Pagina 1 van 1
Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 10 dec 2008 14:38
door randyh
Hallo,
Ik ben sinds juli (?) 2006 klant bij KPN en heb InternetPlusBellen basic. Nu wil ik overstappen naar een andere provider. Net klantenservice gebeld, maar die zegt dat het niet mogelijk is omdat het contract per oktober 2008 weer met een jaar is verlengt. Ik ben dus net te laat met opzeggen.
Nu kwam iemand ermee aan dat het tegenwoordig door een nieuwe wet WEL mogelijk is om een jaarcontract op te zeggen als je meer dan een jaar klant bent bij je provider. Klantenservice zegt de ene keer dat het niet mogelijk is omdat het alleen geldig is voor klanten die NA 2007 lid zijn geworden en de andere keer geeft de klantenservice weer als reden op dat de nieuwe wet pas in juli 2009 van kracht gaat.
Het gekke is dat ik afgelopen maandag met de klantenservice belde en de vriendelijke meneer waarvan ik de naam niet weet tegen mij zei dat het wel mogelijk was om op te zeggen. Ik ben al langer klant, dus kan het nu per maand opzeggen. Aldus de klantenservice 3 dagen geleden. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik eerst een nieuwe provider wil zoeken en morgen wil terug bellen om op te zeggen. De man zei dat het geen probleem was en dat ik ook niet bang hoefde te zijn dat ik ineens NIET meer kon opzeggen. Nou, ik heb er spijt van dat ik het niet meteen heb gedaan, want nu kan het dus INEENS niet meer.
Wie kan mij helpen? Ik heb gister dus al een aanvraag bij Tele2 gedaan en die loopt dus al. Wat nu?
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 10 dec 2008 17:03
door carla rigter
ik maak dus precies hetzelfde mee met kpn,sterker nog ze hebben zelfs 9 december 289,00 euro van mijn rekening gehaalt. ik ben ook naar tele 2 gegaan kpn zei tegen mij ook dat ik hun op moest zeggen zodra ik tele 2 had. later zeggen ze dat ik nog tot januari moet betalen omdat het opzeggen te laat was. terwijl ik er een paar keer in augustus en november over gebelt had met kpn.
mijn abbo bij kpn liep in november af
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 14:38
door e.weis
Sinds een 2 maand hebben alle nieuwe abonnementen een opzegtermijn van een maand (na het uitzitten van 1 maand).
Klanten die al een abonnement hadden zijn afhankelijk van de daarvoor geldende voorwaarden.
over het algemeen geld voor kpn dat het abonnement opgezegd kan worden na het uitzitten van het eerste jaar, daarna gaat een maand contract in.
Mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 16:55
door randyh
@e.weiss
Bedankt voor de reactie. Dus het komt er op neer dat trouwe klanten worden gestraft door ze niet de mogelijkheid te geven van deze nieuwe wet gebruik te maken? Ik ben al zowat mijn leven lang klant van KPN (mobiel, tv, internet) en wij zorgen er uiteindelijk voor dat het bedrijf overeind blijft. Dan lijkt het me toch netter als juist voor die klanten een passende oplossing komt? Dit is onder meer de reden dat ik weg wil. Geen aandacht meer voor bestaande/trouwe klanten naar mijn mening.
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 17:23
door e.weis
Aangezien u in uw eerste bericht praat over een abonnement uit 2006, zou een jaar later dus vallen in 2007.
Aangezien we nu in 2008 leven zou u nu met een maand opzegtermijn uw abonnement naar wens moeten kunnen opzeggen.
mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 20:56
door randyh
Maar dat is dan goed nieuws!! Ik vraag me alleen af waarom (op die ene meneer na) zegt dat het absoluut niet kan... Kunt u misschien niet iets betekenen/nakijken?
PS.
Ik hoop dat u mijn vorige boze reactie begrijpt... niets persoonlijk hoor!
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 20:59
door freggel
Volgens mij als je internetplusbellen hebt kan je zo en zoal opzeggen, omdat ze de tarieven gaan wijzigen. Dus als dat ook voor jouw geldt kan het per 1 januari opgeheven worden onder die noemer.
