LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door sjohie »

magneetje schreef:Ben zelf ook een aantal maanden Herbalife Distributeur geweest.
Maar ben er mee gekapt.
De Jehova's hebben bijeenskomsten, Herbalife nog grotere!
Dat noemen ze de Extravaganza of zoiets, en wordt gehouden in Barcelona.
Maar je moet eerst wel een bepaalde status verdienen anders ben je niet welkom.
Dus nog meer leuren met je handeltje en dan maar zeggen dat een ontbijtje toch ook gauw 4 á 5 euro kost, dus dan is een bus shake toch niet duur???
Nee, maar je moet er wel allerlei tabletten bij slikken om het nog meer effect te kunnen geven.
En ik dacht dat er in de shakes alle vitamine's en mineralen zat wat je lichaam nodig heeft!!
Dus waarom dan nog vezelrabletten en extra vitamine slikken?

Ben blij dat ik er mee gestopt ben, was het beu om met de produkten leuren.
De manier waarop men iets moet verkopen stootte me ook al tegen de borst.
En dan een website opzetten...dat moe goedgekeurd worden door Herbalife zelf.
Alles moet aan de eisen van herbalife voldoen.
Hoezo dan een Onafhankelijk Distributeur!!!!!
Het heeft meer iets van een franchise, en een AH franchise-nemer kan ook niet zomaar beslissen dat hij het AH logo rood in plaats van blauw op de gevel van zijn supermarkt zet. Daar teken je voor als je distributeur wordt..

Maar goed, het is een programma van maaltijdvervangers, waardoor je een afgemeten hoeveelheid calorieën naar binnen krijgt, en dit gekoppeld met zinsneden over beweging etc zoals in de bijsluiters vermeld staat, zal je wel doen afvallen. Alleen kan je dat met zeg modifast producten en wat generieke vezel en vitaminepillen ook doen, voor 1/3e van het geld. En ze zijn ~10 jaar geleden niet voor niks begonnen met die huidverzorgingslijn, ze weten al jaren dat ze zeer conjunctuur gevoelige producten verkopen, en dat men in slechtere tijden met dit soort dingen als eerste stopt.

Vroeger, toen mijn oom en tante er mee begonnen, kwam er op vrijdag een pallet van DHL de deur binnen, en stonden zij er het weekend grijnzend bij met een mobiel pin-apparaat, terwijl al hun ondergeschikte "distributeurs" hun handel af kwamen halen. Nu kan het met de pakketdienst bezorgd worden, dus het volume is erg teruggelopen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door bprosman »

Het heeft meer iets van een franchise,
Persoonlijk zou ik het eerder MLM noemen :wink: .
Jacco Verhaeren heeft zichzelf nu "verkocht" aan Herbalife, wat zeer opvallend is in zijn promotiefilmpjes is dat hij continue roept, gekleed in een Herbalife shirt, 'Als je wil presteren is goede voeding heel belangrijk' , tja hoe open moet een deur zijn die je wil intrappen, maar hij spoort nergens direct aan Herbalife te gebruiken.

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

Er zijn ook al verschillende voetbalclubs die de produkten gebruiken, ik dacht te weten Exelcior.
En ook FC Barcalona gebruikt het.
En diverse sporters.

Nu heb ik begrepen dat juist soja produkten niet zo heel goed zijn voor je lever en zeker niet aan te raden voor de schildklier.
Het is bewezen dat kinderen die opgegroeid zijn met sojamelk, dat deze kinderen later meer kans op schildklierproblemen hebben.


Dus zo gezond is het dan allemaal niet, toch?
Laatst gewijzigd door magneetje op 02 okt 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door Renske99 »

Het geheel doet mij een beetje denken aan tupperware.

Lang geleden werd ik ooit demonstratrice, je werd gewoon verplicht om elke 2 weken een koffieochtend bij te wonen waar nieuwe producten bekend gemaakt werden, die jij natuurlijk moest hebben in je demo tas.
Je hoefde nooit voor kinderoppas te zorgen, daar werd voor gezorgt, je kon je kids meenemen naar de koffieochtend waar je ze in opvang kon proppen voor het luttele bedrag van 2 gulden (destijds) per kind, je koffie moest je zelf betalen.
Zo'n ochtend (incl. heen en weer rijden) kwam je al snel op 50 gulden te staan, dan moest je nog je parties draaien.

