Communicatie Arriva
Geplaatst: 10 dec 2008 10:44
Ik reis al bijna 7 jaar met Arriva (als het geen arriva was dan wel Hermes) en nooit heb ik problemen gehad tot 1,5 jaar terug.
Vanaf die tijd tot nu hebben de problemen zich alleen maar opgestapelt. Er hebben zich meerdere problemen voorgedaan. Hieronder een lisjtje van 'problemen' met de reacties die de mensen van de klantenservice geven, zowel telefonisch als per post in een brief.
Bus komt niet opdagen
-Uitgevallen door extreme vertraging (heeft volgens hun dus geen zin meer om te rijden)
-Uitgevallen door bus die opstartproblemen heeft door kou
-Rijd andere route dan hij moet rijden wanneer er een omleiding is, en mist daardoor de halte
Bus is te vroeg
-Bel je op het moment dat de bus te vroeg vertrokken is van je halte, kom jij net aanfietsen bij de halte, hij is 6 min te vroeg. De persoon op de klantenservice geeft mij gelijk dat de bus te vroeg was en maakt hier een melding van. 3 maanden later een brief dat het onmogelijk moet zijn geweest dat de bus te vroeg is vertrokken van zijn halte, dit beweert de buschauffeur zelf, en meld daarbij dat hij juist tot het tijdstip heeft gewacht als dat de bus werkelijk mag wegrijden. Hier geeft hij ook aan dat hij juist daar op dat moment gelet heeft ivm vakantieperiode waarin er minder reizigers zijn en daardoor de kans op te snel wegrijden te groot is. Hij heeft daarom altijd gewacht bij de halte tot hij mocht wegrijden. Onzin. Ik hing 6 min voordat de bus echt mocht wegrijden al aan de lijn bij de klantenservice en die bevestigden ook het tijdstip dat de bus inderdaad te vroeg zou zijn weggereden als ik hem daadwerkelijk had weg zien rijden. En dat was in dit geval.
Bus te laat
-(Verkeerd gereden) door omleidingen
-Komt te laat aan op station en is ook weer te laat voor zijn volgende rit.
Buschauffeur rijd te hard en asociaal, of te zacht met als gevolg vertraging
-Ik moest op dat moment respect hebben voor de chauffeur. In dit geval was het zo dat de chauffeur in opleiding was en er een leraar naast stond die hem moest begeleiden.
Ik neem aan dat je niet een leerling achter het stuur zet als hij niet weet hoe hard die mag/moet rijden, als hij niet weet hoe de route is en als hij niet weet wat voor soorten buskaartjes er zijn en de klant het beste kan nemen.
Omleidingen
Eerste n830 omleiding tussen hellouw en haaften
Bus krijgt als route over de dijk. (eerste 3 dagen)
-Buschauffeurs weten schijnbaar niet wat de max snelheid is hier
-Buschauffeurs rijden op de ventweg, niet voor alle chauffeurs is duidelijk waar ze moeten rijden
Arriva krijgt te veel klachten over het rijden over de dijk en bepaald om de bus te laten rijden over de ventweg.
-Bus rijd toch nog over de dijk, opnieuw is niet voor alle chauffeurs duidelijk waar ze moeten rijden
-Bus heeft aantal keer vast gezeten in de modder/blubber langs ventweg omdat 2 auto's elkaar niet kunnen passeren, alleen door de berm in te rijden.
Bus moet weer over de dijk rijden, provincie heeft besloten om een verbod te leggen op het rijden van de bussen over de vetweg door het vastzitten in de modder in de berm en sloot inrijden.
-Bus rijd toch nog over de ventweg, opnieuw is niet voor alle chauffeurs duidelijk waar ze moeten rijden
Volgens het hoofdkantoor in Heerenveen worden de buschauffeurs geinformeerd door een memo dat ophangt aan een prikbord in de 'kantine' op het station waar ze vandaan moeten rijden. Gevolg:
-Buchauffeurs lezen niet op nauwelijks deze memo's
-Buchauffeurs die ingehuurd zijn door de alblasserwaard enzo, kennen de weg niet en kiezen nu zelf een weg omdat ze niet hebben doorgekregen hoe ze zouden moeten rijden met de omleiding.
