Pagina 1 van 1
Vodafone
Geplaatst: 17 mei 2003 19:22
door F. de Jong
Vodafone belooft in haar brochure dat je vanuit het buitenland mobiel kunt bellen en gebeld kunt worden. In de praktijk is dat niet altijd mogelijk en dat is door Vodafone bevestigd. Wanneer je Vodafone aanspreekt op het niet nakomen van beloftes, geraak je al gauw in een maandenlange procedure die niets oplevert. How are you? Zelfs hulp via Kassa en de Stichting Ombudsman leidt niet tot een simpele oplossing. De concurrentie op de telefoniemarkt is zo moordend, dat "kleine ongemakken" maar voor lief moeten worden genomen. Vervelende van een dergelijke kwestie is echter dat de media (vooral de consumentenprogramma's) de argeloze consument wil doen geloven dat je recht kunt krijgen als je je aan de procedures houdt. Niet dus! De enige oplossing: Hopen dat je niet per ongeluk ook een "verkeerd" Vodafone-mobieltje koopt!
Re: Vodafone
Geplaatst: 18 mei 2003 09:01
door Dik Voormekaar
Beste meneer de Jong,
Misschien kunt u in u bericht iets specefieker zijn met u probleem. Het is gemakkelijk om kritiek te hebben maar als we niet weten waar u over praat dan kunnen we u ook niet helpen aan een (eventuele) oplossing.
Re: Vodafone
Geplaatst: 18 mei 2003 13:51
door F. de Jong
Beste "Dik Voormekaar".
Mijn bericht is een samenvatting van een dossier van 60 A4-tjes in 9 maanden. Waarmee gezegd zij dat je niet doordringt als je geen geld uitgeeft voor een advocaat en dat er nog veel mis is met het consumentenrecht. Uiteraard is mijn probleem al opgelost via een andere (wellicht betrouwbaarder) aanbieder van mobiele telefoontjes. Het ging dus niet om "gemakkelijk kritiek" hebben.
Re: Vodafone
Geplaatst: 18 mei 2003 18:39
door ?
Dus?
Je kunt niet altijd in het buitenland bellen / gebeld worden met Vodafone?
sorry hoor, maar geen enkele aanbieder garandeert dat. Dus wees eens wat specifieker.
Re: Vodafone
Geplaatst: 19 mei 2003 14:26
door maarten
Niet bellen en gebeld worden in het buitenland met vodafone?
Ik heb er geen last van. Ben met de carnaval naar portugal geweest, ik ben gebeld(helaas, kost weer zoveel) en heb gebeld. Ik heb geen problemen. Misschien ligt het aan het land waar je bent!
Re: Vodafone
Geplaatst: 19 mei 2003 20:15
door ?
Oh ja F. de Jong, nog 1 ding.
Over het algemeen lost Vodafone terechte klachten prima op. Als je inderdaad al negen maanden bezig bent, kun je je toch zeer sterk af gaan vragen of de klacht terecht is?
Re: Vodafone
Geplaatst: 23 mei 2003 19:36
door F. de Jong
ar ik twijfel eraan of dat serieus is. Waarom gereageerd met een ?. Zeg even wie u bent. Toch nog even een keer: Vodafone belooft in de brochure dat bellen naar en vanuit het buitenland kan. Echter, om duistere technische redenen is dat bij een klein aantal pre-paid mobiele telefoons niet mogelijk. Dat geeft Vodafone gewoon toe!!! Dan lijkt me de klacht toch wel terecht? De klacht deed zich voor in Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Hongarije. Men was ook bereid om met een oplossing te komen n.l. het geven van een extra klein beltegoed. Dat is geen hulp als je er geen gebruik van kunt maken. Omdat Vodafone toch wel verkoopt, kunnen zij zich permitteren om klanten niet serieus te nemen. Een houding die sommige lezers van mijn bericht schijnbaar ook hebben. Daarnaast stelde ik in mijn bericht aan de kaak dat hulp van consumenten-instanties vaak loze beloftes zijn. De volgende keer het bericht even goed lezen, voordat gereageerd wordt. U blijft gewaarschuwd voor Vodafone!
Re: Vodafone
Geplaatst: 24 mei 2003 22:24
door Maarten
Toen ik in portugal op vakantie was had iemand bij ons op het complex precies hetzelfde probleem. Hij had ook gebeld en gevraagd bij vodafone.
Hij kwam er achter dat het zo zit:(zijn verhaal)
Vodafone maakt gebruik van netwerken van operators in portugal. Voor het gebruik hiervan moeten ze uiteraard betalen. Als vodafone niet betaald heeft, mogen ze ook geen gebruik maken van andere netwerken.
Ik vind dit op zich een heel logisch verhaal.
Re: Vodafone
Geplaatst: 25 mei 2003 23:34
door ?
Maarten, jouw verhaal verwijs ik graag naar de prullenbak. Als Vodafone zijn rekeningen niet betaald, dan komt er nl geen enkele klant van Vodafone nog een buitenlands netwerk op. Als je het netwerk op komt, zit het dus goed.
Vraag: is er al een ander toestel geprobeerd? Een andere SIMkaart?
Re: Vodafone
Geplaatst: 14 jun 2003 18:15
door Stingray
Meneer de Jong,
Geen enkele serviceprovider kan u garanderen dat je altijd kunt bellen in het buitenland. In Nederland is alles vrij stabiel als het aankomt op netwerken. Dat kan helaas niet altijd gezegd worden van providers in het buitenland. Voorbeeld: Onlangs was er een storing in het netwerk van KPN en meteen was het nieuws! Zo vaak komt dat dus niet voor. Bellen/gebeld worden in het buitenland is en blijft altijd afhankelijk van de samenwerking van de provider (in u geval Vodafone) en de roamingpartner in dat land. Als er incidenteel dan eens iets fout gaat dan gaat het ook goed fout en hebben andere klanten van die provider er ook last van, meestal wordt dat probleem dan ook snel opgelost. En tja...een prepaid...daar zijn inderdaad problemen mee in het buitenland (werkt alleen nog maar op het Camel netwerk) misschien een tip om een goedkoop abonnementje te nemen? Dan heeft u meestal ook een gratis klantenservice...