LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ds kaart nintendo

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ka12
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2008 11:38

ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door ka12 »

Op 6 dec jl via www.dschips.nl een geheugenkaart voor de nintendo ds gekocht. Bij de bestelling kun je maar een aflever mogelijkheid aanklikken en wel per ups expres, deze beloven binnen 24 uur te bezorgen. Op 7 dec een bevestiging gekregen dat binnen 24 uur geleverd wordt. Eindelijk op 10 dec wordt het pakketje bezorgd, met erop vermeld ups saver en geen expres dus. Volgens de bezorger is deze manier van bezorgen dan ook veel goedkoper.Ik moet er dan wel 14.90 euro voor betalen. Dit slaat werkelijk nergens op.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, en hebben ze de bezorgkosten terug gekregen?

groetjes.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door hharteman »

Verzendkosten zijn voor zoiets in een envelop, hooguit een paar Euro.
Heeft u dit pakket onder rembours laten komen?
Dan komt er zowiezo een €10 bij.
Rekent de TPG ook voor een financiele afhandeling onder rembours.
Voor zoiets moet je Ideal, Paypal of overschrijving gebruiken.

Edit,

Heb even op deze site gekeken, maar dit is een vaag bedrijf.
Nergens staan voorwaarden of manieren van betalen.
Ook geen contact info en waar ze zitten.
Zou ik met een grote boog omheen zijn gefietst.

ka12
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2008 11:38

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door ka12 »

Hoi,

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb een beetje te snel gehandeld, het was een kado voor iemand. Naderhand heb ik de site ook nog eens rustig bekeken en kon geen telefoon nummer en ook geen postadres vinden. Ik heb wel nog een mail gestuurd, maar ja raadt het al; geen antwoord!!!!!!!!!!!

:twisted: groetjes

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door gravedigger »

020-7702088 Ebrand Services BV Falk Amstelveenseweg 92 1075XJ Amsterdam
020-4890102 Elk Groep Van Amstelveenseweg 92
Een van deze 2 moet het vermoedelijk zijn. Ik zou op de eerste gokken.

Bartzilla
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2008 13:09

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door Bartzilla »

Ook 2 kaartjes besteld waarvan een het niet doet. meerdere malen gemailed, maar ook geen reactie terug...

tvlutters
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2009 11:47

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door tvlutters »

Wij hebben sinds september een nintendo ds. Opeens geeft hij een storing aan wanneer je een spel wilt aan klikken. Beide schermen worden dan zwart en de bovenste geeft aan : The save data could not be accessed. Please turn the power off and reinsert the DS Card." Weet iemand hoe dit komt of wat eraan te doen??

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door Fabel »

je spellen gewoon in de winkel kopen ipv downloaden wellicht ? :wink:

daan_wen
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 dec 2008 22:26

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door daan_wen »

...
Laatst gewijzigd door daan_wen op 04 nov 2009 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door magel725 »

Op 6 dec jl via www.dschips.nl een geheugenkaart voor de nintendo ds gekocht. Bij de bestelling kun je maar een aflever mogelijkheid aanklikken en wel per ups expres, deze beloven binnen 24 uur te bezorgen. Op 7 dec een bevestiging gekregen dat binnen 24 uur geleverd wordt. Eindelijk op 10 dec wordt het pakketje bezorgd, met erop vermeld ups saver en geen expres dus. Volgens de bezorger is deze manier van bezorgen dan ook veel goedkoper.Ik moet er dan wel 14.90 euro voor betalen. Dit slaat werkelijk nergens op.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, en hebben ze de bezorgkosten terug gekregen?

groetjes.
Te gierig om spellen legaal te kopen, en vervolgens te gierig om verzendkosten te betalen.

Sorry, maar dit forum is niet bedoeld om illegale praktijken te ondersteunen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Tussen de koper en de verkoper is een overeenkomst tot stand gekomen, waarbij overeen is gekomen dat dit legale product per ups express zou worden verstuurd tegen betalen van € 14.90. De verkoper pleegt een wanprestatie door het product op een andere manier te verzenden omdat dit voor hem goedkoper is, maar in plaats daarvan schande te speken wordt er gespeculeerd dat de koper het product voor illegale doeleinden zal gebruiken. Dat is de omgekeerde wereld.

Zelfs ALS de koper dit legale product voor illegale doeleinden zou gebruiken dan praat dat nog altijd niet recht dat de verkoper de koper laat betalen voor niet geleverde diensten.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door magel725 »

De verkoper verkoopt een illegaal produkt en daarmee is de koper schuldig aan heling. Dan is het wetboek niet meer toepasbaar m.b.t. wanprestatie in het leveren. Als jij een vuurwapen koopt, maar de heler levert hem niet, dan klaag je hem aan wegens een wanprestatie? Succes!

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Een R4 of M3 of andere flashkaarten zijn legaal te koop.
Dat je daar dan "illegaal gedownloade" spelletjes opzet is je eigen keuze.
Je kunt de flashkaarten ook legaal gebruiken om bv muziek er op te zetten (dus soort mp3 speler), of als pda te gebruiken.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door TheLD »

Ik ben het in dit geval toch echt met Magel725 eens. Dit zijn produkten die zich zeker in een grijs gebied bevinden. Idem dito als de modchips waarvan de verkoop niet altijd is toegestaan. Ik durf te beweren dat alle mensen die deze dingen kopen ze gebruiken om illegaal verkregen games/software te draaien naast legale apps.

