euro dus 120 euro.

Je betaalt daar het verschil tussen de oude en de nieuwe prijs voor.

En dat is op 5 cent na 120 euro.

Je MAG de helft van de opgegeven waarde in contanten vragen, maar dan betaal je nog steewds 95 euro teveel ten opzichte van de week ervoor.

De wet op het cadaeustelsel is er juist gekomen om consumenten de gelegenheid te geven om beter te kunnen vergelijken.

En die zogenaamd gratis dingen maken het vergelijken lastiger.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik reken wél goed en je zegt precies hetzelfde: duurder dan de week ervoor. Dat klopt, maar dat je nu 70 euro voor het lijstje betaalt klopt niet, die kan nog steeds gratis zijn.

Zo gaat het:

Week 49: TV kost 1149,- op adviesprijs.
Week 50: TV is deze week in de aktie voor 1029,-
Week 51: TV is niet meer in de aktie en gaat terug naar 1149,-.
Week 51: TV heeft een andere aktie met gratis fotolijst.

Je kunt dan nog een week wachten tot de tv weer 1149,- kost of misschien weer een andere aktie heeft maar aangezien niemand de toekomst kent kun je beter kopen op het moment dat je de prijs goed vindt. Prijzen per week vergelijken is nogal zinloos.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door D1RK »

Steeds nieuwe modellen en de oude steeds goedkoper in reclame dus zolang je niet nodig hebt, elke maand goedkoper dan vorige....

Deze tijdelijke aanbiedingen komen ook door uitloop modellen omdat ze elk half jaar nieuwe kregen dus eeuwig durende opruiming!
Vergeet niet dat winkel modellen al half jaar zwaarder gebruikt zijn dan 3 jaar bij mijn thuis, zie openingstijden winkels!

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door meijerhj »

De bewuste tv kost nu bij BCC €1099 inclusief gratis fotolijstje terwijl deze bij bijvoorbeeld directe concurrent Harense Smid nog altijd €1029 kost.

Joyce dh gek
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2005 18:31

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door Joyce dh gek »

BCC heeft laagste prijs garantie, dus als bij de concurrent de TV 1049 kost en bij BCC 1099 en je kunt de prijs vd concurent aantonen. BV folder of offerte.
Dan krijg je bij BCC hem ook voor 1049 - 25% korting over het verschil (hier 50 euro) dus betaal je dan 1049-12,50 is 1036,50 !!! + je lijstje.

Heb ik zelf nl. al diverse malen gebruik van gemaakt. Ik bedoel als je bewust rustig op zoek bent naar iets dan kun je verschillen meemaken.
Heb het zelf ooit gehad met een printer verschil was 80 euro. En heb dus 100 euro korting gehad op de eerder genoemde prijs, en de prijs werd ook direct aangepast.

Dus suc6 in de toekomst met deze tip

frawol39
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:15

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door frawol39 »

koop gewoon via internet, dan wordt deze TV gegarandeerd een stuk goedkoper.
even langs bij kieskeurig of Google en je weet het.
scheelt vaak honderden euro's

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door D1RK »

BCC is online vaak goedkoper als winkel en als je de print laat zien kreeg ik deze voor de online prijs mee.....

dus dat kan ook nog...

winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door winni »

ik koop nooit meer bij bcc als je bedondert ben met een prijs dan zakken ze maar door de grond zeker als je eerst 1029.- moet betalewn en als er een actie komt dat prijs hoger maken net zoals mediamarkt zie vorige tv uitzending bij kassa, nee dat heb je niet bij EXPERT daar wordt je behandeld als koning zoals dat hoort, goed dat ze niet altijd goedkoper zijn weet ik maar dat is ook bij de anderen maar de klantvriendelijk en service daar heb ik meer aan. dus ik ga ook als is de prijs SOMS iets hoger naar EXPERT .waar je niet bedondert wordt

Dus suc6 in de toekomst ......

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

magel725
BerichtGeplaatst op: 17 Dec 2008 22:23 Onderwerp:

Ik reken wél goed en je zegt precies hetzelfde: duurder dan de week ervoor. Dat klopt, maar dat je nu 70 euro voor het lijstje betaalt klopt niet, die kan nog steeds gratis zijn.

Zo gaat het:

Week 49: TV kost 1149,- op adviesprijs.
Week 50: TV is deze week in de aktie voor 1029,-
Week 51: TV is niet meer in de aktie en gaat terug naar 1149,-.
Week 51: TV heeft een andere aktie met gratis fotolijst.

