Pagina 1 van 1

[t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 14 apr 2003 14:52
door Leonard Levering
Ik ben overgestapt van T-mobile Prepaid naar T-Mobile Abonnement SIM only.

Helaas heb ik eerst het abonnement aangeschaft en toen pas heb ik nummerbehoud aangevraagd bij de klantenservice. Nu zeggen ze dat ze m'n nummer niet kunnen behouden. Het kan alleen als ik het volgende doe:
- Ik moet een prepaid simkaart bij de concurrentie kopen, daar moet ik m'n huidige T-mobile prepaid nummer naar laten overzetten. Als dat gelukt, moet ik weer nummerbehoud aanvragen nu van die extra gekochte SIM-kaart naar T-mobile abonnement, dan heb ik mijn nummer weer op m'n abonnement. Geschatte tijdsduur +/- 6 weken! Kosten ongeveer ? 20 voor een extra SIM-Kaart, met een bestaande SIM-kaart van mijn oma die hem bijna nooit gebruikt kan het niet, want nadat nummerbehoud is toegepast wordt SIM-kaart gelijk geblokkeerd.

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is dit gewoon simpelweg onwil. Technische gezien kan het nooit moeilijk zijn om mijn nummer in hun database te veranderen, het is in ieder geval niet moeilijker als dat ik van een andere provider kom. Hebben meer mensen dit soort rare ervaringen?

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 14 apr 2003 16:26
door info
Beste Leonard,

Sorry hoor, maar je probeert nu toch je eigen onkunde bij een provider in de schoenen te schuiven. Het overstappen van Prepaid naaer abo. is geen namelijk geen enkel probleem, maar dat moet je dan wel via de provider doen...Als je het lekkere voordeel uit de winkel wil hebben dan zal je een nieuw nr moeten nemen. Dit is al zo vanaf het begin, een interne nr. portatie is onmogelijk. Als je voordat je je abo. aan ging sluiten dit even had nagebeld, was dit je gewoon verteld. De (ingewikkelde) mogelijkheid die je is geboden is puur een foefje om de regels te omzijlen en ik viond het wel SUPER service gericht dat ze je deze mogelijkheid hebben verteld. Dus ipv te zeuren zou ik maar blij zijn met dat soort info...Mar ja, sommige mensen zijn nou eenmaal niet tevreden te krijgen....
Mvg.
Info

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 14 apr 2003 17:36
door Leonard
Sorry maar ik vind het gewoon luiheid getuigen dat het niet kan. Het heeft niks met voorwaarden dan ook te maken, ik stap gewoon intern over, dan moet je je nummer gewoon kunnen meenemen. Daarnaast moet je voordat intern overstappen een nummer bellen, dat alleen bereikbaar was op tijden wanneer ik ze niet kon bereiken.

Toen heb ik via Tell Me een abo afgesloten en daar zeiden ze dat het wel zou kunnen. Alleen dat het misschien wel wat werk zou worden, omdat intern verhuizen niet gebruikelijk is. Noujah kan je zeggen bij Tell Me hebben ze je slecht voorgelicht, maarja toen ik iemand van T-mobile aan de lijn had heeft ze er zelf ook nog 10 minuten over gedaan om te achterhalen hoe het precies zit en gaf ze toe dat het niet altijd even duidelijk is.

Maarja een oplossing aandragen is natuurlijk teveel gevraagd. En die oplossing die ik noem heb ik zelf bedacht, want dat bedenken ze echt niet voor je, maargoed dat is bij geen van alle call-centers dus dat is niet echt een klacht.

Maar ik blijf het zot vinden dat je wel van een andere provider kan overstappen met nummerbehoud, maar niet binnen een zelfde provider. Dat vind ik gewoon zo achterlijk. Het is namelijk hardstikke makkelijk, ik val binnen hetzelfde netwerk er hoeft dus extern niks voor geregeld te worden, het is slechts het veranderen van een klein gegeventje in de database. Ik kan daar echt niet bij hoor.

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 14 apr 2003 18:24
door info
Leonard,

Natuurlijk zal het technisch gezien niet al te moeilijk zijn om een nr. intern te porteren. Dit kost echter wel een hoop geld. het nr. waar overheen geporteerd wordt kan namelijk 3 jaar niet gebruikt worden, en een nr. kost nou eenmaal geld. Helaas moeten providers geld verdienen. En natuurlijk wil je als klant het lekker goedkope aanboddat bij een nieuwe aansluiting hoort en dan toch lekker het oude nr. houden, maar zo werkt het dus niet.
Dit is echt een voorbeeld van het stereo-type verwende nederlandse consument...wil alles voor niks, belt met het goedkoopste abo of met pre-paid en wil wel als koning behandeld worden...Helaas, Leonard, welcome to the real world...

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 14 apr 2003 19:43
door Scummie
Ik moet me aansluiten bij "info".

Het lijkt krom, maar het is zo. Een nummer kost zoveel geld!! en ja nummers die je wel hebt, maar niet gebruikt kunnen worden (pas na 3 jaar ofzo), is verlies van inkomsten.

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 18 jun 2003 14:17
door Theo
@info,

Als ik me niet vergis is het nummer wat je achterlaat ook 3 jaar niet meer te gebruiken... Dus of het een nu 3 jaar in de ijskast staat of het andere maakt niet uit. Het zou van service getuigen als men het gewoon even zou regelen. En ja, de Nederlandse klant is veeleisend, maar ik vind dat niet raar als je ziet wat alles moet kosten tegenwoordig!

Bovendien staat er op de site van Vara's Kassa dat het in veel bevallen best mogelijk is.

Groeten, Theo

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 18 jun 2003 18:44
door Bob
Is naar mij laatste berichten niet mogelijk om nrs mee te nemen intern van abo naar abo. OPTA heeft besloten dat het makkelijk moet zijn om nrs. mee te nemen naar andere providers. Intern is het niet mogelijk en een nr. wordt ook echt niet 3 jaar niet gebruikt, die komen vrij snel weer in roulatie.
Dat kassa aangeeft dat het in bepaalde gevallen best mogelijk is, is bij mij totaal onbekend. Het is natuurlijk mogelijk om je nr. te wijzigen, maar niet nog even snel nb toe te passen.

Zover wat ik ervan af weet.

Re: [t-mobile] Nummerbehoud --> Onwil

Geplaatst: 18 jun 2003 18:48
door Info
Beste Theo,

Inderdaad staat het nr. wat je achterlaat ook 3 jaar in 'de ijskast', maar bij een interne-nr. portatie zou het dus om 2 nummers gaan die 3 jaar niet te gebruiken zijn. En dat 'alles zoveel moet kosten'...Niemand heeft ooit gezegd dat mobiel bellen goedkoop was. Dat de nederlandse consument de afgelopen jaren verwend is (Hogere kortingen op nieuwe toestellen en een betere dekking dan welk ander land ook) komt puur door het feit dat er 5 providers actief waren op een krappe markt. Hier gaat op korte termijn verandering in komen, waardoor mob. bellen nog 'duurder' zal worden. De verwende nederlandse consument zal dus van een ander torrentje moeten gaan blazen, want de tijd van gratis-dit-en-goedkoper-dat is echt voorbij.

Mvg.
Info