Twee buschauffeurs hebben mij verteld dat er via het kastje in de bus zelf bij de chauffeur een melding van evenuele omleidingen worden doorgegeven. Aan de hand hiervan rijden zij om. Er word niet hierop aangegeven hoe ze dan eventueel nu moeten gaan rijden.
Einde van omleiding, de weg is weer open, bus rijdt nog steeds op de dijk, omdat buschauffeurs in hun schermpje nog zien dat de weg nog afgesloten is.
2e omleiding, herwijnen hellouw
Bus moet over de dijk, vanuit herwijnen de dijk op en bij hellouw dijk af dorp door zo hoeft hij de halte in hellouw niet te missen want aan de andere kant van hellouw pakt hij zijn route weer op.
Wat doen buschauffeurs?
-Over ventweg rijden (verboden door gemeente om te rijden)
-Op de dijk niet dorp inrijden maar doorrijden en in haaften (dorp verder) dijk pas afrijden waardoor hij zijn halte mist
Gevolg:
-Halte gemist
-Vastzitten in berm of sloot inrijden door gladheid.
Buschauffeurs hebben ook geen kennis van de kaartjes die ze verkopen. Zo kan je een dagkaartje pas vanaf 9 uur kopen dus voor die tijd kan je het beste een buxi kaartje kopen waar je maar een enkele reis mee kan maken. Buschauffeurs weten dit niet en laten klanten gewoon zo instappen.
Wat ik nu wil zeggen:
Ik heb een klacht over de communicatie tussen alle medewerkers van Arriva, zowel buschauffeurs als medewerkers klantenservice. Als er een klacht word ingedient door mij word er een antwoord gezocht naar de reden van bijv te laat komen of anders rijden. Er word niets aan de klacht gedaan. 3 weken na de eerste klacht (en in die tussentijd 18 klachten ingedient) rijd de bus nog niet zoals hij moet rijden. Er moet sneller worden geregaeerd naar chauffeurs toe en op een beter manier hoe ze wel moeten rijden wanneer er bijv een omleiding is.
Doe wat met de klachten ze worden alleen ingedient om zo de lijndienst te verbeteren, en maar roepen dat het goed is dat ze blij zijn dat er een melding word gedaan want dan kan het onderzocht worden maar hoeveel klachten moet ik nog indienen voordat er echt actie word ondernomen??
Vanaf die tijd tot nu hebben de problemen zich alleen maar opgestapelt. Er hebben zich meerdere problemen voorgedaan. Hieronder een lisjtje van 'problemen' met de reacties die de mensen van de klantenservice geven, zowel telefonisch als per post in een brief.
Bus komt niet opdagen
-Uitgevallen door extreme vertraging (heeft volgens hun dus geen zin meer om te rijden)
-Uitgevallen door bus die opstartproblemen heeft door kou
-Rijd andere route dan hij moet rijden wanneer er een omleiding is, en mist daardoor de halte
Bus is te vroeg
-Bel je op het moment dat de bus te vroeg vertrokken is van je halte, kom jij net aanfietsen bij de halte, hij is 6 min te vroeg. De persoon op de klantenservice geeft mij gelijk dat de bus te vroeg was en maakt hier een melding van. 3 maanden later een brief dat het onmogelijk moet zijn geweest dat de bus te vroeg is vertrokken van zijn halte, dit beweert de buschauffeur zelf, en meld daarbij dat hij juist tot het tijdstip heeft gewacht als dat de bus werkelijk mag wegrijden. Hier geeft hij ook aan dat hij juist daar op dat moment gelet heeft ivm vakantieperiode waarin er minder reizigers zijn en daardoor de kans op te snel wegrijden te groot is. Hij heeft daarom altijd gewacht bij de halte tot hij mocht wegrijden. Onzin. Ik hing 6 min voordat de bus echt mocht wegrijden al aan de lijn bij de klantenservice en die bevestigden ook het tijdstip dat de bus inderdaad te vroeg zou zijn weggereden als ik hem daadwerkelijk had weg zien rijden. En dat was in dit geval.
Bus te laat
-(Verkeerd gereden) door omleidingen
-Komt te laat aan op station en is ook weer te laat voor zijn volgende rit.
Buschauffeur rijd te hard en asociaal, of te zacht met als gevolg vertraging
-Ik moest op dat moment respect hebben voor de chauffeur. In dit geval was het zo dat de chauffeur in opleiding was en er een leraar naast stond die hem moest begeleiden.