Je kunt dan nog een week wachten tot de tv weer 1149,- kost of misschien weer een andere aktie heeft maar aangezien niemand de toekomst kent kun je beter kopen op het moment dat je de prijs goed vindt. Prijzen per week vergelijken is nogal zinloos.
Dit is juist, u gaat door voor de wasmachine :D


Joyce dh gek
BerichtGeplaatst op: 12 Feb 2009 12:57 Onderwerp: BCC heeft laagste prijs garantie...

BCC heeft laagste prijs garantie, dus als bij de concurrent de TV 1049 kost en bij BCC 1099 en je kunt de prijs vd concurent aantonen. BV folder of offerte.
Dan krijg je bij BCC hem ook voor 1049 - 25% korting over het verschil (hier 50 euro) dus betaal je dan 1049-12,50 is 1036,50 !!! + je lijstje.
Ook juist, ook u gaat door voor de wasmachine :lol:


winni
BerichtGeplaatst op: 13 Feb 2009 22:36 Onderwerp: bcc

ik koop nooit meer bij bcc als je bedondert ben met een prijs dan zakken ze maar door de grond zeker als je eerst 1029.- moet betalewn en als er een actie komt dat prijs hoger maken net zoals mediamarkt zie vorige tv uitzending bij kassa, nee dat heb je niet bij EXPERT daar wordt je behandeld als koning zoals dat hoort, goed dat ze niet altijd goedkoper zijn weet ik maar dat is ook bij de anderen maar de klantvriendelijk en service daar heb ik meer aan. dus ik ga ook als is de prijs SOMS iets hoger naar EXPERT .waar je niet bedondert wordt

Dus suc6 in de toekomst ......

Dit is ONjuist, meehmeeehmeeeeeeh (melodietje er ff zelf bij verzinnen)

Dus jij vindt een aanbieding bedonderen is ? Ik neem aan dat je ook geen boodschappen meer doet bij welke supermarkt, bakker, slager of welke kruidenier dan ook ? Hoe kom je aan je vreten in hemelsnaam ??

Dat digitale fotolijstje is een aanbieding van een fabrikant geweest, ik meen Philips. Staat los van BCC en krijg je overal. Behalve internetwinkels waarschijnlijk.

Maar ga maar lekker naar de Expert, waar de prijs standaard hoog is. Zelfs al is het een aanbieding op TV (ja ook Expert heeft aanbiedingen). Op dit soort bedragen scheelt het al gauw € 100,- of meer. Maar je wordt gelukkig niet bedonderd. Dat doe je zelf
:roll:

darylmeersen
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2009 23:38

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door darylmeersen »

Geweldig BCC...laagste prijs garantie...Ja Ja, lees de voorwaarden maar eens goed, dan staat daar een rijtje winkels die net zo zijn als BCC, adverteren met lokkertjes en voor de rest betaal je de hoofdprijs. Voorbeeld: Vogels TV steun EFW 6345, Internet winkelprijs vanaf 194 euro. Door mij gekocht bij BCC voor 329 euro. Gelokt door Every Day Low Pricing. Me rug op, zoek maar eens op kieskeurig. De laagste prijs garantie is een farce, de winkels die bij hun voorwaarden staan waarmee je de prijs mag vergelijken, hebben allemaal dezelfde prijs voor de muurbeugel van Vogels. Gek, volgens mij spreken ze de prijzen met elkaar af, dat kan niet anders, Scheer en foppen, Raf, Its enzovoorts hebben allemaal dezelfde prijs voor de muurbeugel. Maar wel rondkrijsen op reclames dat ze de laagste prijsgarantie hebben. Net als winkels als de Gamma en Praxis, met mooie folders komen met prachtige aanbiedingen, en wij als consument maar denken dat dan alles goedkoop is. Nee voor de rest betaal je gewoon evenveel en zo niet vaak meer dan bij een normale winkel.
Pure misleiding dus. Beste mensen, ga eens op kieskeurig neuzen bij het product dat je wilt kopen, je zult zien, BCC Every day Low Pricing is een leugen van de eerste orde! High Pricing is het juiste woord!
Jammer, BCC is al eens door de reclamecode commisie hiervoor op de vingers getikt, maar ze gaan gewoon door. De macht van het grote geld telt waarschijnlijk waarschijnlijk zwaarder dan dat van de consument.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door Shareena »

@ darylmeersen

Als hij goedkoper is op internet, waarom koop je hem dan alsnog vor meer geld bij BCC?