Je gaat toch ook geen topic openen over de aflevering van softdrugs?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het programma Kazza bevind zich ook in een grijs gebeid. Het staat zonder twijvel vast dat dit voor 95% voor illegale doeleinden gebruikt wordt, namelijk populaire muziek waar het auteursrecht nog opzit.

Toch heeft de hoge raad geoordeeld dat het programma legaal was. Anders dan met Napster kon Kazza geen controle uit oevenen op wat er uitgewisseld werdt.

Met dit product is dat precies het zelfde. Het kan gebruik worden om software op te zetten waar het auteursrecht nog opzich en waarvoor je geen toestemming hebt. Je kunt er ook software op zetten (of maken) waarvoor je toestemming wel hebt. Het maken van een backup is ook legaal.
Magel schreef:De verkoper verkoopt een illegaal produkt en daarmee is de koper schuldig aan heling.
Ik wil je er natuurlijk niet beschuldigen dat je niet weet waar je over praat, maar heb je ook juridisch argumenten waarom dit product illegaal zou zijn? Nog eens herhalen dat jij vind dat het product illegaal is voegt niets nieuws toe aan de discussie, tenslotte wordt iets niet meer waar door het telkens maar te herhalen.

Heling staat in het Wetboek van Strafrecht omschreven onder artikel 416. Heling wil zeggen dat je een product verwerft waarvan je weet dat het door een misdrijf verkregen is. Zelfs ALS het product illegaal zou zijn dan wil nog niet zeggen dat de verkoper het product gestolen heeft.
TheLD schreef:Idem dito als de modchips waarvan de verkoop niet altijd is toegestaan.
Modchips zitten in het zwarte gebied. Daar zijn ook al rechtzaken over gevoerd. Als de modchip een beveiling omzeilt dan is deze illegaal. Op iusmentus zijn daar nog wel artikelen over te vinden op zijn blog.

Schrijfbare CD zijn legaal ondanks dat je er illegale software op kunt zetten. Autos zijn legaal ondanks dat je er te hard mee kunt rijden.

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door TheLD »

Ik weet dat die dingen niet illegaal zijn, daarom vind ik het een grijs gebied (http://games.fok.nl/news.php?newsid=26508&pagina=2).

Vergelijking met een auto lijkt leuk, alleen zal een rechter altijd kijken naar het doel van een produkt (http://asia.cnet.com/digitalliving/ask/ ... 077,00.htm). Daarom kan het zomaar zijn dat die dingen op termijn wel illegaal zijn.

Gezien bovenstaande moet je dan ook niet raar opkijken als iets niet helemaal lekker werkt, en al helemaal geen support verwachten. Zo zijn er genoeg mensen die MS gaan bellen omdat hun limewire oid niet werkt door de firewall van Vista, ook redelijk triest imho.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik wil je er natuurlijk niet beschuldigen dat je niet weet waar je over praat, maar heb je ook juridisch argumenten waarom dit product illegaal zou zijn? Nog eens herhalen dat jij vind dat het product illegaal is voegt niets nieuws toe aan de discussie, tenslotte wordt iets niet meer waar door het telkens maar te herhalen.

Heling staat in het Wetboek van Strafrecht omschreven onder artikel 416. Heling wil zeggen dat je een product verwerft waarvan je weet dat het door een misdrijf verkregen is. Zelfs ALS het product illegaal zou zijn dan wil nog niet zeggen dat de verkoper het product gestolen heeft.
Ik meen dat Nintendo een rechtzaak had gewonnen tegen de R4 kaarten omdat ze inbreuk op patenten van Nintendo maakten, maar ik kan het mis hebben. Ik ben in elk geval blij dat je me de juridische termen bij probeert te brengen van wat heling precies is.

De R4 kaarten zijn wel/niet legaal, maar sowieso is het illegaal om er spellen op te spelen; iets dat 99,99% van de mensen ermee doet, en nee, daar heb ik geen cijfers van. Ik ben dus van mening dat het faciliteren hiervan niet bemoedigd moet worden. Zo ga je ook een pedofiel geen hulp geven met het uitzoeken van een carriere bij een leuke school. Hoewel de krant met vacatures niet illegaal is, zou het nog steeds niet gewenst zijn. Is dat te begrijpen, ondanks dat het niet in de wet staat?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: ds kaart nintendo

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zou inderdaad kunnen dat Nintento een octrooi heeft en dat dit product daar inbreuk op maakt. Ik sluit niet uit dat dit tot een strafbaar feit zou kunnen leiden, maar wel dat het tot heling zou leiden.

Consumenten zouden van dat soort misdrijven alleen kunnen weten door een uitgebreid onderzoek te doen naar eventuele octrooi inbreuken en waarbij ze de jurisprudentie door spitten. Dat is niet iets dat van hen verwacht wordt.
magel schreef:De R4 kaarten zijn wel/niet legaal, maar sowieso is het illegaal om er spellen op te spelen; iets dat 99,99% van de mensen ermee doet, en nee, daar heb ik geen cijfers van.
Belangrijker dan het percentage, lijkt me om te onderbouwen dat het illegaal is om er spellen mee te spelen. Het is volgens mij namelijk wel legaal. Dat zou inhouden namelijk dat je zelf open source spellen er niet mee zou mogen spelen.

Gesloten