Ik neem aan dat je niet een leerling achter het stuur zet als hij niet weet hoe hard die mag/moet rijden, als hij niet weet hoe de route is en als hij niet weet wat voor soorten buskaartjes er zijn en de klant het beste kan nemen.
Omleidingen
Eerste n830 omleiding tussen hellouw en haaften
Bus krijgt als route over de dijk. (eerste 3 dagen)
-Buschauffeurs weten schijnbaar niet wat de max snelheid is hier
-Buschauffeurs rijden op de ventweg, niet voor alle chauffeurs is duidelijk waar ze moeten rijden
Arriva krijgt te veel klachten over het rijden over de dijk en bepaald om de bus te laten rijden over de ventweg.
-Bus rijd toch nog over de dijk, opnieuw is niet voor alle chauffeurs duidelijk waar ze moeten rijden
-Bus heeft aantal keer vast gezeten in de modder/blubber langs ventweg omdat 2 auto's elkaar niet kunnen passeren, alleen door de berm in te rijden.
Bus moet weer over de dijk rijden, provincie heeft besloten om een verbod te leggen op het rijden van de bussen over de vetweg door het vastzitten in de modder in de berm en sloot inrijden.
-Bus rijd toch nog over de ventweg, opnieuw is niet voor alle chauffeurs duidelijk waar ze moeten rijden
Volgens het hoofdkantoor in Heerenveen worden de buschauffeurs geinformeerd door een memo dat ophangt aan een prikbord in de 'kantine' op het station waar ze vandaan moeten rijden. Gevolg:
-Buchauffeurs lezen niet op nauwelijks deze memo's
-Buchauffeurs die ingehuurd zijn door de alblasserwaard enzo, kennen de weg niet en kiezen nu zelf een weg omdat ze niet hebben doorgekregen hoe ze zouden moeten rijden met de omleiding.
Twee buschauffeurs hebben mij verteld dat er via het kastje in de bus zelf bij de chauffeur een melding van evenuele omleidingen worden doorgegeven. Aan de hand hiervan rijden zij om. Er word niet hierop aangegeven hoe ze dan eventueel nu moeten gaan rijden.
Einde van omleiding, de weg is weer open, bus rijdt nog steeds op de dijk, omdat buschauffeurs in hun schermpje nog zien dat de weg nog afgesloten is.
2e omleiding, herwijnen hellouw
Bus moet over de dijk, vanuit herwijnen de dijk op en bij hellouw dijk af dorp door zo hoeft hij de halte in hellouw niet te missen want aan de andere kant van hellouw pakt hij zijn route weer op.
Wat doen buschauffeurs?
-Over ventweg rijden (verboden door gemeente om te rijden)
-Op de dijk niet dorp inrijden maar doorrijden en in haaften (dorp verder) dijk pas afrijden waardoor hij zijn halte mist
Gevolg:
-Halte gemist
-Vastzitten in berm of sloot inrijden door gladheid.
Buschauffeurs hebben ook geen kennis van de kaartjes die ze verkopen. Zo kan je een dagkaartje pas vanaf 9 uur kopen dus voor die tijd kan je het beste een buxi kaartje kopen waar je maar een enkele reis mee kan maken. Buschauffeurs weten dit niet en laten klanten gewoon zo instappen.
Wat ik nu wil zeggen:
Ik heb een klacht over de communicatie tussen alle medewerkers van Arriva, zowel buschauffeurs als medewerkers klantenservice. Als er een klacht word ingedient door mij word er een antwoord gezocht naar de reden van bijv te laat komen of anders rijden. Er word niets aan de klacht gedaan. 3 weken na de eerste klacht (en in die tussentijd 18 klachten ingedient) rijd de bus nog niet zoals hij moet rijden. Er moet sneller worden geregaeerd naar chauffeurs toe en op een beter manier hoe ze wel moeten rijden wanneer er bijv een omleiding is.
Doe wat met de klachten ze worden alleen ingedient om zo de lijndienst te verbeteren, en maar roepen dat het goed is dat ze blij zijn dat er een melding word gedaan want dan kan het onderzocht worden maar hoeveel klachten moet ik nog indienen voordat er echt actie word ondernomen??