Enkele vaste demonstratrices draaien goed en behaalden een leuke omzet, kregen dan ook een nieuwe (twingo in een afgrijselijke kleur groen cadeau) de rest kwam maar mondjesmaat aan beurt en draaide schamele omzetten.
Wij zeiden altijd de demonstratrices zorgen voor de meeste omzet, uit eigen beurs wel te verstaan.

Na een poosje stopte ik ermee, het koste me meer dan het opbracht.

Een paar jaar later werd ik demonstratrice voor een duits schoonmaak artikel.
Niks geen dure promo/nieuwe artikelen, je werkte met een vaste basis set, eens in de zoveel tijd kwam er een nieuw product, maar vaak kreeg je dat van de organisatie, af en toe (eens per half jaar ofzo) was er een bijeenkomst bij je manager die je op de hoogte stelde van nieuwe dingen of informatie.
Het product was duur maar ook heel duurzaam en mileuvriendelijk.

De eerste keer dat ik alleen op pad ging (want ja hier werd je heel goed begeleid voor je alleen erop uit mocht) had ik een omzet wat ik bij tupperware in nog geen jaar bij elkaar had gehad.
Het product liep als een tierelier, ik had een verkooppunt aan huis, reclame hoefde je niet te maken, de mooiste reclame was het product zelf en natuurlijk je tevreden klanten die het rond bazuinden.
Ik draaide gem. 2 parties per week, in de loop der jaren krijg je ook een vaste klantenkring, dat waren makkelijke parties, even het nieuws vertellen en binnen een uur was het feestje klaar, je kon huiswaarts met een leuke omzet waar je zelf natuurlijk ook beter van werd.

Na een jaar of 7 a 8 stopte ik ermee, ben nu ondertussen al ruim 10 jaar "eruit" en nog vragen mensen me regelmatig om producten (die ik dan bij mijn toenmalige manager) bestel.
Nee ik verdien er nu niks meer aan, maar die hele organisatie geeft me nog steeds een goed gevoel, niks sekte achtigs aan, gewoon een goed product met een goede organisatie die jou gewoon (tot een bepaalde hoogte) vrijlaten om op je eigen manier omzet te maken

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door kuklos »

magneetje schreef:Er zijn ook al verschillende voetbalclubs die de produkten gebruiken, ik dacht te weten Exelcior.
En ook FC Barcalona gebruikt het.
En diverse sporters.
Waar is het bewijs voor deze bewering?

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

Even googlen op Exelcior en herbalife.
Staat zelfs breed uitgemeten op de site van Exelcior.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door kuklos »

Ah, er is dus geen bewijs. Anders had je het al geleverd.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door angel1978 »

magneetje schreef:Even googlen.
Zo werkt het niet !
Als je iets beweert, dan dien je dit ook te onderbouwen..
Simpel verwijzen naar google is dan niet voldoende !

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

Er is wel bewijs, alleen zet ik hier geen link naar naar een website.
Dat is verboden in de forumregels :mrgreen:
Dus als je zelf even de moeite neemt om te googlen op deze namen, dan kom je op de website van Exelcior.
Neem aan dat ze deze reklame dan niet voor niets maken, toch?
Herbalife biedt zijn diensten aan als sponsor als de spelers wel de produkten gebruiken.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door angel1978 »

magneetje schreef:Er is wel bewijs, alleen zet ik hier geen link naar naar een website.
Dat is verboden in de forumregels :mrgreen:
Dus als je zelf even de moeite neemt om te googlen op deze namen, dan kom je op de website van Exelcior.
Neem aan dat ze deze reklame dan niet voor niets maken, toch?
Herbalife biedt zijn diensten aan als sponsor als de spelers wel de produkten gebruiken.
Nee hoor.. niets verboden aan het geven van een linkje naar een ( niet-commerciele ) website puur om je bewering te onderbouwen.. Het wordt anders als je naar een site linkt om reclame te maken. Dat is niet toegestaan.

Overigens zegt het niets over of de spelers de produkten gebruiken..

