Ik heb een ernstige klacht over bovengenoemde fa. inzake een sat.ontvanger. Op 6 dec.jl. heb ik een Philips DSR2212 gekocht en opgehaald in Zoetermeer. Toen ik afgelopen zaterdag de doos opende zag ik tot mijn verbazing dat ik niet een Philips DSR2212 had gekregen maar een Philips DSR2211 had. Zelfs de handleiding spreekt alleen en uitsluitend over een DSR 2210 en DSR 2211. Nu heb ik dit aan Cardwriter gemeld en deze zeggen ijskoud dat er een Philips 2212 in de doos zit. CanalDigitaal heeft deze ontvanger niet gecertificeerd en derhalve eis ik nu van Cardwriter - Zoetermeer een Philips DSR 2212 te leveren. Eveneens heb ik de KvK - Zoetermeer hierover geïnformeerd want ik voel mij toch wel opgelicht.
Zijn er nog mensen die hier in getrapt zijn. Let op:
De Philips DSR 2212 is een zéér veel verkocht artikel, de aanduiding DSR2212 vindt men uitsluitend op de barcodestikker op de zijkant van de doos. Op de opdruk van de doos staat verder DSR2211 or DSR 2212 wat exact hetzelfde is. De aanduiding 2212 heeft uitsluitend betrekking op een nummer dat CanalDigitaal aanhoudt om haar eigen distributie inzichtelijk te houden. CardWriter BV levert ook uitsluitend de DSR 2212 ontvangers van CanalDigitaal. Het feit dat er in een handleiding óók over een DSR2210 gesproken wordt is uit gemak. Dit toestel (2210) is namelijk wel degelijk een ander type en heeft bijvoorbeeld géén klok in het display. Alvorens iemand van oplichting te beschuldigen wellicht handig om gewoon even na te vragen en/of even na te kijken.
Voor wat betreft Tros Radar, is het in onze optiek hoogst opmerkelijk dat er kennelijk dergelijke grove beschuldigingen geuit mogen worden zonder dat de redactie van Radar ook maar enig onderzoek wenst te doen naar de juistheid of de herkomst. Wellicht een ongewenste bijdrage aan een toenemende benadelingswaanzin of 'verhuftering'. Dit valt slechts te betreuren. De redactie van Tros Radar stelt zich op het punt dat óók ongegronde beschuldigingen vallen onder een vrijheid van meningsuiting. Een voor ons hoogst opmerkelijk standpunt.