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 21:03
door randyh
Bedankt voor de tip! Als dat zo is, dan mogen ze wel opschieten met de berichtgeving. Ik heb nog geen brief ontvangen.
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 11 dec 2008 21:23
door freggel
Volgens mij geldt dat voor alle IPB abonnementen. Dus ik zou gewoon bellen en zeggen dat het het daarom wil opzeggen. Mochten ze dat weigeren, dan stuur je een aangetekende klachtenbrief met datum. Dan mogen ze het met terugwerkende kracht alsnog doorvoeren
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 12 dec 2008 08:00
door e.weis
Als mr wil opzeggen, zal hij in dit geval met de afdeling Save moeten gaan bellen.
Deze mensen moeten het abonnement voor mr op kunnen zeggen.
Dit gaat nogmaals natuurlijk wel onder de voorwaarden die op het abonnement van toepassing zijn.
mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 22 dec 2008 21:42
door nicoho
het zelfde heb ik nu ook
ik ben nu ongeveer 6 a 7 jaar internet via planet nu kpn ik heb in juli mijn abonement naar boven bijgesteld en dat wordt in de administratie van kpn gezien als nieuw abonement.
nu wil ik over stappen naar een abonement van het net ,en nu moet ik abonnee blijven tot juli volgend jaar.
terwijl hetnet ook onder een hoedje speelt met kpn.
ik snap er niets meer van ,alleen dat ik nu veel meer betaal voor mijn abonement.
is dat nu je beloning voor jarenlange trouwe klant
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 05 jun 2009 14:46
door e.duim
Bij KPN Internetplusbellen altijd opzeggen per aangetekende brief. Op hun website kan dit alleen telefonisch.
KPN
Afdeling opzeggingen
Postbus 2547
3500 GM Utrecht.
Ik heb op 24-04-09 telefonisch opgezegd bij Mw. Ch. Contract zou dus eindigen op 4 juni. Verschillende malen gebeld omdat ik geen bevestiging heb gekregen. verschillende mensen waaronder Mw. Sch. hebben mij bevestigd dat het contract echt op 4 juni eindigt. Toch rekening gekregen over de maand juli. Hierover uiteraard weer gebeld. Nu staan er op eens in hun geautomatiseerde systeem geen telefoontjes meer van mij. Vreemd twee weken geleden nog wel. Ze belazeren de kluit en als je telefonisch opzegt heb je geen poot om op te staan. Bericht gehad dat het 5 juli beeindigd wordt. Toch een maand extra inkomsten voor KPN.
Zit waarschijnlijk niks anders op dan te betalen. Zijn mij alleen prive en zakelijk kwijt als mobiele beller. Toch zo'n € 300,- per maand.
Ook een mail adres achtehaald waar opgezegd kan worden. Wel altijd daarna schriftelijk en aangetekend versturen.
[email protected]
Eef
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 05 jun 2009 21:46
door st doe
IPb Basic moet sowiezo maandelijks opzegbaar zijn, dit was een KPn abo dat na het eerste jaar maandelijks opzegbaar is. Deze worden nu reeds een jaar niet meer verkocht.
IPB Basic is dus per definitie maandelijks opzegbaar.
jaarlijkse verlenging gold alleen voor de oud Planet abonementen en sommige abos van Hetnet.
Sommige systemen van kpn geven echter verkeerde data weer, als je dan een ondeskundige medewerker treft geeft dat problemen..
Re: Maandelijks opzeggen jaarcontract KPN (IPB) nu wel mogelijk?
Geplaatst: 03 jul 2009 12:23
door e.duim
Per aangetekende brief met handtekenig retour opgezegd. KPN blijft gewoon rekeningen sturen zelfs als ik het bewijs van opzegging in handen heb.
Ik laat nu dis door de bank de automatische afschrijving blokkeren.
Overigens is mijn aangetekende brief doorgestuurd naar:
KPN Krink 344
Henvenselaan 1
5232 JL Den Bosch
Dus zelfs aangetekend opzeggen helpt bij de KPN niet.
Eef