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

Zo wordt het een welles/nietes duscussie en daar gaat het hier niet om.
Ben zelf geen voorstander van Herbalife en of Pietje of Klaasje het dan wel gebruiken...so be it.
Lijkt wel of ik me hier moet gaan verdedigen :?
Ben zelf helemaal klaar met Herbalife!!


kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door kuklos »

magneetje schreef:Er is wel bewijs, alleen zet ik hier geen link naar naar een website.
Dat is verboden in de forumregels :mrgreen:
Een link geven naar een website is NIET verboden. Een link geven naar reclame wel.
magneetje schreef:Dus als je zelf even de moeite neemt om te googlen op deze namen, dan kom je op de website van Exelcior.
Neem aan dat ze deze reklame dan niet voor niets maken, toch?
Herbalife biedt zijn diensten aan als sponsor als de spelers wel de produkten gebruiken.
Ooh, dus het is een aanname. Dat als het shirt zegt Herbalife dat de spelers dan automatisch ook de producten gebruiken. Dan zijn alle speler van Ajax zeker ook allemaal verzekerd bij Aegon, die van Feijenoord bij Stad Rotterdam, en die van PSV gebruiken alleen maar Philips producten en de FC Twente spelers gebruiken allemaal Arke als reisbureau en boeken nooit een reis zelf en ga zo maar door.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door angel1978 »

magneetje schreef:Zo wordt het een welles/nietes duscussie en daar gaat het hier niet om.
Ben zelf geen voorstander van Herbalife en of Pietje of Klaasje het dan wel gebruiken...so be it.
Lijkt wel of ik me hier moet gaan verdedigen :?
Ben zelf helemaal klaar met Herbalife!!
Nou mooi.. ga dan ook geen uitspraken lopen doen waar je toch verder niets mee hebt..
Houdt het dan bij de dingen waar je wel iets vanaf weet.

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

Jullie reageren alsof jullie er alles vanaf weten!

Ik heb de link geplaatst, dus bekijk die eerst even en oordeel dan.
En als je het niet geloofd, ook goed.
Dan zal Excelcior wel onzin verkopen op de eigen website.

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

magneetje schreef:Maar hier dan de link:

http://www.sbvexcelsior.nl/index.php?objectID=4407
Voordat jullie eroverheen lezen.

angel1978
Berichten: 10992
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door angel1978 »

magneetje schreef:Jullie reageren alsof jullie er alles vanaf weten!

Ik heb de link geplaatst, dus bekijk die eerst even en oordeel dan.
En als je het niet geloofd, ook goed.
Dan zal Excelcior wel onzin verkopen op de eigen website.
hoe kom je daar nu bij.
Herbalife is idd. sponsor van Excelsior.. Dus ?

Verder staat daar enkel een linkje met een reclametekstje van herbalife zelf.. niet dat de spelers het ook gebruiken en ook niet wat Excelsior daar verder zelf van vindt.. Puur dus een commercieel doel.. De sponsor doneert en de club doet hier iets voor terug ( vermelding website en/of op shirt ).
De rest zijn pure aannames van jezelf.

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

magneetje schreef:
magneetje schreef:Maar hier dan de link:

http://www.sbvexcelsior.nl/index.php?objectID=4407
Voordat jullie eroverheen lezen.
Nog dan maar een keer de link quoten.
Lezen jullie blijkbaar overheen voor de 2de keer.

kuklos
Berichten: 9802
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door kuklos »

@magneetje, dus je hebt 1 speler gevonden. En dus gebruiken ALLE spelers van Excelsior (correcte spelling) en Barcelona het?

magneetje

Re: Herbalife distributeur worden ? Trap er niet in !

Ongelezen bericht door magneetje »

Het zijn geen aannames van mezelf.
Het is toch te lezen op de website van Exelcior, zelfs dat de spelers het gebruiken.
Jeetje.... wat moet je dan nog meer als bewijs?
Misschien dat je Exelcior zelf belt :wink:

Lijkt wel dat ik me moet verdedigen hier.
Zeg alleen maar wat ik heb vernomen en of het waar of onderbouwd is, ik ken geen spelers persoonlijk waar ik het aan kan vragen.

Gesloten