Ik heb het gehad met een telefoon. Bij de Media Markt €559,- , bij een andere winkel (waar hij tijdelijk was uitverkocht) €449,- . Door de research op internet heb ik mezelf €110,- bespaart. Media Markt deed niet moeilijk en ik kreeg hem zo mee voor de goedkoper prijs (wel na overhandiging van printje van de goedkopere winkel)

ave1
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mar 2009 15:33

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door ave1 »

Een hele discussie over laagste prijzen bij winkels en of internet, waarom heeft BCC een lijst met winkel(ketens) waarop aangepast wordt en niet op internetboeren, winkels en internetbedrijven zijn niet te vergelijken, vele internetwinkels hanteren andere servicevoorwaarden bijv. bij een defect apparaat mag het apparaat naar aanbieder opgestuurd worden echter wel met de kosten voor gebruiker, wie neemt de verantwoording voor het verkochte produkt, het hoort de winkel te zijn maar vele internetwinkels schuiven dit standaard af op fabrikant, hoe weet je zeker dat en een voor jouw juiste apparaat uitzoekt, verschillen in LCD tv's zijn extreem (denk bijvoorbeeld aan 50, 100 of 200Hz), kan je de verschillen zien op internet, wat zegt contrastratio (iedere fabrikant heeft eigen normering) dus hoe vergelijken op internet, goede voorlichting, service, direct aanspreekpunt kan dus iets meer kosten, trouwens vele electronica die via internet verkocht worden is grijze import, Nederlandse dealers kunnen dus service weigeren.
Tip: geef wel altijd in een winkel aan wat de internetprijs is, kan meestal wel wat aan prijzen gedaan worden en haal hier je voordeel uit.

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door martdehaan »

tegenwoordig komen wij alleen nog in dat soort winkels om ons voor te laten lichten als we een keuze hebben gemaakt. Kijken we op de website van modern electronics deze is altijd stukken goedkoper en alles wordt ook nog eens gratis thuisgebracht. Je kunt zelf nog bellen wanneer men komt. Wij kochten er een PC, wasmachine, vrieskast

echt een aanrader: bcc en kornuitenijn veel te duur en kunnen niet met de prijs mee.
prijsvergelijking en aanpassing van bcc ja ja aan me hoela

stofzuigertje

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in de winkel gaat kijken en online gaat bestellen?
Vergeet de bezorgkosten niet en de soms erg trage levering.

Soms leveren ze het toch voor de online prijs omdat je anders via Wifi voor de winkel op de parkeerplaats via je laptopje gaat bestellen.
BCC en De Block hebben beide dit al eens gedaan, S&F was minder, maar het kan ook aan product en inkoopprijs liggen of het kan.

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door martdehaan »

modern electronics levert alles zonder bezorgkosten gratis bij U af (vanaf 70 euro aankoopbedrag) je kunt betalen bij aflevering zelf pinnen is mogelijk bij de chauffeur. Ze hebben een zeer snelle helpdesk zijn zeer vriendelijk. Ik koop nergens anders meer

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

tegenwoordig komen wij alleen nog in dat soort winkels om ons voor te laten lichten als we een keuze hebben gemaakt.
1. Leer NL
2. Ze zijn er wel goed genoeg om je te adviseren, maar betalen ho maar ? Daar hebben ze een woord voor : klaploper !
Kijken we op de website van modern electronics deze is altijd stukken goedkoper
1. Lang niet altijd
2. Als je zo dapper bent om je daar te laten adviseren kun je op zijn minst hun de kans gunnen en gaan onderhandelen. Misschien kunnen ze niet in ieder geval mee maar ongetwijfeld vaak wel.

Pikant detail : toen Modern failliet ging nam BCC veel personeel en service/garantie problemen over. Ik ben benieuwd waar jij je laat adviseren mocht BCC failliet gaan. En mocht modern.nl ook failliet gaan weet ik zeker dat je zonder blikken of blozen weer bij BCC in de winkel staat.

Gun ze op zijn minst de kans...

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Bijzondere aanbieding BCC

Ongelezen bericht door martdehaan »

*oude aap, je bent vast leraar Nederlands of je werkt bij BCC

Blijf jij maar lekker bij BCC kopen en te veel betalen.

Ik hoop dat er nog een hele serie mensen klaploper worden, dan gaan
de prijzen vast omlaag.

BCC past de prijzen aan. Daar maken ze reclame mee! Een hele tijd geleden ergens een TV gezien onder de prijs van BCC (exact het zelfde type nummer en het was geen aanbieding) Wij naar BCC, maar ze konden met de prijs niets doen.

Moraal van het verhaal: Liever een klaploper dan een te veel betaler.



Dus voor mij een loze reclame kreet

Gesloten