bol.com retourneert geld niet, na weigering pakket
Geplaatst: 12 dec 2008 01:13
Ben nu al weken bezig met [dure] telefoontjes en e-mails naar bol.com om mijn geld terug gestort te krijgen van een geweigerde zending.
Is er iemand die weet wat ik nu nog meer kan doen??
Mijn verhaal:
Op 31 oktober bestel ik een Zen MP3 speler en ik krijg een bevestigingsmail, dat het verzonden is. Ik krijg TNT op maandag 03 november aan de deur met een heel licht pakketje. Doordat ik bedenkelijk kijk, zegt de bezorger dat het pakketje beschadigd is en draait het om, om me te laten zien dat er een flinke TNT plakstrip op zit. Ik besloot het niet te accepteren omdat het mij leek of het er niets in zat. Bezorger zei dat het nu wordt geretourneerd naar bol.com binnen 24 [!!] uur.
Ik heb onmiddellijk bol.com gebeld, waar mij werd verteld, dat zodra het bij hun weer terug is, ik mijn geld terug krijg.
[Ik had niets aan opnieuw bestellen, gezien ik het als cadeau nodig had, waardoor het dan te laat zou zijn en ik ben het dus in een winkel gaan kopen]
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb verschillende malen gebeld en uiteindelijk krijg ik op 19 november een e-mail van de klantenservice, waar onder andere het volgende in staat:
U heeft contact gehad met bol.com Klantenservice over artikel 'Creative Zen van bestelling [nr.] die u geweigerd heeft omdat het pakket beschadigd was en leeg leek.
Het spijt mij u te moeten meedelen dat uw retourzending ons niet heeft bereikt. Waarschijnlijk is uw retourzending zoekgeraakt bij de bezorgdienst.
Inmiddels heb ik onze financiële afdeling opdracht gegeven om het bedrag voor deze zending in mindering te brengen op uw account. Na verwerking van de aanvraag heeft u geen betalingsverplichting meer voor deze zending
Na een week gebeld, duurt 10 werkdagen, voordat het wordt teruggestort [en dat in een tijd waar je binnen 24 uur kan overmaken!]. Nadat dit verlopen was, weer gebeld, ze zouden de afdeling ervan op de hoogte stellen.
Afgelopen dinsdag weer gebeld, weer zouden ze de afdeling op de hoogte stellen, ja ja.
Gisteren heb ik de ontvangen e-mail van 19 november gebruikt om ze nu maar eens te e-mailen, t.a.v. van diegene die deze mail stuurde.
Geen antwoord, tot nog toe.
Ik heb altijd goede ervaringen met bol.com gehad, maar er is daarbij nooit iets mis gegaan. En nu dat er buiten mijn schuld om wel iets fout gaat, wacht ik zowat een maand op mijn geld!! En het kost me euro's aan bellen met dat stomme 0900 nummer!! Om maar niet te spreken van de ergernis, die het met zich meebrengt.....
Ook ben ik er vandaag achter dat de zending wel degelijk is ontvangen door bol.com:
Zending niet afgeleverd; geweigerd door geadresseerde. Retour afzender 03-11-2008 pakkettendistributie
Zending gesorteerd in sorteercentrum 03-11-2008 intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 04-11-2008 Breda , pakkettendistributie
Zending afgeleverd in postbus 04-11-2008 Breda , pakkettendistributie
Wie heeft een advies hoe nu verder te handelen, want ik weet het even niet meer.....
Hartelijke groet, Inbar
Is er iemand die weet wat ik nu nog meer kan doen??
Mijn verhaal:
Op 31 oktober bestel ik een Zen MP3 speler en ik krijg een bevestigingsmail, dat het verzonden is. Ik krijg TNT op maandag 03 november aan de deur met een heel licht pakketje. Doordat ik bedenkelijk kijk, zegt de bezorger dat het pakketje beschadigd is en draait het om, om me te laten zien dat er een flinke TNT plakstrip op zit. Ik besloot het niet te accepteren omdat het mij leek of het er niets in zat. Bezorger zei dat het nu wordt geretourneerd naar bol.com binnen 24 [!!] uur.
Ik heb onmiddellijk bol.com gebeld, waar mij werd verteld, dat zodra het bij hun weer terug is, ik mijn geld terug krijg.
[Ik had niets aan opnieuw bestellen, gezien ik het als cadeau nodig had, waardoor het dan te laat zou zijn en ik ben het dus in een winkel gaan kopen]
Om een lang verhaal kort te maken, ik heb verschillende malen gebeld en uiteindelijk krijg ik op 19 november een e-mail van de klantenservice, waar onder andere het volgende in staat:
U heeft contact gehad met bol.com Klantenservice over artikel 'Creative Zen van bestelling [nr.] die u geweigerd heeft omdat het pakket beschadigd was en leeg leek.
Het spijt mij u te moeten meedelen dat uw retourzending ons niet heeft bereikt. Waarschijnlijk is uw retourzending zoekgeraakt bij de bezorgdienst.
Inmiddels heb ik onze financiële afdeling opdracht gegeven om het bedrag voor deze zending in mindering te brengen op uw account. Na verwerking van de aanvraag heeft u geen betalingsverplichting meer voor deze zending
Na een week gebeld, duurt 10 werkdagen, voordat het wordt teruggestort [en dat in een tijd waar je binnen 24 uur kan overmaken!]. Nadat dit verlopen was, weer gebeld, ze zouden de afdeling ervan op de hoogte stellen.
Afgelopen dinsdag weer gebeld, weer zouden ze de afdeling op de hoogte stellen, ja ja.
Gisteren heb ik de ontvangen e-mail van 19 november gebruikt om ze nu maar eens te e-mailen, t.a.v. van diegene die deze mail stuurde.
Geen antwoord, tot nog toe.
Ik heb altijd goede ervaringen met bol.com gehad, maar er is daarbij nooit iets mis gegaan. En nu dat er buiten mijn schuld om wel iets fout gaat, wacht ik zowat een maand op mijn geld!! En het kost me euro's aan bellen met dat stomme 0900 nummer!! Om maar niet te spreken van de ergernis, die het met zich meebrengt.....
Ook ben ik er vandaag achter dat de zending wel degelijk is ontvangen door bol.com:
Zending niet afgeleverd; geweigerd door geadresseerde. Retour afzender 03-11-2008 pakkettendistributie
Zending gesorteerd in sorteercentrum 03-11-2008 intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 04-11-2008 Breda , pakkettendistributie
Zending afgeleverd in postbus 04-11-2008 Breda , pakkettendistributie
Wie heeft een advies hoe nu verder te handelen, want ik weet het even niet meer.....
Hartelijke groet, Inbar